2015-11-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Kan man tidsinställa datoraktiviteter?
Ja, både i bios och i Windows. Säkrast är att ställa om i båda. Lite beroende på biosfabrikat och Windovsversion.
Men vist det går.
2015-11-08, 11:09
Medlem
Citat:
TV4 Play: Thomas Bodström: "Han blir definitivt fälld"

Längd: 10:51 min

Ytterligare en advokat som är säker på att N kommer att dömmas och det till livstid, som också säger att domen kommer hålla i hovrätten pågrund av den starka bevisningen.
2015-11-08, 11:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag tror att han finputsade karttricket. Den här gången lät han offret komma fram till sig. Lisa var nog alltför väluppfostrad för att neka honom hjälp om han satt där i bilen och viftade med kartan.
Nåja, dessvärre kan vi sitta här i evigheter och gissa. Han lär nog inte erkänna och berätta vad som hände.
Jo, det kan det väl skett. Att han haft en snarlik strategi som dagen innan och lurat henne till ladan det tar jag för troligt. Hans MO ser nog ut så.
2015-11-08, 11:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurtrasan
Någon som har en rimlig förklaring till hur endast NB:s fru Irinas DNA kunde hittas på Lisas trosor? Jag har själv gått igenom olika alternativa skeenden för att kunna förklara det utan resultat.
Är det verkligen möjligt att Irinas DNA kunde kontaminera Lisas trosor UTAN att också få med sej DNA från NB om han nu är GM?
En tanke är att NB isåfall varit och t.ex fingrat innanför Irinas trosor strax innan han åkte iväg hemifrån, att han överföll Lisa, drog in henne i Ladan, hängde upp henne i snaran och dragit ner hennes byxor och trosor, men Irinas DNA borde väl då även funnits på flera ställen? Annars verkar det som att Irina också varit med?
En annan sak, när gm överföll Lisa, hade hon då hjälmen på huvudet? Hade hon hjälmen på sej ladan? Om hjälmen slets från huvudet av gm, varför bar han då med sej hjälmen efter hängningen? Bar han Lisas döda kropp till bilen hängandes över axeln OCH hjälmen i handen? Nä, jag får inte ihop detta, det är måste vara 2 gm som utfört detta.
Han kan väl ha burit kroppen och hjälmen i två omgångar till bilen? Nån gång tog han i alla fall av henne den om den satt på hennes huvud och hon inte bar den i handen vid överfallet. Det lilla blodet som fanns inuti den kan ha en helt annan förklaring. Även fina flickor kan få finnar eller munsår som blöder. Vi vet inte hur gammalt det blodet var. Det kan ha avsatts vid överfallet eller när hon körde omkull med moppen.

Jag tror att han hivade upp henne på axeln och bar henne till bilen där han la henne på en presenning. På axeln fanns frugans sekret som avsattes på trosan.
2015-11-08, 11:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Ytterligare en advokat som är säker på att N kommer att dömmas och det till livstid, som också säger att domen kommer hålla i hovrätten pågrund av den starka bevisningen.
Intressant reflektion kring försvaret, att hon skulle gått närmare ÅK med tanke på bevisningen och spånat kring att ett möte skett vid nåt tillfälle innan för att så tvivel. Men det hade knappast TR köpt ändå med tanke på hennes bakgrund/personlighet och tid/plats/aktivitet.
Svårt att försvara oavsett advokat som han sa - men det kändes som ett enda stort plaskande i en badbassäng när man lyssnade på rättegången.
2015-11-08, 11:19
Medlem
när allt har lungnat sig och han sitter där på livstid då kanske han erkänner .Att han gråter kan bero på hur mycket han har förstört för sig själv och för sin familj och Lisas familj.han levde ju ett jätte bra liv, fint område ,inga skulder ,och kunde skicka hem pengar till sin mamma .,,,han fick hjärnsläpp av sällan skådat slag.
2015-11-08, 11:23
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
TV4 Play: Thomas Bodström: "Han blir definitivt fälld"

Längd: 10:51 min

Han säger ju det som alla som inte har smör mellan öronen insett.....

Saklig och bra som vanligt, inget för alternativteoretikerna eller foliehattarna att kolla på
2015-11-08, 11:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror att han hivade upp henne på axeln och bar henne till bilen där han la henne på en presenning. På axeln fanns frugans sekret som avsattes på trosan.
Håller med på det andra, det lär inte vara ett stort bekymmer - men här kan du vara nåt på spåret (ordagrant..). DNA-spåret. Har funderat kring nåt i bilen, men det kan ju ha skett då han bar henne.
Detta med onanerandet har jag lite bekymmer med (och absolut inte ett ollande) eftersom lortgrisen har lika mkt DNA från sig själv efter lördagsnatten med frugan (sekret, sperma).
Knivskaft eller vid transport har jag sett som möjlig källa, men det du skriver låter troligt. Nånstans på honom fanns IB:s sekret att det överfördes.
2015-11-08, 11:29
Medlem
Hyltrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tio träffar totalt, offret har inte spolats med vatten - och oavsett så fungerar inte överföring via detta.
Blod kan inte kontamineras på samma sätt som annat DNA (psoriasisflagor som faller som snö tex)

Han har en ytterst besvärande bevisbörda mot sig som kräver en förklaring - still waiting...

Om man har gammalt blod på ett plast rep så är det alltså helt omöjligt att det kontaminerar med det.

Man kan ju tvätta bort en blodfläck med kallt vatten om man skulle råka bloda ner ett lakan eller ett klädesplagg. Då löser sig ju blodet. Repet kan ha varit blött när gärningsmannen drog repet över röret?
2015-11-08, 11:29
Medlem
Skurtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
när allt har lungnat sig och han sitter där på livstid då kanske han erkänner .Att han gråter kan bero på hur mycket han har förstört för sig själv och för sin familj och Lisas familj.han levde ju ett jätte bra liv, fint område ,inga skulder ,och kunde skicka hem pengar till sin mamma .,,,han fick hjärnsläpp av sällan skådat slag.
Ja, att den/dom ( ännu ingen dömd) som gjort det fick hjärnsläpp av sällan skådat slag, råder det inget tvivel om.
Jag lider med Lisas anhöriga, sånt här får bara inte hända.
2015-11-08, 11:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Han kan väl ha burit kroppen och hjälmen i två omgångar till bilen? Nån gång tog han i alla fall av henne den om den satt på hennes huvud och hon inte bar den i handen vid överfallet. Det lilla blodet som fanns inuti den kan ha en helt annan förklaring. Även fina flickor kan få finnar eller munsår som blöder. Vi vet inte hur gammalt det blodet var. Det kan ha avsatts vid överfallet eller när hon körde omkull med moppen.

Jag undrar hur han bar henne om frugans sekret avsattes från axeln till trosan runt smalbenen.
2015-11-08, 11:37
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Skulle vara mer troligt med tillfälligt "hjärnsläpp" om han inte direkt åkt med sin fru och köpt pizzor.

18:00 NB hemma men åker strax iväg
18:30 gm möter Lisa
19:00 NB kommer farande i hög fart från Martorp, vinkar till granne.
19:00-19:45 NB duschar och byter kläder. Arbetskläderna tvättas.
19:45 NB och IB åker mot Källby för att handla tre pizzor plus vatten och Coca Cola
Senast redigerad av iesho 2015-11-08 kl. 11:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in