2015-11-10, 15:42
Medlem
Citat:
Och hur i hela friden skulle du motbevisa något ofalsifierbart. Lycka till.

Enkelt om jag såg att en bok kunde skriva sig själv av sig själv. Om jag såg att en dator kunde tillverka sig själv, om jag såg en bil tillverka sig själv. Datorer, bilar, telefoner, böcker, kläder, sängar, flygplan, båtar, fartyg, alla ting som är tillverkade av människans hand skulle aldrig kunna tillverka sig själv genom ovetande processer varför skulle alla fenomen, maskiner och kretslopp som existerar i naturen kunna tillverka sig själv? Endast logiken kan göra det klart för oss att någon med vett och vilja har skapat alltet för ingenting kan skapa sig själv. Men ateisterna har hjärntvättat er sen 1800 talet. Nån måste ha skapat kosmos. Diskussionen bland oss människor borde egentligen vara hur denna någon är, vad den har för egenskaper, vilken religion som är sanning osv. Att kosmos har en skapare borde vara bortom all tvivel då logiken säger att inget kan skapa sig själv. Allting har en orsak. så även universum. Evolution är absolut inte sant men även om evolution är sant så måste även evolution ha en orsak, en kraft som påverkar dess olika riktningar. Vad ni teister hittar på för argument så kommer ni inte ifrån att skaparen är allsmäktig.

Citat:
Hur fungerar religioner? Genom mytbildning och vidskepelse. Enkelt.

Fel, eller ska ja be om bevis? Nej jag ska inte vara lika dåraktig som du. Du har så fel en människa kan ha. Religioner har regler, den berättar om för människor hur de ska leva sina liv, precis som lagar och regler skapade av människor dikterar för oss vad som är lagligt och vad som är olagligt.

Citat:
Det är du som talar om någon sorts allomfattande sanningar, inte jag. Sanningen om förändring över tid står för sig själv. Det är inte någon sorts filosofi.

HAHAH, hur ska jag bota din förvirring? jag önskar att du blev frisk för en dag för att kunna se din förvirring. Du säger att evolution är bevisad och det finns fakta. Menar du då att evolution kan förändras? att det kan vara fel? Eller vad pratar du om?

Citat:
Ingen har någonsin observerat "ny skapelse", bara förändring av existerande materia och energi. Ja. Ja. Nej. Nej. Du förstår inte genetik. Bra att veta. Nej, du har gett mig svammel från inkompetenta människor. Ett exempel var ju knäppgöken du länkade på allvar som "motargument" mot talkorigins, som säger sig motbevisat evolution genom att hälla kollösning i destillerat vatten och konstaterat att ingen evolution skett på 14h. Är det nivån du vill hålla? Står du för det "motbeviset"?

Jag tycker inte att hans tillvägagångssätt är sämre än det ateisterna framhåller hela tiden. Faktum är att vi inte ser ett skit. Gud skapade oss inte för att vi skulle se hur en ny skapelse blir till men för att se och förundras över hans makt och vetskap. Allt du skriver är bara skit. Kom igen nu! Varför tig du inte det som bevis att mutationer leder till positiva förändringar hos individen eller arten. Tillåt mig att småle jag storler nu.

Citat:
Vet inte varför du har med den här delen. Den är fullständigt meningslös i ämnet. Om du vill att jag ska kommentera allt skit i en video med Kent Hovind får du allt lägga fram individuella argument i text som du vill att jag ska bemöta det. Han jobbar på samma vis som dig. Han tror att om man inte har svaret på en sak, så är det gud som gjorde det. Jag undrar om du förstår varför det inte är ett bevis.

Jag undrar om du förstår varför det endast i naturen skapas fenomen, maskiner och kretslopp av sig själv men allt som människor håller på är beroende av en intelligent design? Hur är människokroppen ett resultat av naturen, men alla organen, cellen, DNA, Ja du vet, hjärtat och dess arbete, njurar och det arbete, HJÄRNAN och dess arbete, lungor och dess arbete. Varje komponent vittnar om en allsmäktig skapare. Hur kan människokroppen vara ett resultat av ovetande processer men inte en bil?

Citat:
Däremot följer du upp med något som närmar sig argument, även om jag tvivlar att du inser det.

Som sagtvar du är förvirrad och din förvirring känner inga gränser.

Citat:
Här hänvisar du till Gitt 2005 som förmodligen handlar om informationsteori där Werner Gitt, som inte är en biolog eller ens insatt i ämnet menar att matematiska principer förhindrar ny information (i allmänhet). Problemet är att han inte kan stödja sitt påstående utan att ändra på premisserna han stödjer sig på och att han trots att han uttalar sig om genetik inte kan någonting om genetik. Grattis. Fail.

Det är inte endast biologer som har monopol vad ämnet beträffar.

Citat:
Seppa vet jag inte vad det avser då du inte inkluderade mer information.
Så har du något mer som ska dementeras? Bara för att det står på en kreationistsida på internet så betyder det inte att det är sant. Hmm, kanske just därför betyder det att det är mindre troligt att det är sant då det är färgat av en uppenbar agenda.

Så för att jag inte tänker som du och är lika styrd av en agenda som du är så vill du inte acceptera min förklaring? Jösses.

haha. Jag kan ge dig dussintals. Evolution är inte fakta. Fossiler är inte bevis, mutationer leder enbart till cancer, alla arter lever och levde under samma förhållanden. Miljön var lika för alla från första början, alla hade samma förutsättningar.

Förresten, vill du svara på frågan nu? Vad är det som driver dig till att diskutera endast religion? Alltså fattar du inte att det är en sjukdom nästan? Du är ju besatt av ämnet. Sedan 2010 då du blev medlem har du ENDAST diskuterat religion. I 5 års tid är det endast religion som funnits i dina tankar. Det är besatthet. Intresse och besatthet är två olika saker. Berätta gärna vad som driver dig till det. Inte ens de antika filosoferna ägnade sig åt filosofi i samma utsträckning som du ägnat dig åt religion på Flashback. Undra om religion tar lika mycket tid i ditt verkliga liv också. Du borde söka hjälp i så fall. Jag säger det här i all välmening. Vad driver dig?
Citera
2015-11-10, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Enkelt om jag såg att en bok kunde skriva sig själv av sig själv. Om jag såg att en dator kunde tillverka sig själv, om jag såg en bil tillverka sig själv. Datorer, bilar, telefoner, böcker, kläder, sängar, flygplan, båtar, fartyg, alla ting som är tillverkade av människans hand skulle aldrig kunna tillverka sig själv genom ovetande processer varför skulle alla fenomen, maskiner och kretslopp som existerar i naturen kunna tillverka sig själv? Endast logiken kan göra det klart för oss att någon med vett och vilja har skapat alltet för ingenting kan skapa sig själv. Men ateisterna har hjärntvättat er sen 1800 talet. Nån måste ha skapat kosmos. Diskussionen bland oss människor borde egentligen vara hur denna någon är, vad den har för egenskaper, vilken religion som är sanning osv. Att kosmos har en skapare borde vara bortom all tvivel då logiken säger att inget kan skapa sig själv. Allting har en orsak. så även universum. Evolution är absolut inte sant men även om evolution är sant så måste även evolution ha en orsak, en kraft som påverkar dess olika riktningar. Vad ni teister hittar på för argument så kommer ni inte ifrån att skaparen är allsmäktig.

Fel, eller ska ja be om bevis? Nej jag ska inte vara lika dåraktig som du. Du har så fel en människa kan ha. Religioner har regler, den berättar om för människor hur de ska leva sina liv, precis som lagar och regler skapade av människor dikterar för oss vad som är lagligt och vad som är olagligt.

HAHAH, hur ska jag bota din förvirring? jag önskar att du blev frisk för en dag för att kunna se din förvirring. Du säger att evolution är bevisad och det finns fakta. Menar du då att evolution kan förändras? att det kan vara fel? Eller vad pratar du om?

Jag tycker inte att hans tillvägagångssätt är sämre än det ateisterna framhåller hela tiden. Faktum är att vi inte ser ett skit. Gud skapade oss inte för att vi skulle se hur en ny skapelse blir till men för att se och förundras över hans makt och vetskap. Allt du skriver är bara skit. Kom igen nu! Varför tig du inte det som bevis att mutationer leder till positiva förändringar hos individen eller arten. Tillåt mig att småle jag storler nu.

Jag undrar om du förstår varför det endast i naturen skapas fenomen, maskiner och kretslopp av sig själv men allt som människor håller på är beroende av en intelligent design? Hur är människokroppen ett resultat av naturen, men alla organen, cellen, DNA, Ja du vet, hjärtat och dess arbete, njurar och det arbete, HJÄRNAN och dess arbete, lungor och dess arbete. Varje komponent vittnar om en allsmäktig skapare. Hur kan människokroppen vara ett resultat av ovetande processer men inte en bil?

haha. Jag kan ge dig dussintals. Evolution är inte fakta. Fossiler är inte bevis, mutationer leder enbart till cancer, alla arter lever och levde under samma förhållanden. Miljön var lika för alla från första början, alla hade samma förutsättningar.

Förresten, vill du svara på frågan nu? Vad är det som driver dig till att diskutera endast religion? Alltså fattar du inte att det är en sjukdom nästan? Du är ju besatt av ämnet. Sedan 2010 då du blev medlem har du ENDAST diskuterat religion. I 5 års tid är det endast religion som funnits i dina tankar. Det är besatthet. Intresse och besatthet är två olika saker. Berätta gärna vad som driver dig till det. Inte ens de antika filosoferna ägnade sig åt filosofi i samma utsträckning som du ägnat dig åt religion på Flashback. Undra om religion tar lika mycket tid i ditt verkliga liv också. Du borde söka hjälp i så fall. Jag säger det här i all välmening. Vad driver dig?
Jag får erkänna att det är jag också nyfiken på.
Citera
2015-11-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ateisterna har sedan 1800 talet försökt utrota religion men det kan de inte. Hos vissa människor vinner de gehör men dessa människor som lyssnar på de skulle ha förnekat Gud i alla fall. Det farliga är att lagar och regler, statsskick baseras på ateism i vissa länder. det är det som är det farliga och lämnat ett tomrum hos övriga befolkning. Man tillåter abort, dödshjälp, spädbarnsdöd. Man ser äldre som en börda för samhället, man ser människor som ekonomiska resurser. De starka utnyttjar de svaga för ekonomiska vinster och mkt mer. 1800 talets historia avslöjar mycket om dagens idéer och tankar.

Det är inte så konstigt att en allsmäktig Gud som inte förnimms har skapat alltet. Människokroppen vittnar om detta 24/7.
Det "roliga" är att din Gud alltid har funnits. Allt för att du ska slippa använda dina "teorier" i det avseendet. Nämligen att "allt måste ha en skapare". Du kan inte bevisa Gud, men du vet att Gud alltid funnits. Du kan inte bevisa Gud, men du vet vad Gud har skapat. Är du hjärntvättad till denna tro, sedan barnsben?
Citera
2015-11-10, 16:38
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Hoppas innerligt att du skojar, annars är det synd om det. Återigen, hur kan man mäta ''ingenting'' om ''ingenting'' varken har en vikt, mått, längd eller djup?
Det har jag redan förklarat.

Citat:
För att en lag kan aldrig komma till av ovetande icke tänkande processer.
En "lag" i det här fallet är en beskrivning av hur saker fungerar.
Citat:
Ingenting av de människor skapar sker av sig självt varför skulle det vara fallet i naturen?
För att allt vi observerar i naturen är självorganiserande.
Citat:
Och om vi inte vet om universum är oändligt eller ändligt, vad som orsakade des expandering, eller inte veta om big bang har verkligen skett eller inte, hur kan du då hävda att evolution är fakta?
Evolution har ingenting med universum att göra.

Citat:
Var ska jag börja? Det du säger är precis skitsnack helt och hållet.
Det får du tycka. Vad du tycker har ingen relevans.
Citat:
Om jag påstår att Gud finns och du säger nej, så fortsätter diskussionen. Vidare kan jag ge dig all fakta på Guds existens precis som jag har gjort hittills. Jag har gett dig förståndet, arterna, kosmos, ja kort och gott allt som existerar,
Då kan jag säga att du kan säga att allt det tillhör gud, men du har igen noll bevisvärde för du kan inte peka på någon som helst koppling, så vi kommer ingenstans.
Citat:
istället för att du ska motargumentera varför allt som existerar inte är fakta på att Gud skapat allt, säger ber du om bevis.
Det räcker inte med att du SÄGER att det är gud som skapat det, du måste bevisa det också. Annars är det bara ytterligare ett påstående.
Citat:
Men det du inte förstår är att bevisen finns i dig själv, i naturen, i kosmos, i arterna, i livet, i vattnet du dricker. Kort sagt i allt men du kräver bevis.
Det bevisar inte skapelse och inte gud bara för att du säger att det gör det. Du måste HÄRLEDA det till din gud också.
Citat:
Inser du inte hur urbota dum du är?
Din bedömning har ingen vikt lilla du.
Citat:
Nej, jag är bergsäker på min sak. Jag ser bevisen i allt och det är så tydligt allting att en blind borde se det.
Dina intuitiva inbillningar är inte bevis.
Citat:
Nej du fattar inte vad du pratar om: Om jag påstår att det brinner i stan behöver jag inte bevisa det, du kan lätt motbevisa mig genom att gå och titta om det brinner på stan, fråga nån om det brinner på stan, eller välja andra alternativ mer än att sitta på din feta rumpa och säga men ge mig bevis då.
Fast det är ju inte ett otroligt påstående heller. Vi känner till städer, eld och vad som händer om det kombineras. Vi känner inte till några gudar annat än genom människors vidskeplighet.
Citat:
Läs om 1800 talets historia och du fattar vad jag pratar om. Ni är förlorade och får ett evighet i elände på grund av att ni inte vill förstå. Jag vet mycket väl vad jag pratar om.
Knappast. Du fantiserar och hittar på undanflykter. Du trivs i din inbillning.

Citat:
HAHAHAH, läs om allt du skrivit här. Kallar du det för debatt? diskussion? bevis?
Om du inte stödjer det du påstår med bevis räcker det med att jag säger falskt.
Citat:
jag kallar det för svammel. Din egen medicin hahah Fossiler är inte bevis eller fakta på evolution.
Det kan vara det. Mellanformer och så. I det här fallet är det bevis på att andra arter med närliggande egenskaper funnits som var lika våra.

Citat:
For decades students have been shown a representation of the fossil record appearing as a vertical column with marine invertebrates on the bottom, overlain by fish, then amphibians, reptiles, and mammals, with man on the top. The column is a column of time, they are told, with the long ago past on the bottom and the present on top. The fossil column (or similar figure) is presented without question as if it were true—as if it were real data. Students are led to believe that the order of first appearance of the fossils over time proves evolution.

I suggest that it does no such thing, for several reasons. First, the fossils do not occur in this order, simple to complex from bottom to top. The fossils at the bottom (i.e., long ago) are equally as complex as any animal today, and are essentially the same as their modern counterparts. In reality, the fossils appear abruptly in the record, fully formed and fully functional without less adapted ancestors in lower levels that would have preceded them in time. To be honest, the entire fossil record consists of predominately marine invertebrates (animals without a backbone, like clams, jellyfish, coral). The column is nothing more than a statement of evolutionary thinking. A case can perhaps be made for the order of first appearance of vertebrates (i.e., fish, amphibians, reptiles, mammals), but vertebrate fossils are exceptions to the rule and usually quite fragmentary, with the lower range of each often being extended downward with new discoveries. Most come from Ice Age deposits which sometimes contain human remains also.

Second, the evolutionary presentation in the textbook column implies that all life has come from one (or perhaps a few) common ancestor(s). But the Cambrian System, the lowest (i.e., oldest) level containing extensive multicellular fossils, exhibits a virtual explosion of life. Suddenly (by this I mean without the necessary ancestors lower in the column), every phylum of life is found—every basic body style, including vertebrate fish. The abrupt appearance of diverse forms of life does not match with evolutionary predictions of one form descending into many.

Third, these diverse forms continue up the column (i.e., throughout time) with much the same appearance possessed at the start. The term stasis describes the tendency to "stay" the same, remain "stationary" or "static." Some body styles go extinct as you come up the column, but no new basic styles are introduced.
Så någon nisse missförstår evolution och geologiska lager och du klistrar in det som en sanning för att det tilltalar dig. Bra representation för din "bevisföring".
Citera
2015-11-10, 16:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
HAHA, vem är det som gnäller egentligen? Ni är ju så desperata i era försök och er förvirring känner inga gränser. Jag har gett er dussintals md bevis men ni vägrar se dem.

Du har presenterat massor av trams, som inte har det minste med bevis att göra.
Citera
2015-11-10, 16:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Hoppas innerligt att du skojar, annars är det synd om det. Återigen, hur kan man mäta ''ingenting'' om ''ingenting'' varken har en vikt, mått, längd eller djup?

Så vad är din evidens? Mera demagogi?

Citat:
För att en lag kan aldrig komma till av ovetande icke tänkande processer. Ingenting av de människor skapar sker av sig självt varför skulle det vara fallet i naturen? Och om vi inte vet om universum är oändligt eller ändligt, vad som orsakade des expandering, eller inte veta om big bang har verkligen skett eller inte, hur kan du då hävda att evolution är fakta?

Ditt ID-mantramässande blir inte sant av att bli upprepat.

Citat:
Var ska jag börja? Det du säger är precis skitsnack helt och hållet. Om jag påstår att Gud finns och du säger nej, så fortsätter diskussionen. Vidare kan jag ge dig all fakta på Guds existens precis som jag har gjort hittills. Jag har gett dig förståndet, arterna, kosmos, ja kort och gott allt som existerar, istället för att du ska motargumentera varför allt som existerar inte är fakta på att Gud skapat allt, säger ber du om bevis. Men det du inte förstår är att bevisen finns i dig själv, i naturen, i kosmos, i arterna, i livet, i vattnet du dricker. Kort sagt i allt men du kräver bevis. Inser du inte hur urbota dum du är? Nej, jag är bergsäker på min sak. Jag ser bevisen i allt och det är så tydligt allting att en blind borde se det. Nej du fattar inte vad du pratar om: Om jag påstår att det brinner i stan behöver jag inte bevisa det, du kan lätt motbevisa mig genom att gå och titta om det brinner på stan, fråga nån om det brinner på stan, eller välja andra alternativ mer än att sitta på din feta rumpa och säga men ge mig bevis då. Läs om 1800 talets historia och du fattar vad jag pratar om. Ni är förlorade och får ett evighet i elände på grund av att ni inte vill förstå. Jag vet mycket väl vad jag pratar om.

Och inte heller blir "finetunings"-mantramässandet sant av att bli upprepat.

Citat:
HAHAHAH, läs om allt du skrivit här. Kallar du det för debatt? diskussion? bevis? jag kallar det för svammel. Din egen medicin hahah Fossiler är inte bevis eller fakta på evolution.

For decades students have been shown a representation of the fossil record appearing as a vertical column with marine invertebrates on the bottom, overlain by fish, then amphibians, reptiles, and mammals, with man on the top. The column is a column of time, they are told, with the long ago past on the bottom and the present on top. The fossil column (or similar figure) is presented without question as if it were true—as if it were real data. Students are led to believe that the order of first appearance of the fossils over time proves evolution.

I suggest that it does no such thing, for several reasons. First, the fossils do not occur in this order, simple to complex from bottom to top. The fossils at the bottom (i.e., long ago) are equally as complex as any animal today, and are essentially the same as their modern counterparts. In reality, the fossils appear abruptly in the record, fully formed and fully functional without less adapted ancestors in lower levels that would have preceded them in time. To be honest, the entire fossil record consists of predominately marine invertebrates (animals without a backbone, like clams, jellyfish, coral). The column is nothing more than a statement of evolutionary thinking. A case can perhaps be made for the order of first appearance of vertebrates (i.e., fish, amphibians, reptiles, mammals), but vertebrate fossils are exceptions to the rule and usually quite fragmentary, with the lower range of each often being extended downward with new discoveries. Most come from Ice Age deposits which sometimes contain human remains also.

Second, the evolutionary presentation in the textbook column implies that all life has come from one (or perhaps a few) common ancestor(s). But the Cambrian System, the lowest (i.e., oldest) level containing extensive multicellular fossils, exhibits a virtual explosion of life. Suddenly (by this I mean without the necessary ancestors lower in the column), every phylum of life is found—every basic body style, including vertebrate fish. The abrupt appearance of diverse forms of life does not match with evolutionary predictions of one form descending into many.

Third, these diverse forms continue up the column (i.e., throughout time) with much the same appearance possessed at the start. The term stasis describes the tendency to "stay" the same, remain "stationary" or "static." Some body styles go extinct as you come up the column, but no new basic styles are introduced.

Evolutionsteorins vara eller icke-vara påverkar så gott som inte ett 'guds'-bevis.
Citera
2015-11-10, 17:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Falska analogier.

Citat:

Irrelevant.

Citat:

Evolutionsteorion är så gott som irrelevant för ett 'guds'-bevis.

Citat:

Pop-psykologi.
Citera
2015-11-10, 17:04
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Enkelt om jag såg att en bok kunde skriva sig själv av sig själv. Om jag såg att en dator kunde tillverka sig själv, om jag såg en bil tillverka sig själv. Datorer, bilar, telefoner, böcker, kläder, sängar, flygplan, båtar, fartyg, alla ting som är tillverkade av människans hand skulle aldrig kunna tillverka sig själv genom ovetande processer varför skulle alla fenomen, maskiner och kretslopp som existerar i naturen kunna tillverka sig själv?
För att vi observerar det i naturen varje dag och vi vet hur konstruktioner sker. Vi vet även att biologiska organismer inte byggs eller skapas utan föds och förändras. Bara för att religiösa älskar att göra falska jämförelser gör det inte sant.
Citat:
Endast logiken kan göra det klart för oss att någon med vett och vilja har skapat alltet för ingenting kan skapa sig själv.
Endast intuitiva föreställningar kan göra det klart för oss. Sluta vara så vidskeplig lille man.
Citat:
Men ateisterna har hjärntvättat er sen 1800 talet.
Men religion, det sysslar inte med hjärntvätt. Nejdå.
Citat:
Nån måste ha skapat kosmos.
Nej.
Citat:
Diskussionen bland oss människor borde egentligen vara hur denna någon är, vad den har för egenskaper, vilken religion som är sanning osv. Att kosmos har en skapare borde vara bortom all tvivel då logiken säger att inget kan skapa sig själv.
Dumheter.
Citat:
Allting har en orsak.
Så kan det vara. Möjligtvis. Det finns ingenting som säger att det ska vara en gud.
Citat:
så även universum. Evolution är absolut inte sant men även om evolution är sant så måste även evolution ha en orsak, en kraft som påverkar dess olika riktningar.
Det kallas selektionstryck.
Citat:
Vad ni teister hittar på för argument så kommer ni inte ifrån att skaparen är allsmäktig.
Om han finns så är han en inkompetent spellevink om det ni påstår stämmer.

Citat:
Det ena utesluter inte det andra.

Citat:
HAHAH, hur ska jag bota din förvirring? jag önskar att du blev frisk för en dag för att kunna se din förvirring.
Ditto. Den dagen blir du ateist.
Citat:
Du säger att evolution är bevisad och det finns fakta.
Evolutionen är fakta man baserar teorier på.
Citat:
Menar du då att evolution kan förändras? att det kan vara fel? Eller vad pratar du om?
Teorierna kan anpassas om bättre fynd upptäckts. Detaljerna kan ändras.

Citat:
Jag tycker inte att hans tillvägagångssätt är sämre än det ateisterna framhåller hela tiden.
Tack då vet jag att det inte är någon poäng med att diskutera vetenskap med dig då du inte har en susning om vad det handlar om.
Citat:
Faktum är att vi inte ser ett skit. Gud skapade oss inte för att vi skulle se hur en ny skapelse blir till men för att se och förundras över hans makt och vetskap.
Hur vet du det?
Citat:
Allt du skriver är bara skit. Kom igen nu! Varför tig du inte det som bevis att mutationer leder till positiva förändringar hos individen eller arten. Tillåt mig att småle jag storler nu.
Vad pratar du om? Har du ingen aning om hur evolution fungerar?

Citat:
Jag undrar om du förstår varför det endast i naturen skapas fenomen, maskiner och kretslopp av sig själv men allt som människor håller på är beroende av en intelligent design?
För att det ena är naturligt förekommande och använder naturliga processer och det andra inte är det?
Citat:
Hur är människokroppen ett resultat av naturen, men alla organen, cellen, DNA, Ja du vet, hjärtat och dess arbete, njurar och det arbete, HJÄRNAN och dess arbete, lungor och dess arbete. Varje komponent vittnar om en allsmäktig skapare.
Nej, det vittnar inte om en allsmäktig skapare. Varför skulle det?
Citat:
Hur kan människokroppen vara ett resultat av ovetande processer men inte en bil?
Ena är biologisk och resultatet av utveckling, den andra inte.

Citat:
Ja, alla som tycker "fel" är förvirrade, men inte du..

Citat:
Kanske krävs en viss nivå av kunskap för att förstå vad man pratar om, eller hur? Det är allt du har att säga? Kanske dags att fundera lite över din ställning.

Citat:
haha. Jag kan ge dig dussintals.
Du kan inte ge mig ett hållbart sådant. Inte. Ett. Dessutom känns det som att du bör läsa om TS-titeln och omvärdera din argumentation.
Citat:
Evolution är inte fakta. Fossiler är inte bevis, mutationer leder enbart till cancer, alla arter lever och levde under samma förhållanden. Miljön var lika för alla från första början, alla hade samma förutsättningar.
Oj vad mycket lögner du far med om saker du inte kan någonting om. Trist att du kan så lite och du låter dig färgas av din religion.

Citat:
Förresten, vill du svara på frågan nu? Vad är det som driver dig till att diskutera endast religion?
Jag diskuterar annat på andra ställen, för.. Öh, tredje gången?
Citat:
Alltså fattar du inte att det är en sjukdom nästan? Du är ju besatt av ämnet.
Nejdå.
Citat:
Sedan 2010 då du blev medlem har du ENDAST diskuterat religion. I 5 års tid är det endast religion som funnits i dina tankar.
Knappast.
Citat:
Det är besatthet. Intresse och besatthet är två olika saker.
Det beror på hur man bedömer det.
Citat:
Berätta gärna vad som driver dig till det.
Intresse.
Citat:
Inte ens de antika filosoferna ägnade sig åt filosofi i samma utsträckning som du ägnat dig åt religion på Flashback.
Vad vet du om det? Ursäkta, men din kunskapsnivå är under all kritik i andra ämnen, varför skulle jag lita på dig i den bedömningen.
Citat:
Undra om religion tar lika mycket tid i ditt verkliga liv också.
Det upptar ungefär den tid jag lägger ner på att skriva här.
Citat:
Du borde söka hjälp i så fall. Jag säger det här i all välmening. Vad driver dig?
Intresse.
Citera
2015-11-10, 17:04
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold
Jag får erkänna att det är jag också nyfiken på.

Vilken del? Var gärna specifik.
Citera
2015-11-10, 17:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ateisterna har sedan 1800 talet försökt utrota religion men det kan de inte. Hos vissa människor vinner de gehör men dessa människor som lyssnar på de skulle ha förnekat Gud i alla fall. Det farliga är att lagar och regler, statsskick baseras på ateism i vissa länder. det är det som är det farliga och lämnat ett tomrum hos övriga befolkning. Man tillåter abort, dödshjälp, spädbarnsdöd. Man ser äldre som en börda för samhället, man ser människor som ekonomiska resurser. De starka utnyttjar de svaga för ekonomiska vinster och mkt mer. 1800 talets historia avslöjar mycket om dagens idéer och tankar.

Har inget med ett 'guds'-bevis att göra.

Citat:
Det är inte så konstigt att en allsmäktig Gud som inte förnimms har skapat alltet. Människokroppen vittnar om detta 24/7.

Mantramässande av "finetuning" är inte ett 'guds'-bevis.
Citera
2015-11-10, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vilken del? Var gärna specifik.
Vad det är som driver er att skriva i denna tråd. Det känns som att ni diskuterar hur långt ett snöre är.
Citera
2015-11-10, 17:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold
Vad det är som driver er att skriva i denna tråd.

Vad har det med saken att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in