Citat:
Och hur i hela friden skulle du motbevisa något ofalsifierbart. Lycka till.
Enkelt om jag såg att en bok kunde skriva sig själv av sig själv. Om jag såg att en dator kunde tillverka sig själv, om jag såg en bil tillverka sig själv. Datorer, bilar, telefoner, böcker, kläder, sängar, flygplan, båtar, fartyg, alla ting som är tillverkade av människans hand skulle aldrig kunna tillverka sig själv genom ovetande processer varför skulle alla fenomen, maskiner och kretslopp som existerar i naturen kunna tillverka sig själv? Endast logiken kan göra det klart för oss att någon med vett och vilja har skapat alltet för ingenting kan skapa sig själv. Men ateisterna har hjärntvättat er sen 1800 talet. Nån måste ha skapat kosmos. Diskussionen bland oss människor borde egentligen vara hur denna någon är, vad den har för egenskaper, vilken religion som är sanning osv. Att kosmos har en skapare borde vara bortom all tvivel då logiken säger att inget kan skapa sig själv. Allting har en orsak. så även universum. Evolution är absolut inte sant men även om evolution är sant så måste även evolution ha en orsak, en kraft som påverkar dess olika riktningar. Vad ni teister hittar på för argument så kommer ni inte ifrån att skaparen är allsmäktig.
Citat:
Hur fungerar religioner? Genom mytbildning och vidskepelse. Enkelt.
Fel, eller ska ja be om bevis? Nej jag ska inte vara lika dåraktig som du. Du har så fel en människa kan ha. Religioner har regler, den berättar om för människor hur de ska leva sina liv, precis som lagar och regler skapade av människor dikterar för oss vad som är lagligt och vad som är olagligt.
Citat:
Det är du som talar om någon sorts allomfattande sanningar, inte jag. Sanningen om förändring över tid står för sig själv. Det är inte någon sorts filosofi.
HAHAH, hur ska jag bota din förvirring?
jag önskar att du blev frisk för en dag för att kunna se din förvirring. Du säger att evolution är bevisad och det finns fakta. Menar du då att evolution kan förändras? att det kan vara fel? Eller vad pratar du om?
Citat:
Ingen har någonsin observerat "ny skapelse", bara förändring av existerande materia och energi. Ja. Ja. Nej. Nej. Du förstår inte genetik. Bra att veta. Nej, du har gett mig svammel från inkompetenta människor. Ett exempel var ju knäppgöken du länkade på allvar som "motargument" mot talkorigins, som säger sig motbevisat evolution genom att hälla kollösning i destillerat vatten och konstaterat att ingen evolution skett på 14h. Är det nivån du vill hålla? Står du för det "motbeviset"?
Jag tycker inte att hans tillvägagångssätt är sämre än det ateisterna framhåller hela tiden. Faktum är att vi inte ser ett skit. Gud skapade oss inte för att vi skulle se hur en ny skapelse blir till men för att se och förundras över hans makt och vetskap. Allt du skriver är bara skit. Kom igen nu! Varför tig du inte det som bevis att mutationer leder till positiva förändringar hos individen eller arten. Tillåt mig att småle jag storler nu.
Citat:
Vet inte varför du har med den här delen. Den är fullständigt meningslös i ämnet. Om du vill att jag ska kommentera allt skit i en video med Kent Hovind får du allt lägga fram individuella argument i text som du vill att jag ska bemöta det. Han jobbar på samma vis som dig. Han tror att om man inte har svaret på en sak, så är det gud som gjorde det. Jag undrar om du förstår varför det inte är ett bevis.
Jag undrar om du förstår varför det endast i naturen skapas fenomen, maskiner och kretslopp av sig själv men allt som människor håller på är beroende av en intelligent design? Hur är människokroppen ett resultat av naturen, men alla organen, cellen, DNA, Ja du vet, hjärtat och dess arbete, njurar och det arbete, HJÄRNAN och dess arbete, lungor och dess arbete. Varje komponent vittnar om en allsmäktig skapare. Hur kan människokroppen vara ett resultat av ovetande processer men inte en bil?
Citat:
Som sagtvar du är förvirrad och din förvirring känner inga gränser.
Däremot följer du upp med något som närmar sig argument, även om jag tvivlar att du inser det.
Citat:
Här hänvisar du till Gitt 2005 som förmodligen handlar om informationsteori där Werner Gitt, som inte är en biolog eller ens insatt i ämnet menar att matematiska principer förhindrar ny information (i allmänhet). Problemet är att han inte kan stödja sitt påstående utan att ändra på premisserna han stödjer sig på och att han trots att han uttalar sig om genetik inte kan någonting om genetik. Grattis. Fail.
Det är inte endast biologer som har monopol vad ämnet beträffar.
Citat:
Seppa vet jag inte vad det avser då du inte inkluderade mer information.
Så har du något mer som ska dementeras? Bara för att det står på en kreationistsida på internet så betyder det inte att det är sant. Hmm, kanske just därför betyder det att det är mindre troligt att det är sant då det är färgat av en uppenbar agenda.
Så för att jag inte tänker som du och är lika styrd av en agenda som du är så vill du inte acceptera min förklaring? Jösses.
Så har du något mer som ska dementeras? Bara för att det står på en kreationistsida på internet så betyder det inte att det är sant. Hmm, kanske just därför betyder det att det är mindre troligt att det är sant då det är färgat av en uppenbar agenda.
Så för att jag inte tänker som du och är lika styrd av en agenda som du är så vill du inte acceptera min förklaring? Jösses.
haha. Jag kan ge dig dussintals. Evolution är inte fakta. Fossiler är inte bevis, mutationer leder enbart till cancer, alla arter lever och levde under samma förhållanden. Miljön var lika för alla från första början, alla hade samma förutsättningar.
Förresten, vill du svara på frågan nu? Vad är det som driver dig till att diskutera endast religion? Alltså fattar du inte att det är en sjukdom nästan? Du är ju besatt av ämnet. Sedan 2010 då du blev medlem har du ENDAST diskuterat religion. I 5 års tid är det endast religion som funnits i dina tankar. Det är besatthet. Intresse och besatthet är två olika saker. Berätta gärna vad som driver dig till det. Inte ens de antika filosoferna ägnade sig åt filosofi i samma utsträckning som du ägnat dig åt religion på Flashback. Undra om religion tar lika mycket tid i ditt verkliga liv också. Du borde söka hjälp i så fall. Jag säger det här i all välmening. Vad driver dig?