2015-11-09, 20:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Att förhörsledarna i detta fall skulle tagit sig an en offensiv förhörsteknik tror jag inte är svaret till ett erkännande. Tvärtom faktisk, den tekniska bevisningen är vad som bör ha störst utrymme här, vilket det också har. Du har bevisning så det räcker och blir över från början av förhörena med NB till slutet, till häktningsframställningarna, till slutdelgivningen osv. Du kan alltså i lugn takt portionera ut teknisk bevisning och vittnesiakttagelser utan att "spela ut hela utredningen för tidigt". Kommer du igenstans med den taktiken som man valt här så tror, för att nästan säga vet, jag att en förhörsteknik som provokativt skall anspela på att få NB att gå i tak är sekundär i jämförelse med den valda.

NB är den typiskt passive förnekaren ”jag vet ingenting” eller ”jag skulle aldrig göra någon illa”, han kommer definitivt inte att bidra till sin egen bestraffning oavsett bevisvärdets styrka som läggs honom till last. Förmodligen går han genom båda instanser med ”ansiktet i behåll” och nekar, inget tyder på att ett erkännande finns att vänta. Faktiskt tycker jag sällan dom passiva förnekarna gör så, erkänner alltså. Dom har ju inte så mycket att hålla koll på, deras försvar är kort, inte beskrivande/detajrik. Det betyder att NB bara har ”lite tidangivelser/platser” att hålla koll på och dessa tider borde han vid detta lag kunna både framlänges och baklänges. Resten av svaren går ut på att ”han ingenting vet om nånting” trots bevisning som troligtvis ger han livstid. Att få NB uppretad av en pådrivande och aggressiv förhörsledare som spekulerar i det privata eller målar upp en konstruerad motivbild är inget i jämförelse med den tekniska bevisningen. Erkänner han inte pga den,
erkänner han troligtvis aldrig.

Jag tror som du, hårdare metoder hade bara drivit honom in i mer förnekande, jag kan misstänka att NB har lärt sig den hårda vägen att det kommer i alla fall inget gott av att erkänna något, det är lika bra att neka, slutresultatet kommer att bli det samma i alla fall.

Det var väl hans bror som sa att fadern var dominant och hård, han kan ju ha lärt NB att det inte lönar sig att erkänna något, du får stryk i alla fall.

NB kommer att neka i sten, livstid eller inte.
2015-11-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det visste nog ingen.
Jo, enligt din snedvridna hypotes, skulle han ju det..
Eller håller du inte reda på dina inlägg?
2015-11-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror som du, hårdare metoder hade bara drivit honom in i mer förnekande, jag kan misstänka att NB har lärt sig den hårda vägen att det kommer i alla fall inget gott av att erkänna något, det är lika bra att neka, slutresultatet kommer att bli det samma i alla fall.

Det var väl hans bror som sa att fadern var dominant och hård, han kan ju ha lärt NB att det inte lönar sig att erkänna något, du får stryk i alla fall.

NB kommer att neka i sten, livstid eller inte.

Tyvärr, tror jag som du.
2015-11-09, 21:01
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Han kan vara den som förde bort kroppen. Varför han inte anmälde dödsfallet är svårbegripligt, men brottet han kommer att dömas för är ännu mer svårbegripligt.

Möjligen klamrar han sig fast vid hoppet att bli frikänd, och att han tar ton i hovrätten när det verkligen har gått upp för honom att han riskerar livstid.

Och hur skulle det gå till med tidluckan som du stängde?????

Är det din nya snilleblixt, att någon har tvingat henne att hänga sig NB dyker upp som gubben i lådan precis på minuterna efter att denne någon gjort detta och flyttar kroppen, GM går upp i rök och lämnar inga spår? Förklara gärna närmare hur du ser detta scenario gå till rent tidsmässigt...

Eller är du mer inne på att LH gjorde det själv och han återigen dök upp som gubben i lådan och hittade henne bara några minuter efter ??

Jag har oxå en teori om hur det hela gått till, men kommer inte gå in i detalj på det för jag tycker det är helt onödigt att spekulera i dessa vidriga detaljer. Men med text och bilder från FUP; så är det inte väldigt svårt att inse....

Citat:
Om de röker inomhus, ja, inte när de röker utomhus, då är inte stanken stark och fastnar inte i kläderna.
Fel igen, rökare som röker ute stinker minst lika mycket eller värre än dom som röker inne...
2015-11-09, 21:04
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Här känner sig inte NB särskilt orolig. Förhör innan han häktats för mord. Det är nästan så att han skämtar lite, citat från FUP sidan 1468-1469:
Citat:
Då är det så här att vi har fått äh förhörsuppgifter om att när du, när du kommer hem här på, på, på kvällen samma dag som Lisa försvinner så ger du din fru order om att tvätta dina kläder, som du har på dig, berätta.

Vad då i att jag gav order? Nej jag gav inte order.

Berätta då.
Jag tog av dom eller bytte om och då frågade Irina att om jag tänkte jag frågade henne om hon kunde tvätta dom om hon skulle tvätta kläder. Jag gav inte nån order.

---

… du är misstänkt för och ha mördat en sjuttonårig flicka som försvinner den här dagen … och när du kommer hem så ger du din fru order om att tvätta kläderna du har på dig och du tycker inte att det är viktigt och nämna det.
Varför ska det vara viktigt men jag förstår inte riktigt varför det ska vara så viktigt för att hon tvättar mina kläder varenda helg det, det är brukligt i, i vår familj.

Är det brukligt att du är misstänkt för och mördat en sjuttonåring också eller?
Nej aldrig i livet …

Nej.
… det är första gången. Hade jag vetat att jag skulle bli misstänkt för det här då skulle jag alltså fört anteckningen om vartenda steg som jag tar, alltså vad, vad, vad jag gör vad, vad jag sysslade med och så vidare.

Ja, vad ska man säga om man är oskyldig (t.ex.)
2015-11-09, 21:05
Medlem
Hur stor är chansen att de sekretessbelagda bilderna kommer läcka alternativt släppas? 0% chans... Right?
2015-11-09, 21:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Inte alls. Gör ett experiment hemma i garderoben: snöre tre törnar löst över stången, ögla i ena änden, häng en väska i öglan. Lyft snabbt upp väskan och dra till med den fria änden. Tungt ? Förvånas över hur lätt du håller emot (minst 100 ggr utväxling). Lisa vägde ca 50 kg - ingen match för en snickare att snabbt lyfta upp några decimeter (om ens det). Kom igen nu, pröva något nytt !
Tre törnar ger åtta gånger utväxling. Men, räcker snöret för en sådan växel? Det kräver åtta gånger så långt snöre som ingen utväxling alls. Och varför skära av det när kroppen ska tas ned? Det är bara att släppa på hissen.
2015-11-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nej, vi vet inte mycket om Lisa. Men hennes anhöriga gör det. Sluta nu. Det här tramset är lika illa som att anklaga hennes far.

Inget illa om Lisa.

Men annars, om rättväsendet handskas vissa personer med silkeshandskar så hur skulle det se ut här i världen. Jag förstår inte alls varför vissa här i kedjan tillåter inte att man misstänker pappan. Att misstänka är inte samma som anklaga, utpeka eller ge skulden. Att misstänka är att ifrågasätta.
2015-11-09, 21:08
Bannlyst
Egentligen ska man ej gå i svaromål mot vansinnet som florerar här nu. Alternativteoretikerna tycks ha fått fritt spelrum.
Plötsligt får vi läsa inlägg efter inlägg med hypotesen att det inte alls är osannolikt att Lisa tagit livet av sig och att hennes familj skulle nog bli glada om de fick veta det. Självmordsstatistik presenteras, gäller då flickor i Lisas ålder. Statistik om hängning som självmord tas upp.
Sen, det vanliga - att åklagaren och polisen är korrumperade rasister som utövar tortyr och planterar bevis för att sätta dit den oskyldige Nerijus
. Och, allra värst är då Lisas far som själv mördat sin dotter - och militären och hela rättssystemet har hjälpt honom mörka detta. Eller, börjar det dra ihop sig till någon annan månntro, vem som helst som inte är balt?
Jävla, vita medelålders män alltså, så de beter sig, eller hur?!

Låt för helvete Lisa och Lisas familj vara nu, de är drabbade av nog med skamlösa kränkningar och förtal här i tråden!

Och, skamlösa dårar - vet ni en sak? Det bästa av allt är att hur mycket skit ni än skriver - hur dåligt ni än beter er - så kommer ni att stå där som LOOSERS när Nerijus får sitt rättmätiga livstidsstraff.
Senast redigerad av blackmolly123 2015-11-09 kl. 21:13.
2015-11-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socktrix
Hur stor är chansen att de sekretessbelagda bilderna kommer läcka alternativt släppas? 0% chans... Right?

Korrekt, finns ingen som helst risk för det.
2015-11-09, 21:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tyvärr, tror jag som du.

Och LH,s familj kommer aldrig att få svar på de frågor de har, djävlig tragiskt men trots allt ganska vanligt.

Jag hoppas verkligen att ingen av familjen Holm läser den avskrädeshög till tråd, nyss var det en idiot som försökte lansera teorin att LH skulle ha tagit livet av sig via hängning, hur sjuk får man bli som skribent på det här forumet?

Som lök på laxen dyker anklagelserna om att LH,s pappa skulle ha mördat sin dotter upp med jämna mellanrum, aldrig någonsin har spysmileysen varit så saknad som när jag läst de sjuka inläggen.
2015-11-09, 21:14
Medlem
Citat:
Tre törnar ger åtta gånger utväxling. Men, räcker snöret för en sådan växel? Det kräver åtta gånger så långt snöre som ingen utväxling alls. Och varför skära av det när kroppen ska tas ned? Det är bara att släppa på hissen.
Du pratar om lyftblock som aldrig har varit aktuellt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in