Citat:
Ursprungligen postat av
IQ130
SD bör nog gå ut och förklara sig bättre och förtydiga vad de egentligen står för, annars kommer LO att mosa dem. Det går inte att vara en vindflöjel för en enda fråga om man vill överleva politiskt. Dessutom måste man anpassa sig efter den aktuella situationen, vilket många partier i dag inte förmår, och det kommer att straffa dem hårt. Här av vi C som exempel, och S. LO får det inte lätt, nej, men nu gäller det ju överlevnad även för facken.
Kan rekomendera gå till lite olika parters hemsida om du verkligen tror på vad du säger.
Alla partier har en bred bas de står på, även promillepartier som FI och ENH har fler punkter än du kan räkna till. Att hävda annat säger mer om dig själv och stämningen på barrikaden.
Åkesson var sitt sköna jag som vanligt.
Däremot tycker jag kvalitén lider av grillnings approacherna på intervjuer som nu tydligen ska tillämpas stup i kvarten.
Kommer inget nyttigt ut ur en obekväm fråga som ältras 10 gånger för att plåga intervjuoffret till omformuleringar. Visst, nån på SDs reklambyrå gick för hårt in i sitt uppdrag och spetsade budskapet. Men ser inte inte vad formuleringen "kommer att förbjudas" har för rikspolitiskt intresse här? En enklare formulerar hade varit bättre. Är väll bara aftonbladet som tycker det är viktigt mätt i hyllmetrar av propaganda som de renderat över ämnet.
JÅ har garanterat inte kvalitetskontrollerat över utformningen av kampanjer heller, hör inte en partiordförare till. I Mauds fall var den här intervjutekniken befogad då det handlade om enorma summor av skattebetalarnas medel, men här blir det slöseri med tid och sandlåda ovärdig Sveriges kanske viktigaste opinionsbildningsorgan Aktuellt. Måste ha funnits bättre saker att fråga herrn om , som t.ex vad SD har för befogenheter att bedriva egen internationell soverignitets kupp bakom ryggen på regeringen som har uppdrag att enhälligt styra över sveriges utrikespolitik. Det hade jag velat höra Margot Wallström ifrågasätta JÅ om.