2015-11-08, 14:34
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
voice chat är ju bra att ha om man är i heists.. då får man bra info om hur andra tänker.
Heists kan vara en pain in the ass att klara av.. jag tror jag klarat alla heists säkerligen 10 gånger. kräver dock is i magen att hitta ett bra team.. jag brukar starta dom själv och kicka alla under lvl 50... inte lönt att ha folk som inte varit med ett tag.. sista heisten med bankrånet kan vara en pain in the ass dock.. även folk i lvl 200 failar hårt då de tror att de äger spelet och gör som de själv vill och försöker köra solo.. teamwork är allt.. och därför bör man ha voice igång just under heists.. för då får man ofta en förvarning om var folk är på väg att göra
Jag har klarat av Criminal Mastermind Challenge vilket innebär att man kör alla heists, i ordning, på hard, med samma folk utan att dö en enda gång. Det ger 12 miljoner extra i bonus plus det man tjänat på heistsen. Sammanlagt drog jag in nära 14 miljoner på att göra det.

När det gäller heists så blir det mycket enklare att köra om man har Armored Kuruma-bilen och att man har tagit på sig en bulletproof helmet och en heavy utility vest och sedan sparat under Outfits i klädbutiken i kassan. Sedan ska hosten i heists alltid ha Player Saved Outfits inställt under Clothing. Då kan deltagarna använda sin sparade outfit med bulletproof helmet och heavy utility vest. Har man en outfit med bulletproof helmet och heavy utility vest så är det väldigt svårt att lyckas dö ens på level hard. Stanna alltid i Kuruman om det går och skjut från den.
Citera
2015-11-08, 15:51
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa-Pantern
Jag har klarat av Criminal Mastermind Challenge vilket innebär att man kör alla heists, i ordning, på hard, med samma folk utan att dö en enda gång. Det ger 12 miljoner extra i bonus plus det man tjänat på heistsen. Sammanlagt drog jag in nära 14 miljoner på att göra det.

När det gäller heists så blir det mycket enklare att köra om man har Armored Kuruma-bilen och att man har tagit på sig en bulletproof helmet och en heavy utility vest och sedan sparat under Outfits i klädbutiken i kassan. Sedan ska hosten i heists alltid ha Player Saved Outfits inställt under Clothing. Då kan deltagarna använda sin sparade outfit med bulletproof helmet och heavy utility vest. Har man en outfit med bulletproof helmet och heavy utility vest så är det väldigt svårt att lyckas dö ens på level hard. Stanna alltid i Kuruman om det går och skjut från den.

Du som har klarat Criminal Mastermind Challenge, måste man köra alla heist non stop eller kan man köra en heist, stänga av spelet och köra vidare igen nästa dag osv
Citera
2015-11-08, 16:26
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Du som har klarat Criminal Mastermind Challenge, måste man köra alla heist non stop eller kan man köra en heist, stänga av spelet och köra vidare igen nästa dag osv
Du kan ta pauser och stänga av spelet emellan. Det krävs nästan då hela challengen tar cirka 8 timmar att genomföra. Själv gjorde jag den i två sittningar då jag gjorde den med amerikaner, de gjorde den på kvällen och morgonen, jag gjorde den på morgonen och på kvällen.

Viktigast att komma ihåg är att inte dö och att inte köra några setups/heists emellan. Och att göra allt i ordning. Man får dock faila. Glöm inte att kolla hur det går via menyn Stats -> Awards -> Heists. Hamnar den på noll så har ni klantat er och får börja om helt från början.

Med ett erfaret team som tar det lugnt, heavy utility vest och bulletproof helmet och armored kuruma så är det faktiskt inte så svårt. Det svåraste för oss var att hitta tid då alla fyra hade möjlighet att spela.

http://gtaforums.com/topic/779754-criminal-mastermind-in-depth-guide/
https://www.reddit.com/r/GrandTheftAutoV/comments/386d4p/heres_2500_words_on_how_to_do_criminal_mastermind/
Senast redigerad av Rosa-Pantern 2015-11-08 kl. 16:30.
Citera
2015-11-09, 18:11
Medlem
Caxzs avatar
Laddningstiden på PS4 på olika missions är ju rena helvete cancer. En liten snorunge som får 3 andra personer att torska på uppdraget och lämnar, och sen måste man vara i loading screen i 3 minuter innan man får komma in i en free roam session igen. I red dead redemption fast det inte några problem alls. Ifall en person quita, aha synd. Du kunde fortfarande klara uppdraget. Dom borde ha gjort så man inte är så jävla beroende av alla utan man kan fortfarande klara uppdraget ifall nån snorunge lämnar. Och det känns som man är mer i loading screen än faktist spelar spelet ärligt talat.
Citera
2015-11-09, 19:04
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caxz
Laddningstiden på PS4 på olika missions är ju rena helvete cancer. En liten snorunge som får 3 andra personer att torska på uppdraget och lämnar, och sen måste man vara i loading screen i 3 minuter innan man får komma in i en free roam session igen. I red dead redemption fast det inte några problem alls. Ifall en person quita, aha synd. Du kunde fortfarande klara uppdraget. Dom borde ha gjort så man inte är så jävla beroende av alla utan man kan fortfarande klara uppdraget ifall nån snorunge lämnar. Och det känns som man är mer i loading screen än faktist spelar spelet ärligt talat.
Det är inte meningen att man ska köra heists med randoms som saknar mic. Man ska köra heists med vänner som har mic.

Vill du köra med randoms så ska du köra missions istället. Då gör det inget om andra leftar eller dör.
Citera
2015-11-09, 21:20
Medlem
thokro77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Nä, så lågt tänker jag inte sjunka.

Hur är det att sjunka lågt?
Citera
2015-11-09, 21:57
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thokro77
Hur är det att sjunka lågt?

Alltså jag föredrar att umgås med människor AFK.
Citera
2015-11-10, 10:44
Medlem
thokro77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Alltså jag föredrar att umgås med människor AFK.

Ok, då förstår jag vad du trodde att jag sa. Jag menar inte bli kompis och träffas utanför PSN, jag menar bli playstation vän med några, så att man kan spela med nån vettig person. Annars är det som du sa tidigare nästan omöjligt att klara av både heist och Lamars uppdrag.
Är själv rank 300, och hamnar man med bara "under 40 rank" går det inte ens att komma genom första setupen till Prison break. De kan och/eller vill inte samarbeta. Man kan inte gå helt full retard cowboy, men de har inte erfarenheten av att lyckas tillsammans ännu, och jag har varken tålamod eller lust att lära de.

Om jag får invitation från nån utav vissa "psn-vänner" jag har, så ser jag bara $$$$$$$$, då alla setups och finaler går på första försöket. Dvs Pacific går på under 1,5timmar.
Kan lägga till att detta är grymma spelare som latjar runt och leker sig hela tiden, men ALLA HAR HEAVY COMBAT UTILITY WEST på sig. Jag vet att man kan klara sig utan den, men då måste man använda minst dubbelt så mycket armor och snacks. Samt att det finns en risk att man dör. Om man gångar den risken med fyra personer utan combat armor är sannolikheten för att man misslyckas ganska mycket större.

Så för att sammanfatta. Vill ni klara av heist:
Hitta folk det går att spela med!
Använd combat armor!
Samarbeta!
Citera
2015-11-13, 20:26
Medlem
asdfarns avatar
Synd att spelet är förstört av random fuskare som kastar ut flera miljoner till folk hej vilt bara. Visst att heists är kul men kul när man redan har hur mycket miljoner som helst på grund av att en fuskare har kastat ut sitt skit så tappar det sin charm.
Citera
2015-11-13, 21:22
Bannlyst
Är det bara jag som måste fylla på med ammo varje gång med mission? Det tycks försvinna ammo och vapen sammt pengar eller är jag bara senil?
Citera
2015-11-14, 08:37
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Är det bara jag som måste fylla på med ammo varje gång med mission? Det tycks försvinna ammo och vapen sammt pengar eller är jag bara senil?

finns en glitch jag råkat ut för.. om du köper ammo där innan ett mission i (buy all ammo) typ. så kommer pengar dras... men du får ingen ammo. skicka en ticket till rockstar och skriv hur mycket cash du blivit av med för ammo som inte levererats, så får du tillbaka pengar iallafall..

jag hann bli av med runt 200.000 sist det hände
Citera
2015-11-14, 14:14
Medlem
thokro77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
finns en glitch jag råkat ut för.. om du köper ammo där innan ett mission i (buy all ammo) typ. så kommer pengar dras... men du får ingen ammo. skicka en ticket till rockstar och skriv hur mycket cash du blivit av med för ammo som inte levererats, så får du tillbaka pengar iallafall..

jag hann bli av med runt 200.000 sist det hände

Jag har upplevt att detta händer vid heist. Man får vapen med begränsat ammo av den som ger dig uppdragen. Detta pratar de om i början av varje heist/setup.
Körde precis Humane labs finalen, där får man 3 stickys och 6 granater (eller tvärtom) även om man innan hade fullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in