2015-11-10, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
SD bör nog gå ut och förklara sig bättre och förtydiga vad de egentligen står för, annars kommer LO att mosa dem. Det går inte att vara en vindflöjel för en enda fråga om man vill överleva politiskt. Dessutom måste man anpassa sig efter den aktuella situationen, vilket många partier i dag inte förmår, och det kommer att straffa dem hårt. Här av vi C som exempel, och S. LO får det inte lätt, nej, men nu gäller det ju överlevnad även för facken.

SD är det enda parti jag verkligen vet vad de står för. De sa att de kunde stödja budgetar som skär ner på invandringskostnaden, det är exakt vad de gör. Om Åkesson får bestämma förbjuds all Halalslakt och Burka. Rakare svar än man får av många andra politiker den saken är klar.

Oförmågan att anpassa sig efter rådande omständigheter är väl exakt det som gjort SD så stora som de är idag? Inga andra vågar prata negativt om invandring, islam och tiggande EU-migranter, det är därför de går så bra.

Mer eller mindre varenda parti har försökt att mosa SD, ändå blir de bara större och mäktigare. Vad får dig att tro att LO skulle lyckas?
Citera
2015-11-10, 00:18
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jimmie verkade skärpt och skötte sig väl
.

Och jag som tycker att han såg drogad och enormt uttråkad ut.
Citera
2015-11-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushsweede
Nej, det blev han inte, de flesta begriper att Thorwaldsson cherrypickat den siffran ur sitt sammanhang och att SD inte är ett parti som vill minska invandringen med förespeglingen att gynna privatföretag. Det argumentet var ju ovanligt tamt..

Däremot blev SD ägt i debatten före, angående påståendet att det är förbjudet att bära burka i Sverige.
Det vet vi ju alla att det inte är. Det räcker med att sticka ut näsan utanför dörren så upptäcker man det.

Typiskt SD-klanteri..
Det hade väl varit bättre att i så fall påpeka att mycket pekar på att burka kommer att förbjudas inom en överskådlig framtid. Att flera länder inom EU redan har burkaförbud, att starkt växande politiska krafter i Sverige arbetar hårt för att införa burkaförbud och att detta kommer innebära att Sverige med stor säkerhet snart kommer att följa dessa länders föredöme.

Det hade varit betydligt enklare för Jimmie att försvara än ett påstående som faktiskt inte är sant.

Vet flyktingarna på Lesbos det? Det är ju dessa man vill skrämma bort
Citera
2015-11-10, 00:32
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Vet flyktingarna på Lesbos det? Det är ju dessa man vill skrämma bort

Det bästa hade varit att skriva att Sverige är ett strukturellt rasistiskt land som hatar muslimer, hugger ner dem med svärd och rycker slöjan av deras kvinnor. Svenskar kastar mjölk på negrer för att göra dem vita, kör över dem med moped, kastar ner dem från gångbroar och eldar upp deras bostäder när de ligger och sover på natten. Svenskar vägrar även ge dem jobb och bostad och de får inte be på arbetstid. Deras flickor får lära sig att suga kuk i skolan och att gud inte finns.

Det hade varit lustigt att se kommunisterna sortera bland vad som är sant och inte sant och vem som har gjort eller sagt vad bland alla påståenden.
Citera
2015-11-10, 00:37
Medlem
Nordfeldts avatar
Helt klart godkänd insats från Åkesson. Samt positivt ställningstagande att denna gången ge hårt mot hårt gentemot hetsiga motdebattörer. Tycker att han sammanfattade deras budgetsatsningar relativt väl på den korta tiden med tanke på omständigheterna.
Citera
2015-11-10, 00:43
Medlem
FWIWs avatar
Bra insats av Åkesson, måste nästa säga att jag tycker avbrottet från politiken gjort honom gott. Problemet med Thorvaldsson och resten av det etablissemanget som ogillar Sverigedemokraterna är det inte har något konstruktiv att komma med - de försvarar enbart status quo. Det är förstås fritt fram att ogilla SD och Åkesson om man så vill, men någonstans måste man mot bakgrund av den enorma invandring vi ser komma med något konkret. Vad ska vi göra åt de enorma kostnader, både ekonomiskt och socialt, som följer i spåren av massinvandringen och mångkulturen? Finns det någon LO-representant eller socialdemokrat som kan svara på det på ett annat sätt än att beskylla motdebattören för att vara rasist?
Citera
2015-11-10, 01:01
Medlem
Arga.Apans avatar
Jag tillhör dem som skiter i sakfrågan. För mig är alla dessa politruker välfärdskramande nollor Åkesson inkluderad. Men fy fan vilken äckliga vidrig jävla pamp den där Thorwaldsson är. Han är uppenbarligen van vid att stå och bräka högt och få sin vilja igenom för det funkar nog i den fackliga världen. När jag ser den där feta blobben stå och bräka i statlig TV är min enda tanke att jag ska gå och lägga en röst på Åkesson bara för att motarbeta denna bearnaiseröv till Såsse.

LO-medlemmar bör skämmas. Vilka jävla kretiner den där kapitalförstörande organisationen består av.
Citera
2015-11-10, 01:01
Medlem
katzensvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tronpretendent
Åkesson borde så fort han fått ordet klippt ner Thorwaldsson med att lugnt och sakligt förklara att de inte alls tar pengar från kommunerna, och beskriva varför så inte är fallet.

Fast pengarna tas ju från kommunerna..
Det man kan säga är att summan motsvarar de nedskärningar som SD vill göra i kostnaderna för invandring. Vilket Åkesson också sa. Detta skulle dock ha kunnat utvecklas med ett par meningar till för många förstår nog inte det här, utan tror mer i linje som det LO nöten hävde ur sig. I SD's video som de gjort som svar på LOS kampanj förklarar de dock det utförligt. Förhoppningsvis sprids den flitigt.
Citera
2015-11-10, 01:08
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FWIW
Bra insats av Åkesson, måste nästa säga att jag tycker avbrottet från politiken gjort honom gott. Problemet med Thorvaldsson och resten av det etablissemanget som ogillar Sverigedemokraterna är det inte har något konstruktiv att komma med - de försvarar enbart status quo. Det är förstås fritt fram att ogilla SD och Åkesson om man så vill, men någonstans måste man mot bakgrund av den enorma invandring vi ser komma med något konkret. Vad ska vi göra åt de enorma kostnader, både ekonomiskt och socialt, som följer i spåren av massinvandringen och mångkulturen? Finns det någon LO-representant eller socialdemokrat som kan svara på det på ett annat sätt än att beskylla motdebattören för att vara rasist?
Jag hörde inte att Thorwaldsson kallade Åkesson för rasist. Däremot var debatten (precis som den mellan Scocco och Sanandaji) alldeles för kort och hetsig. Båda två blir avbrutna så fort det börjar bli intressant!
Jag ser det arbetarfientliga i Åkessons politik, samtidigt som jag ser det arbetarfientliga i migrationsöverenskommelsen (som SAP ställt sig bakom).
Detta är ingen enkel fråga. Jag tror fortfarande att regeringen kommer tvingas att byta ståndpunkt angående migrationspolitiken.
Hur som haver lever vi idag i ett politiskt dödläge där ingen (med undantag för moderaternas senaste utspel) verkar få/vilja/våga säga någonting som någon som är/varit aktiv inom SD någonsin sagt, och under rådande omständigheter är detta direkt skadligt för Sverige!

För övrigt tror jag att moderaternas utspel idag innebär slutet för tabun att nämna behovet av en tillfälligt minskad invandring. Synd att det var moderaterna som bröt den...
Senast redigerad av Mr.Woods 2015-11-10 kl. 01:46.
Citera
2015-11-10, 01:16
Medlem
frdks avatar
Citat:
SD bör nog gå ut och förklara sig bättre och förtydiga vad de egentligen står för, annars kommer LO att mosa dem. Det går inte att vara en vindflöjel för en enda fråga om man vill överleva politiskt. Dessutom måste man anpassa sig efter den aktuella situationen, vilket många partier i dag inte förmår, och det kommer att straffa dem hårt. Här av vi C som exempel, och S. LO får det inte lätt, nej, men nu gäller det ju överlevnad även för facken.

Kan rekomendera gå till lite olika parters hemsida om du verkligen tror på vad du säger.
Alla partier har en bred bas de står på, även promillepartier som FI och ENH har fler punkter än du kan räkna till. Att hävda annat säger mer om dig själv och stämningen på barrikaden.

Åkesson var sitt sköna jag som vanligt.
Däremot tycker jag kvalitén lider av grillnings approacherna på intervjuer som nu tydligen ska tillämpas stup i kvarten.
Kommer inget nyttigt ut ur en obekväm fråga som ältras 10 gånger för att plåga intervjuoffret till omformuleringar. Visst, nån på SDs reklambyrå gick för hårt in i sitt uppdrag och spetsade budskapet. Men ser inte inte vad formuleringen "kommer att förbjudas" har för rikspolitiskt intresse här? En enklare formulerar hade varit bättre. Är väll bara aftonbladet som tycker det är viktigt mätt i hyllmetrar av propaganda som de renderat över ämnet.

JÅ har garanterat inte kvalitetskontrollerat över utformningen av kampanjer heller, hör inte en partiordförare till. I Mauds fall var den här intervjutekniken befogad då det handlade om enorma summor av skattebetalarnas medel, men här blir det slöseri med tid och sandlåda ovärdig Sveriges kanske viktigaste opinionsbildningsorgan Aktuellt. Måste ha funnits bättre saker att fråga herrn om , som t.ex vad SD har för befogenheter att bedriva egen internationell soverignitets kupp bakom ryggen på regeringen som har uppdrag att enhälligt styra över sveriges utrikespolitik. Det hade jag velat höra Margot Wallström ifrågasätta JÅ om.
Citera
2015-11-10, 01:17
Medlem
katzensvanss avatar
Citat:
Ja, 900 miljarder vill man spara på välfärden. LO: Varför vill ni spara 900 miljarder just nu? SD: Det ska vi inte, det stämmer inte. LO: Men här står det ju i din motion? SD: …

Nu behöver SD gå ut och berätta vad de vill, tydligt. Inte böla som förlorare.

Matte.. hade du det i skolan?
SD skär i kommuners kostnader för invandringen > Kommuners kostnader blir mindre > Kommuner behöver mindre pengar > Kommuner får mindre pengar
Citera
2015-11-10, 01:35
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katzensvans
Matte.. hade du det i skolan?
SD skär i kommuners kostnader för invandringen > Kommuners kostnader blir mindre > Kommuner behöver mindre pengar > Kommuner får mindre pengar

SD ska inte skära ner något i välfärden, enligt Jimmie Åkesson. Du pratar i nattmössan. Vad han ska spara pengar på vet varken du eller jag. Han vägrade svara. Detta beteeende kanske du känner igen? Du vet, sprida falska fakta, förvrida, ljuga, inte stå för det man sagt. Där har du Jimmie, SD och för all del, en hel del stört folk. De gör så här, tills någon tröttnar. Väljarna tröttnar snabbt nu, fler sådana här sändningar och SD imploderar.
Senast redigerad av IQ130 2015-11-10 kl. 01:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in