Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
19:22:49 lämnar NB affären i Källby. Färden hem tar 7 min; han skulle således ha varit hemma 19:29:49.
Joggerskan anländer till platsen för NB:s tänkta attack strax före 19.30 (hon var sen till en middag och kunde precisera tiden). Vid den platsen har NB 2 min kvar innan han är hemma. Han är alltså vid platsen 19:22:49 +5 min = 19:27:49. Han bör ha kört om henne och sedan inväntat henne vid det tomma huset.
Han hade som hastigast sett och hälsat på joggerskan tidigare under dagen; vid lunchtid. Utgående från joggerskans löprunda hade han sannolikt också sett henne när han var på väg mot affären, i höjd med Backeborg (s. 995).
Inne i det tomma huset fanns en dörr med handtag. På golvet låg ett till synes oskyldigt vitt snöre. - Han kände till platsen och hade förberett den. – Oroligt spejar han ut mot vägen: Ska han lyckas få syn på henne igen?
https://minfil.org/u2q6kdbdb7/6_juni.jpg
Hmm där säger du nog något.
Just hans reaktion av att han inte känner sig noterad i övrigt av henne vid hälsningen tidigare ger ju också ett av det fåtaliga avvikelserna i hans beteende precis i den linjen, att den lilla kontrollbebisen inte är sedd och det fnyser han till över. Han känner antagligen igen henne men hon känner inte igen honom, just då.
Stackarn det måste gjort ont i det lilla egot!!! Det är därför han skrattade eller fnös eller vad han gjorde när det kom på tal under rättegången.
Du har skrivit om flak, mycket möjligt. har du tänkt inutu boxen och lite högre typ takbox?
Har svårt att förstå de grå påsarna på passagerarsätet i bilen och undrar vad brodern säger om dem. varför bara på ena sidan etc.
Blodspår på jackan synpunkter?
kan jackan ha åkt av och satts på igen med armarna på något sätt innanför, vilket lett nero till att nero omhuldade och höll sitt byte under tiden det virades in på andra vis? hans avsättningar runt omkring jackan kommer nog från småsår som inte är på händerna men avsätts på jackan. Bitvis bär han nog plasthandskar som går sönder under hanteringen. Det är nog viktigt att tänka på att det egentligen är en person som kämpar för sitt liv och en annan som antagligen är i extas vilket inte bådar för någon större precision oavsett vilka knopar och tekniker som används. Men röret är väldigt nära väggen och detta kräver nästan inbundna händer ganska tight packeterade då nero antagligen inte uppskattar störningar i processen.
samtidigt har jag extremt svårt att se lisa som något lätt offer han måste ha kommit väldigt nära med bilen bredvid mopeden på något vis. och varit extrem från första början, eller 1 minut in i ögonkontakten. Pang, näsblod i hjälmen påse, bära över vägen. Lisa är äldre än honom och är på flera sätt starkare, så han måste egentligen använda det enda sätt han kan vara starkare och det är brute force. Det är på flera sätt ett ganska litet fönster. Så ser jag det, vad tror du om det?
Hade han varit starkare och äldre än Lisa hade han aldrig hamnat i detta läget. Vilket behovet av att visa sig stark, ha makt och kontroll också visar. En ynkrygg som promt måste hävda sig, inför sig själv dessutom. resten ger han tämligen uppenbart fan i. (ja det finns ju flera sätt att definiera ålder annat än rent fysiskt) (bara svagare män slår kvinnor annars hade de kunnat hantera det på andra sätt)