2015-11-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Sett till hans prestationer och dådkraft är hans förtroendesiffror faktiskt overkligt höga.

Hans enda verkliga anhängare är snart Anna Kinberg-Batra.

SD bör snarast möjligt lägga ett förslag om exakt det M's utspel handlat om, utan hakar, krav och förbehåll.
Syna deras bluff oavbrutet.

Kanske är bättre att vara större än så och rösta för moderaternas förslag (om de nu tänkt lägga ett)
2015-11-10, 17:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Du menar helt allvarligt att 87 % av Sveriges befolkning inte är vettig?
Sd är så kåta på Batra att hon kan göra vad som helst med dom.
Moderaterna leder Sverige i opposition och skämmer ut sossarna samtidigt.
78 % menar du?
2015-11-10, 17:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Tveksamt. Vilka skulle strömma över till SD i dagsläget?
Sossar? Kanske några stycken. Kompenseras antagligen av gamla moderater som i panik gått över till SD men nu går tillbaka när moderaterna börjar visa lite vett.

Moderater? Nej, inte troligt.

Övriga skräppartier? Kanske några strösympatier men de allra flesta partibytare (pga immigrantkatastrofen) väljer nog snarare moderaterna framför SD.
SD backar något men ligger en bra bit över telefoninstituten.
Tror dock att Oktober var kulmen på kampanjen, jag tror SD kommer öka igen under November.
2015-11-10, 17:43
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Nej det var en fälla som regeringen direkt traskade i.
Halalslakt är förbjudet ,det vi har i sverige godtar bara vissa muslimer,och heltäckande klädedräkt håller på att förbjudas runt om i Europa ,så det kommer givetvis att ske även i Sverige.
Hade regeringen varit det minsta klipska hade man andats ut när man hörde att SD försöker minska flödet ,och tigit om flygbladen ,istället går man ut och gapar,och vad man i klartext säger är att man vill att alla som söker sig mot landet ska komma hit ,heltäckande klädedräkt är helt ok,liksom att plåga ihjäl djur.

Nej flygbladet är fyllt med lögner, toppstollarna misslyckades kapitalt med att försöka förklara sig i samtliga nyhetssändningar. De enda som tror på dom är de fanatiker som även skulle tro om Toppstollarna hävdade att jorden är platt och att solen roterar runt jorden samt att ödlorna styr världen.

Hela projektet luktar desperation nu när DÖ försvunnit och Moderaterna tagit förarsätet när det gäller att begränsa flyktingmottagandet. Fortsätter SD så här kommer de interna problemen som ett brev på posten i takt med att opinionssiffrorna sjunker.

SD stora problem är att många gått till uttalat sitt stöd för SD som en reaktion på deras "gamla" parti inte tagit flykting och intergartionspolitiken på allvar. dvs man har gått från det gamla partiet inte gått till SD
Senast redigerad av gubbrora 2015-11-10 kl. 17:50. Anledning: felstavningar
2015-11-10, 19:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Nej flygbladet är fyllt med lögner, toppstollarna misslyckades kapitalt med att försöka förklara sig i samtliga nyhetssändningar. De enda som tror på dom är de fanatiker som även skulle tro om Toppstollarna hävdade att jorden är platt och att solen roterar runt jorden samt att ödlorna styr världen.

Hela projektet luktar desperation nu när DÖ försvunnit och Moderaterna tagit förarsätet när det gäller att begränsa flyktingmottagandet. Fortsätter SD så här kommer de interna problemen som ett brev på posten i takt med att opinionssiffrorna sjunker.

SD stora problem är att många gått till uttalat sitt stöd för SD som en reaktion på deras "gamla" parti inte tagit flykting och intergartionspolitiken på allvar. dvs man har gått från det gamla partiet inte gått till SD
Nja det Aktuelltjournalisten gjorde var att envetet tjata om en punkt om och om igen vilket blev lätt pinsamt, tveksamt om det biter ens något på SD's popularitet.
2015-11-10, 19:35
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nja det Aktuelltjournalisten gjorde var att envetet tjata om en punkt om och om igen vilket blev lätt pinsamt, tveksamt om det biter ens något på SD's popularitet.
Håller med om att det vart pinsamt för SD. Det börjar krakelera för SD i min uppfattning.
2015-11-10, 19:39
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora

Jag förstår faktiskt inte varför inte bara SD bara sitter still i båten. När de är ute och fiskar i skumma vatten får de mindre napp enligt mig.
2015-11-10, 19:40
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Kanske är bättre att vara större än så och rösta för moderaternas förslag (om de nu tänkt lägga ett)
Jo, det är ju givet. Jag bara utgår från att M inte har för avsikt att vare sig lägga ett eget förslag eller rösta för ett med samma innebörd.
Alliansen är i allt väsentligt fortfarande inte en opposition. De har tagit time-out från politiken.
2015-11-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Håller med om att det vart pinsamt för SD. Det börjar krakelera för SD i min uppfattning.
För SD hataren har det sett ut "som om det krackelerar för SD" sedan de låg på 3%. Om det är det du menar så är det ok för mig
2015-11-10, 19:42
Medlem
Citat:
Jag förstår faktiskt inte varför inte bara SD bara sitter still i båten. När de är ute och fiskar i skumma vatten får de mindre napp enligt mig.
Vilka skumma vatten? Grekiska vatten? Det är inte SD som tvingar migranterna iväg till Europa
2015-11-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
SD backar något men ligger en bra bit över telefoninstituten.
Tror dock att Oktober var kulmen på kampanjen, jag tror SD kommer öka igen under November.

Det beror på hur snabbt debacklet med flygbladen blir bortglömt.
Flygbladen är knappast något som tilltalar en miljöpartist som fått nog av migrationen och vill byta parti.
Jag tror dessvärre att SD passerat sitt max..........man valde fel strategi...kanske p g a medlemstryck att göra något.
Naturligtvis är det bästa SD i nuläget kan göra är att gör inget alls och sitta stilla i båten och låta kaoset utveckla sig! Säg inget gör inget...låt bara de andra partierna dabba sig.
2015-11-10, 19:45
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Ja, man har det absolut enklaste uppdraget i svensk politik. Alla andra partier måste ljuga, SD kan lugnt tala sanning utan att ens överdriva. Ändå klarar man inte av det.

Trots allt är SD det bästa alternativet, men jag är trött på att man klantar sig hela tiden.

OnT: Får vi Yougov i morgon då kanske? Förra kom onsdag 14:e oktober. Sentio kom fredag 9:e oktober. Inget verkar hugget i sten men kanske är veckodag viktigare än datum.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in