2015-11-08, 09:59
Medlem
Tack Bosses pojk för din låt på så mycket bättre - den fick mig att ta röven ur vagnen och lägga in stående överföringar till avpixlat, exponerat och fria tider på 100 kr/mån tills vidare...

Tragiskt att jag måste skatta för msm som jag aldrig mera kommer att lägga en krona på...

Det måste till en förändring....
Citera
2015-11-08, 10:23
Medlem
sajebiss avatar
Verkar ju nästan som Nicke vill göra en schyffert och trånar efter att lägga vantarna på någon - hälften så gammal - het invandrartjej genom att spela pajas och kritisera de påstådda rasisterna för allt vad tygen håller.

Att attackera SD är ju hur geschwint som helst i dagens samhälle men att gå ett steg längre och kritisera den "liberala" politiken och tankegångarna som ligger bakom SDs framgångar - där även hans pappa har varit högst delaktig - är däremot helt tabu. Tror inte såna personer tänker i banor av orsak och verkan.
Senast redigerad av sajebis 2015-11-08 kl. 10:31.
Citera
2015-11-08, 10:59
Medlem
Det är kul att läsa hur vänsterfolk tycker att Strömstedt varit "modig". Det enda han har gjort är att framföra precis de åsikter som är accepterade i Sverige. Dessutom lär han vetat om att han skulle hyllas i media för tilltaget. Så på vilket sätt var han modig?

Det är lite typiskt för vänstern att se sig själva som kontroversiella eller modiga trots att de bara torgför etablissemangets åsikter. De modiga är ju faktiskt de som vågar tycka motsatsen, och framförallt de som är aktiva sverigedemokrater. Dessa har flera gånger visat sig vara måltavlor för vänsterns soldater (AFA m fl).
Citera
2015-11-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritafTurbulens
Niklas Strömstedt huvudsakliga uppgift nu för tiden är att tacka ja till allt som innebär att han får visa sin spetsnäsa och guldtand i tv-rutan.

Bäst före datum för Niclas Strömstedt har passerats med råge. Karln har bekymmer och försöker på alla sätt hålla sig kvar ovan ytan. Förstår att damerna lämnar honom en efter en. Han kanske borde satsa på en "pojkvän", istället.
Hans musik nu sista tiden ger jag inte mycket för. Det är lätt att vara solidarisk, men att öppna sin egen dörr för en muslimsk familj, ja detta återstår att se.

Öppna ditt hjärta Niclas.
Citera
2015-11-08, 11:28
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Sandelin utbrast i sociala medier något i stil med att vem som helst måste ju begripa att Sverige inte kan ta emot så här många invandrare!

Sedan avslutande han det hela med att han ville se Jimmie Åkesson som statsminister. Det gick väl inte riktigt hem i PK-media och han blev väl mer eller mindre tvingad att pudla. Så var det med den yttrandefriheten. Man får tycka vad man vill, så länge man tycker rätt saker. Att tycka att Sverige tar emot för många invandrare när vi tar emot minst 10 gånger fler invandrare än snittet i Europa är att tycka fel. Då anses man stå för en vidrig människosyn etc.
Det Sandelin sa var modigt på riktigt. Inte en enda hyllningskrönika har skrivit till honom.
Citera
2015-11-08, 11:34
Medlem
Kära nån, han blev präglad av indisk kultur som barn.
Det är väl självfallet att inspiration från andra kulturer ofta är något positivt präglande.

Klart att man kan ta hand om ett gäng flyktingar, dom i extrem politisk exil o.s.v.

alla som haft oturen att födas utanför Sverige ska ha rätten att bo här, GL, ser han verkligen inga eventuella problem med detta?
Man behöver inte ha akademisk examen i ekonomi för att begripa att
1. T.ex Folk som flyr från Assad ska få leva på sitt vis här samtidigt som folk som flyr från IS ska få sin rätt att leva på sitt vis här DET GÅR JU INTE dom krigar.
Den enda förutsättningen det kan fungera på är att dessa individer kommer till Sverige och anammar svensk kultur punkt, inte fortsätta sin radikala bana i ett fritt land.

2. The sheer numbers!! Detta börjar folk som tur inse, det får inte plats "alla som haft oturen att bo någon annanstans".
Citera
2015-11-08, 11:42
Medlem
bergsturks avatar
Strömstedt har ju själv för länge sedan skrivit den perfekta dödsrunan över självmordskulten som PK-paradigmet utgör, ja kanske runan över Sverige, fast utan att fatta det förstås:

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas Strömstedt

Vi trodde att vi fattade
Vi blundade och skrattade
Vi tog allting vi kunde få
Jag undrar vad vi tänkte på

Tack, Niklas.
Citera
2015-11-08, 12:09
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jag vet inte när programmet spelades in men det kanske skedde i samband med att han belönades med en egen show på Hamburger börs. Varför skriver man "Den 21 januari intar ingen mindre än högaktuella Niklas Strömstedt, Hamburger Börs". men man kanske blir högaktuell bara för att man är med i ett skitprogram? http://www.hamburgerbors.se/niklas-stromstedt/

Visste inte mycket NS och hans musik har passerat mig oberörd men när han gifte sig med riksmongot Jenny förstod man att det inte stod rätt till där uppe..
Citera
2015-11-08, 12:17
Medlem
Niklas skriver:

"Jag är självklart också medskyldig till det höga tonläget. Till den så kallade polariseringen. Men jag vet helt enkelt inte vad jag skulle göra annars."

Så skriver han efter att ha gjort ett av de värsta polariserande insatserna det senaste året.

Det säger väl ganska mycket. De här tyckarna och artisterna har ingen kapacitet till något annat, de är för marinerade i TV4-Sverige för att göra annat än att förstärka splittringen utan försök till ansats att ena befolkningen.

Och den migrationspolitik som de kämpar för lever på lånad tid då den idag är uppenbar som ineffektiv, ohållbar och i verkliga livet även inhuman, orättvis och grogrund till politikerförakt, hat och rasism.

Men istället för att förändra detta till det bättre så skjuter man budbäraren och en miljon svenskar på bästa sändningstid.
Citera
2015-11-08, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Sen förstår han väl inte själv att han ger gratisreklam för Avpixlat, Exponerat och Fria Tider. Han nämnde dock inte flashback.

Det var tur det, för Flashback är ett allmänt diskussionsforum som inte har något med högerextremism att göra. Här diskuteras ju precis allt mellan himmel och jord.
Citera
2015-11-08, 14:43
Medlem
longbow4ys avatar
Strömstedt?

Är det inte han som skrev låten som alla pyromaner nynnar på?

"Tänd ett hus och låt det brinna
låt aldrig brandkåren hinna
det är mörkt nu, men det blir ljusare igen"
Citera
2015-11-08, 14:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag vet inte när programmet spelades in men det kanske skedde i samband med att han belönades med en egen show på Hamburger börs. Varför skriver man "Den 21 januari intar ingen mindre än högaktuella Niklas Strömstedt, Hamburger Börs". men man kanske blir högaktuell bara för att man är med i ett skitprogram? http://www.hamburgerbors.se/niklas-stromstedt/

Visste inte mycket NS och hans musik har passerat mig oberörd men när han gifte sig med riksmongot Jenny förstod man att det inte stod rätt till där uppe..
Jag funderar också lite på när det hela spelades in. Det kan nog ha varit ett tag sedan, under någon "drev-period" mot SD. Just nu när det blir allt mer uppenbart att SD haft rätt hela tiden & hela asylsystemet är i upplösning & kollaps, så känns det kanske inte riktigt lika smart att gå ut med detta.

Jag undrar om inte detta var Strömstedt's "Jumping the shark"-framträdande.

Sen begriper jag inte hur han försörjer sig, köper folk verkligen hans musik? Jag har aldrig träffat någon som har gillat honom. Har han verkligen råd att skrämma bort 25% av sina potentiella lyssnare? Han är ju dessutom så jävla tråkig att hans förra fru blev lesbisk, bara en sån sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in