2015-11-09, 19:30
Medlem
Det gick dåligt på våren för AIK för att:
1. Bangura och Dickson var för långt från matchform och Dickson skadade sig dessutom vilket gjorde att det tog extra lång tid för honom.
2. Karlsson, Carlgren och Bahoui var skadade, halvskadade eller i dålig form under hela våren.
3. Sonko, Eliasson och alla andra unga förutom Ofori var för dåliga.
4. Haukson och Brustad tog för lång tid på sig för att komma in i laget och Allsvenskan på riktigt.

Vi tog in Ishi och Jos för att det var vad truppen behövde och efter det så var vi topp 2 i Allsvenskan.

Vi hade vunnit guld om styrelsen fått bättre ordning på ekonomin och om vi istället för IFK värvat Rogne och Rieks men nu fick inte BW en krona att lägga på transfersummor så då är det jävligt starkt av Alm att klara en tredjeplats i Allsvenskan.

När det gäller dödgrävarfotbollen så är det Alms största styrka. När de "roligare" spelarna inte levererar så gör han precis som vanligt det som är bäst för laget och anpassar sig efter den trupp han har istället för att prioritera sig själv och sitt egna varumärke.

Nästa säsong så tror jag Alm kommer att vilja spela 4-2-3-1 men jag tror inte att vi kommer lägga en krona på nyförvärv nu heller tyvärr (förutom någon värvning för runt en miljon) så målet måste bli att hålla i topp 3. Största risken för AIK är att Alm tröttnar vilket han visade tecken på i sommar när han gick ut i Aftonbladet och klagade på styrelsen för han är det som räddar kvar i toppen och inget annat.
Senast redigerad av The_dude2 2015-11-09 kl. 19:52.
2015-11-09, 20:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Så Boteng vill tillbaka nu..?

Då måste vi först sälja Ofori, och Saletros som av naturliga skäl kommer vilja ha en ordinarie roll till nästa säsong kan antingen lånas ut (ett alternativ jag föredrar) eller agera back-up vid skador & avstängningar likt tidigare (något han själv inte lär finna särskilt lockande) eller helt enkelt säljas vidare.

Vår snittålder i truppen börjar kännas alldeles för hög..
2015-11-10, 10:37
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så Boteng vill tillbaka nu..?

Då måste vi först sälja Ofori, och Saletros som av naturliga skäl kommer vilja ha en ordinarie roll till nästa säsong kan antingen lånas ut (ett alternativ jag föredrar) eller agera back-up vid skador & avstängningar likt tidigare (något han själv inte lär finna särskilt lockande) eller helt enkelt säljas vidare.

Vår snittålder i truppen börjar kännas alldeles för hög..

Börjar bli elefantkyrkogård över det. Något jag är lite orolig över är att jag ser få spelare i truppen som jag ser göra flera år i klubben. Den där medelmåttan i klubben som gnetar på och gör sitt jobb år ut och år in stabilt, de som formar en stabil ryggrad att stå på.
2015-11-10, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Det gick dåligt på våren för AIK för att:
1. Bangura och Dickson var för långt från matchform och Dickson skadade sig dessutom vilket gjorde att det tog extra lång tid för honom.
2. Karlsson, Carlgren och Bahoui var skadade, halvskadade eller i dålig form under hela våren.
3. Sonko, Eliasson och alla andra unga förutom Ofori var för dåliga.
4. Haukson och Brustad tog för lång tid på sig för att komma in i laget och Allsvenskan på riktigt.

Vi tog in Ishi och Jos för att det var vad truppen behövde och efter det så var vi topp 2 i Allsvenskan.

Vi hade vunnit guld om styrelsen fått bättre ordning på ekonomin och om vi istället för IFK värvat Rogne och Rieks men nu fick inte BW en krona att lägga på transfersummor så då är det jävligt starkt av Alm att klara en tredjeplats i Allsvenskan.
.

Och det blev en dålig säsong för HIF för att:
1. Jordan inte är en färdig produkt.
2. Hansson släppte in mål.
3. Mårtensson inte var Schweinsteiger.
4. Henke är ingen trollkarl.

Hade vi värvat Kujovic, goitom och Berget, alla andra lag kryssat mot varandra samtidigt som vi vunnit alla våra matchen så hade vi vunnit guldet.
2015-11-10, 19:10
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Michael Wagner ‏@MicGWagner 2 minför 2 minuter sedan Helsingør, Hovedstaden
Arber Zeneli klar för Heerenveen i 3,5 år. Övergångssumma (enligt vad jag hör): 18 Mkr.

Känns som en ersättare till Sam Larsson som lär gå nästa sommar?
2015-11-10, 19:33
Medlem
Cadenzas avatar
Alltid trist när våra största talanger går till bottenklubbar i likvärdiga ligor. Är det bara pengarna?
2015-11-10, 20:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Känns som en ersättare till Sam Larsson som lär gå nästa sommar?

Det får man väl säga är rätt bra betalt.
2015-11-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Alltid trist när våra största talanger går till bottenklubbar i likvärdiga ligor. Är det bara pengarna?
Man blir inte ´´proffs´´ förrän man lämnar Sverige tydligen..
2015-11-11, 01:25
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umbertotozzi
Man blir inte ´´proffs´´ förrän man lämnar Sverige tydligen..
Många som säger så faktiskt, att de vill gå utomlands för att bli proffs, ja pengarna lockar nog väldigt mycket och det är nog enklare att gå från ett Holland till ett större lag än direkt från Sverige även om kvalitén inte är så stor som den var förut så får man ögonen mer på sig där än i Sverige.
2015-11-11, 09:36
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Många som säger så faktiskt, att de vill gå utomlands för att bli proffs, ja pengarna lockar nog väldigt mycket och det är nog enklare att gå från ett Holland till ett större lag än direkt från Sverige även om kvalitén inte är så stor som den var förut så får man ögonen mer på sig där än i Sverige.

Trist, men så är det. I synnerhet svider det ju eftersom holländska ligan är en riktig skitliga. Jag tror definitivt att de svenska topplagen skulle spela jämnt med dess holländska dito. Det är lättare för en sådan spelare som Larsson att glänsa i Holland eftersom försvarsspel är bortprioriterat och icke-existerande.

Som mishima sade så är det ändå bra betalt Elfsborg får om summan stämmer. AIK hade fått 8.

2015-11-11, 10:22
Medlem
Tråkigt med Zeneli, hade sett fram emot att få se honom utvecklas ytterligare ett år i Allsvenskan. Hade han gjort det så skulle han nog kunnat gå till en bättre liga än holländska, den ligan verkar mest leva på gamla meriter.

Men 18 mille är ju inte helt fel, det får man säga. Kommer garanteras att köpas in en mittback nu, ryktas om en norrman från Strömsgodset vid namn Jörgen Horn.
2015-11-11, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag är tämligen övertygad om att Petter kommer tillbaka. Om inte nu så senare. Själv är jag inte bekant med honom som fotbollsspelare eftersom jag egentligen bara följt Hammarby nära sedan 2009 eller så (även om jag alltid kallat mig Hammarbyare sedan barnsben).

Men jag är orolig över hans skadehistorik. Hur bra är han nu? Och om han kommer upp i kvalitet, hur ofta? Hur många matchen kommer han kunna spela?

Han är säkert för bra för att säga nej till men jag avskyr när man chansar. Lite som när vi presenterade Haglund inför säsongen 2015. Värva någon på rehab känns sådär.
Mittfältaren Petter kan bli bra bredvid Kennedy . hört att bajen erbjudit ca 400000eu för en iransk målskytt ,Taremi ,23 år landslagsman . nån fr styrelse var på Teherans Derby o bjudit in league Ledare Esteghlal hit till våren . han var bjuden Av EST men fastnade för rivalens spelaren !!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in