2003-10-11, 05:16
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Min bilstereo har gett upp, så jag behöver köpa en ny. Tänkte slå till på en som spelar MP3. Har kollat på Sonys CDX-MP40 och undrar om någon har erfarenhet av den, eller har någon annan att rekommendera.

/Johan
Citera
2003-10-12, 16:29
Medlem
phreakdentas avatar
Vet tyvärr inget om CDX-MP40.
Men tycker själv att Alpine har rätt fina grejer.
Citera
2003-10-14, 07:58
Awaiting Email Confirmation
rwds avatar
Clarion, Pioneer och Alpine gör bäst bilstereo!!

Jag har en Panasonic MP3 spelare nu, och den är inget att hänga i granen.
Min Clarion blev stulen!
Citera
2003-10-14, 22:20
Medlem
Nikhers avatar
De som äger en TV från Sony, en kompaktstereo från JVC och en DVD-spelare från Pioneer svarar oftast slentrianmässigt något av dessa märken. Inga dåliga märken, men alla tillverkare kan inte vara bra på allting inom elektronik.

Fråga istället någon som jobbar/tävlar med bilstereo och du får kanske svaret Kenwood och Alpine. Alpine kostar förstås lite mer men Kenwood ligger i samma prisklass som ovan nämnda Svensson-märken. Satsa på Kenwood om det är ren ljudkvalitet du är ute efter (till rimligt pris). Om det snarare är häftiga blinkande displayer du vill ha så är nog något av de andra märkena ett bättre val.
Citera
2003-10-14, 22:24
Medlem
Rubbermans avatar
Har själv inte mycket susning om alla märkens pro och contra. Jag går efter plånboken och när min JVC för knappa tusenlappen blev stulen förra året bytte jag upp mig till en Kenwood med CD/RDS och 4*50 w och stöldkassett. Funkar bra för mig och mina fyra högtalare och kostade mig 1800 på MDS.
Är mycket nöjd med allt, bra ljud och enkel hantering.
Citera
2003-10-17, 07:02
Medlem
TheMPGs avatar
gar cdx-mp 40, den duger, mer kan man väl inet säga, som vilken stereo som helst..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in