2015-11-09, 22:40
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Du låter precis som Åkesson. Exakt så sa han. LO ägde SD. Åkesson svarade inte på frågor. Han röstar ned höjd a-kassa, vill spara 500 välfärdstjänster. Splittrar arbetarna. LO är orolig för flyktingfrågorna och fler frågor. Åkesson är bara orolig för en sak. Bra att LO kör på nu.

Öh...
Nej.
LO framstod som världsfrånvända.
Hörde du ens vad deras medlemmar sade innan debatten?
Citera
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelarn1
Haha, ja Thorwaldsson liknar mer en grosshandlare som direkt kommit ut från punschverandan än en förkämpe för svenska arbetares villkor och rättigheter...

Thorwaldsson sa för övrigt också att deras kampanj skulle fortsätta länge. Undra hur många miljoner av medlemmarnas pengar de bränner på detta?

Och Åkesson är en lurendrejare som ljuger i direktsändning, inte vill svara på frågor. Hålögda spelmissbrukare kanske ska stanna hemma tills de kan försvara sitt parti och inte direkt lämna walkover? Bara sekter som kan hylla en sådan "ledare".
Citera
Medlem
Tiden i debatten fördelade sig så här

Thorwaldsson 3,33 minuter
Jimmy Å 2,33 minuter

Tycker hela formatet med dessa korta debatter i Aktuellt inte tillför alltför mycket, dessutom är det ofta stor felfördelning av tiden.

JÅ skötte sig bra och ryckte upp sig betydligt efter faktablads intervjun. Hel röd i ögonen och lite trött som han såg ut. Han parerade Thorwaldssons påhopp på ett bra sätt. Det som han missade var som redan nämnts i tråden, att alla dessa invandrare kommer att pressa ner lönerna och även öka den parallella svarta ekonomin. Något som LO borde vara oroliga för.

Thorwaldsson är en sosse megafon i likhet med Mona Sahlin, det gör att de givetvis har en agenda därefter och självklart har det sett att många inom LO röstar på SD. De använder därför all sin kraft och makt att påverka dessa eftersom de önskar att väljarna ska gå till S.
Citera
2015-11-09, 22:41
Medlem
Citat:
Tillräckligt. Vi fick inte svar av Åkesson på varför SD vill minska välfärden med 900 mkr. Svar anbefalles!

Haha, jag tror inte du behöver vara orolig för att Åkesson ska minska på välfärden..

Alla vet redan att det är invandringen som tär och minskar ner på välfärden
Citera
2015-11-09, 22:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormet77
När det gäller de 90 miljarderna så finns det väl fakta eller? Det är ju det enda LO har tjatat om nu i 2 veckor så visst fan finns det utrymme att ta det på en 5 minuters debatt.

Om nån påstår att jag är en kålrot i 2 veckor och sen vill ha en debatt med mig så utgår iaf jag utifrån att killen kommer påstå att jag är en kålrot. Så jag tar med mig information som motbevisar hans argument.

Åkesson bemötte det och förklarade att det inte skulle bli någon reducering för kommunerna i SD's budget eftersom kommunerna får minskande kostnader i motsvarande mån, så lite fakta idiot!
Det är BUDGETAR vi talar om.
Senast redigerad av Sonnenwende 2015-11-09 kl. 22:45.
Citera
2015-11-09, 22:46
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Haha, jag tror inte du behöver vara orolig för att Åkesson ska minska på välfärden..

Alla vet redan att det är invandringen som tär och minskar ner på välfärden

Ja, invandringen kostar. Varför vill då SD skära ner 900 miljoner på välfärden?
Citera
2015-11-09, 22:47
Medlem
oldtimedrunks avatar
Vad spelar snacket om siffror i välfärden för roll när den politik som förs nu kommer att krossa allt vad välfärd heter.
Tyckte Åkesson var bättre än förväntat och visade t o m lite aggressivitet. Mer hetsiga hårda debatter tack! Linda inte in orden, passion!!
Ganska lustigt att reportaget med de 4 LO-anslutna, var noga att påpeka att ingen av dom var SD:are. Garanterat att minst 2 av dom var det, men vem fan vågar säga det i TV, då lär de bli uteslutna på studs.

Spännande tider lever vi iaf i
Citera
2015-11-09, 22:47
Medlem
BaronVonHelsings avatar
LO kan inte läsa en budget. Den där pompösa gubben utgick ifrån en sida av budgeten där de drar bort pengar, men att läsa de andra sidorna där de anger varifrån pengarna ska tjänas in, det går inte för sig.

Det är bara att ta för givet att budgeten inte går ihop.
Citera
2015-11-09, 22:50
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
LO kan inte läsa en budget. Den där pompösa gubben utgick ifrån en sida av budgeten där de drar bort pengar, men att läsa de andra sidorna där de anger varifrån pengarna ska tjänas in, det går inte för sig.

Det är bara att ta för givet att budgeten inte går ihop.

Du tycks ha svaren, varför hade Åkesson inte det? Förklara hur 900 miljoner ska bort i välfärdssektorn. Det kunde inte SD på bästa sändningstid!
Citera
2015-11-09, 22:50
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:

Om det skulle stämma så kan du ju gärna slänga upp en kalkyl som visar budgetens + - och visa hur SD skär ned så mycket på välfärden.

Ställer mig extremt tveksam till att du skulle ha 130 i IQ. 13 verkar mer rimligt, då du verkar ha ganska otur när du tänker.
Citera
2015-11-09, 22:51
Medlem
Citat:

Haha, 900 miljoner... Det är den årliga kostnaden för de ensamkommandeflyktingbarn som kom hit de senaste fyra dagarna

Om du är orolig för välfärdens vara och icke vara så är det antagligen andra kostnader du ska rädas..
Citera
2015-11-09, 22:51
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrusNeger
Ganska skrämmande att se Thorwaldssons FB sida där det fullkomligt haglar in kommentarer att han körde över Åkesson. Har dessa folk ens sett debatten eller är de på riktigt så urbota korkade..

Vad som är rätt eller fel, bak och fram, upp och ned, in och ut, har sedan länge spelat ut sin roll för asylevangelisterna. I sin religiösa tro lägger man sitt hopp till varje företrädare som inte vill strama åt asylapokalypsen. Hade den feta fackkarikatyren sagt att jorden var platt i en debatt mot Åkesson hade kören skrikit halleluja.

Sedan kan man fråga sig vad dessa skrikkakafonier tjänar för syfte. Den ena sidan vill skära ned på invandringen något medan den andra vill dränka Sverige i en avföringsfärgad köttsunami och har besvisligen gått ganska långt för att markera sin position. Läget är hellåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in