2015-11-09, 20:54
Medlem
svarttaxins avatar
Alltså när är nästa debatt egentligen? Jag vill se Jimmie Åkesson skälla ut dom andra nu när vi har alla bevisen svart på vitt att den här invandringen är fullkomligt misslyckad. Alla har blundat och gång på gång har detta varnats för, nu är det här. Till och med aftonbladet skriver att det är kris, då är det verkligen det eftersom aftonbladet är den största invandringskramande tidingen som finns.
2015-11-09, 20:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men om det nu är så jävla viktigt för M så måste dom givetvis sänka S-regeringen & framtvinga nyval. Annars är det ju bara skitprat dom ägnar sig åt. 2018 är det försent (om det inte redan är försent).
S kommer tvingas säga och göra samma sak lagom till nyår om det här håller i sig.
10.000 st i veckan går inte att hantera, om 3 mån har vi ytterligare 130.000-160.000 st nya asylturister här.

Det är ofrånkomligt! SD bör sträcka ut en hand och säga att man stöder M och att man ihop med M och S vill genomföra förslagen i rekordfart.
2015-11-09, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Alltså när är nästa debatt egentligen? Jag vill se Jimmie Åkesson skälla ut dom andra nu när vi har alla bevisen svart på vitt att den här invandringen är fullkomligt misslyckad. Alla har blundat och gång på gång har detta varnats för, nu är det här. Till och med aftonbladet skriver att det är kris, då är det verkligen det eftersom aftonbladet är den största invandringskramande tidingen som finns.

Ikväll under aktuellt! Om du missar det finns det på Youtube, (Jag är Sverige vän) brukar vara duktig på att lägga ut så fort ngn SD politiker är med!
2015-11-09, 21:35
Medlem
S.Kandals avatar
Ursäkta offtopic men jävla vad Åkesson tog poäng i Aktuellt nyss. Han totalt förnedrande LOs ordförande Karl-Petter Torwaldsson, denna var i mina ögon totalt mosad.

Såklart tjänstefel av redaktionen att inte låta Åkesson kommentera Moderaternas utspel.
2015-11-09, 21:40
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Angånde intervjun med Jimmie Åkessons i Aktuellt:

Om jag förstått karl'n rätt (och det har jag), så ska informationen om slöjförbud i lesbos-flygbladen ses som fakta? Att burka och niqab kommer att förbjudas på offentlig plats.

Nu blir jag helt förvirrad! Var går gränsen mellan en önskan och ett faktum?

Det är ju så klart att det hela är lite svajigt, men det handlar ju om signalpolitik. Kort och gott.
2015-11-09, 21:42
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Ursäkta offtopic men jävla vad Åkesson tog poäng i Aktuellt nyss. Han totalt förnedrande LOs ordförande Karl-Petter Torwaldsson, denna var i mina ögon totalt mosad.

Såklart tjänstefel av redaktionen att inte låta Åkesson kommentera Moderaternas utspel.

Edit: Tror han var något uppretad över tidigare intervju rörande flygbladen. Förstår honom där, de försöker göra NÅGOT men får bara skit...
2015-11-09, 21:57
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golf1234
Ikväll under aktuellt! Om du missar det finns det på Youtube, (Jag är Sverige vän) brukar vara duktig på att lägga ut så fort ngn SD politiker är med!

Jag såg den. Men först vägrade ju programledaren släppa huruvida det var fakta eller ej om det skulle förbjudas, sedan mot en efterbliven sosse som vägrade släppa välfärden när det enkla svaret var besparingar i invandringen. Jag vill se mot dom andra partiledarna
2015-11-09, 22:04
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Några uppdateringar? Har inte orkat läsa. Hur går det för SD?
2015-11-09, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Några uppdateringar? Har inte orkat läsa. Hur går det för SD?

https://yougov.se/news/2015/09/16/sverigedemokraterna-gar-framat/

27,3 % i september enligt YouGov. kan inte föreställa mig att det sjunkit. I synnerhet inte efter dagens debatt.
2015-11-09, 22:12
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Det är ju så klart att det hela är lite svajigt, men det handlar ju om signalpolitik. Kort och gott.

Signalpolitik. Trendigt ord. Jag blir bekymrad över tillståndet i svensk politik, när det finns personer som tror att de faktiskt gör något konkret, genom att inte göra något konkret.
2015-11-09, 22:29
Medlem
kristofferGs avatar
När kommer Sentio?
2015-11-09, 22:32
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
När kommer Sentio?

I September släpptes Sentio den 10.e och förra månaden den 9.e så min gissning är imorgon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in