2015-11-07, 16:45
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Ja men visst är det så. Svenskarna är så förslöade ideologiskt och har blivit så söndercurlade av staten i generationer att det är ATH i västvärlden.

Det är helt otroligt, det är faschinerande att se.

Vi litar FÖR MYCKET på politiker och myndigheter, vi är inte kapabla att mentalt skydda vårt eget land, det står nu helt klart. Detta var faktiskt lite värre än jag trott.

Det är först när svenskens barn råkar illa ut som hen svagt börjar fundera.

Nu ska vi inte vara så pessimistiska. Det är i vart fall 25 procent som kan tänka sig att rösta på SD och räknar vi med enbart män kanske det är över 35 procent. Vilket är mer än något parti. Alltså är Sd största parti bland män. Med stor marginal. Nedgången tror jag beror på att kvinnorna sviker. Fast det handlar om några procent, i dagens mätning 0,6 procent.

SD bör lyssna mer noggrant på vad 7klövern faktiskt säger. De vill inte stänga gränserna eller försvåra massinvandringen för att underlätta för svenskarna. Enligt 7klövern mår alla svenskar bra, de går till sitt jobb, kan sjukskriva sig, får bra vård och bra pension. Ett gott liv med andra ord. Inte ens 2 miljoner nya invandrare på ett par år skulle ändra på detta. Folkets välmående betraktas som att det aldrig kan försämras, något evigt konstant. Det är den springande punkten till varför bara svenskar kan vara rasister och att man kan tillåta sig att raljera över folket eftersom de lever ju ändå så gott. Fokus nu för politiker är därmed att hjälpa migranterna.

Här tycker jag att sd ska lägga in stöten. Tanken att folket reder sig och att större del av alla resurser därför ska tilldelas migrationen innebär ju logiskt sett att folket inte har några ledare som värnar om svenskarna. Okey, materiellt sett har vi det bra, men offentliga lokaler, primärsjukvård, service till äldre som bor hemma, infrastruktur, tillgängligheten för handikappade, bostadsköer med mer tillåts urarta. De som drabbas värst av detta är kvinnor. Speciellt med tanke på att det satsas lika mycket idag på offentlig verksamhet som det gjordes för snart 10 år sedan, trots att vi blivit 600 000 fler. Det har fått konsekvenser och just nu tror alldeles för många att det handlar om en prioriteringsfråga i kommun och landsting när det i själva verket beror på att kostnaden för invandringen sätter stop för utvecklingen. Kan SD på ett pedagogiskt sätt förklara detta så att de drabbade kvinnorna fattar galoppen kommer opinionsmätningarna att stiga.
2015-11-07, 16:48
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Det finns ett motstånd vid 20 procent som är svårt att bryta igenom. Man måste jobba hårt på att bygga förtroende, att visa på att sd är ett brett parti med många strängar på sin lyra. Vara ännu tydligare med att markera mot stollar både inom och utanför partiet. Bättra på sin miljöpolitik skulle man vinna många röster på. Men klart är att det är betydligt mer svårflirtade röster efter 20 procentsmotståndet. Folk är mer konservativa i sitt röstande än man kan tro och mycket mer fördomsfulla. En hel del tror fortfarande att sd är ett skinnskalleparti. Men en sak kan ingen nu blunda inför, att man haft rätt att både vara motståndare inför invandringspolitiken och varna för vad som kommer med sjuklöverns invpolitik vilket vi nu ser. En i det närmaste katastrofal situation i Sverige sista månaden 40000 nyanlända, närmaste året prognos 190000 detta knäcker oss ekonomiskt, systemen kollapsar, upplåningen ökar skatterna ökar välfärden skärs i reformer uteblir. BNP per capita sjunker. Statsfinanserna gröps ur med 150 miljarder, helt jävla sjukt amerikanska komiker driver med det infantilt naiva svenska folket.

Kan man väl bryta 20procentsmotståndet kommer man kunna skörda många väljare , men det kräver också att folk rent civilt får ett sympatiskt intryck av sd mer än nu eftersom media hela tiden gör allt för att svartmåla oss.
Men snälla vän är du begåvningshandikappad som hälften av skribenterna i den här tråden uppenbarligen är?
Det har rullat en massiv mediekampanj under ett par månader där vinklade nyheter och fejkade fakta tryckts ned i halsen på folk.
Telefoninstituten ligger en bra bit under snittet och " minskningarna" ligger i många fall inom felmarginalen. Med webbinstituten inräknat ligger SD redan över 20 %, så den nivå du talar om är bruten om den ens finns.

SD har växt oavbrutet i ett år vilket är sagolikt bra, nu påstås SD backa samtidigt som motståndet exploderar mot asylturismen.

Jag har inte hört någon som är positiva till regeringen och ändå påstås de växa.

De vill få oss att tro att det stämmer, det gör det inte SD må ligga på en platå snart går hissen vidare.
Senast redigerad av Svithjod 2015-11-07 kl. 17:00.
2015-11-07, 16:54
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nu ska vi inte vara så pessimistiska. Det är i vart fall 25 procent som kan tänka sig att rösta på SD och räknar vi med enbart män kanske det är över 35 procent. Vilket är mer än något parti. Alltså är Sd största parti bland män. Med stor marginal. Nedgången tror jag beror på att kvinnorna sviker. Fast det handlar om några procent, i dagens mätning 0,6 procent.

SD bör lyssna mer noggrant på vad 7klövern faktiskt säger. De vill inte stänga gränserna eller försvåra massinvandringen för att underlätta för svenskarna. Enligt 7klövern mår alla svenskar bra, de går till sitt jobb, kan sjukskriva sig, får bra vård och bra pension. Ett gott liv med andra ord. Inte ens 2 miljoner nya invandrare på ett par år skulle ändra på detta. Folkets välmående betraktas som att det aldrig kan försämras, något evigt konstant. Det är den springande punkten till varför bara svenskar kan vara rasister och att man kan tillåta sig att raljera över folket eftersom de lever ju ändå så gott. Fokus nu för politiker är därmed att hjälpa migranterna.

Här tycker jag att sd ska lägga in stöten. Tanken att folket reder sig och att större del av alla resurser därför ska tilldelas migrationen innebär ju logiskt sett att folket inte har några ledare som värnar om svenskarna. Okey, materiellt sett har vi det bra, men offentliga lokaler, primärsjukvård, service till äldre som bor hemma, infrastruktur, tillgängligheten för handikappade, bostadsköer med mer tillåts urarta. De som drabbas värst av detta är kvinnor. Speciellt med tanke på att det satsas lika mycket idag på offentlig verksamhet som det gjordes för snart 10 år sedan, trots att vi blivit 600 000 fler. Det har fått konsekvenser och just nu tror alldeles för många att det handlar om en prioriteringsfråga i kommun och landsting när det i själva verket beror på att kostnaden för invandringen sätter stop för utvecklingen. Kan SD på ett pedagogiskt sätt förklara detta så att de drabbade kvinnorna fattar galoppen kommer opinionsmätningarna att stiga.
Regering och moderater vet hur det ligger till de vet att det här kommer leda till kraftig omsvägning av den förda politiken.

Alternativet är snabbt nedmonterad välfärd för alla och det före 2018.

Problemet är att tempot är för lågt och att tiden rinner ut för 7klövern.

SD kommer se en ännu snabbare färd upp om inte S och M snabbt lägger om roder.
Senast redigerad av Svithjod 2015-11-07 kl. 16:56.
2015-11-07, 17:04
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Men snälla vän är du begåvningshandiksppad som hälften av skribenterna i den här tråden uppenbarligen är?
Det har rullat en massiv mediekampanj under ett par månader där vinklade nyheter och fejkade fakta tryckts ned i halsen på folk.
Telefoninstituten ligger en bra bit under snittet och " minskningarna" ligger i många fall inom felmarginalen, med webbinstituten inräknat ligger SD redan över 20 %, så den nivå du talar om är bruten om den ens finns.
SD har växt oavbrutet i ett år vilket är sagolikt bra, nu påstås SD backa samtidigt som motståndet exploderar mot asylturismen.

Jag har inte hört någon som är positiva till Regeringen och ändå påstås de växa.

De vill få oss att tro att det stämmer, det gör det inte SD må ligga på en platå snart går hissen vidare.

Nej, jag är verkligen inte begåvningshandikappad, du vräker ut dig onödigt korkat. Däremot undrar jag om du fattar vad jag menar med att det är en sak att vinna dom första 20 procenten och att vinna flera och bli ett 30 procentsparti kanske ännu mer. Man måste kunna ställa dom smärtsamma frågorna inför sig själv även inom sd. Varför är folk så jävla rädda, sd är inget gangsterparti. De borde ha högre förtroende bland folk. Jag tror att sd växer men tycker samtidigt att mitt i den här flyktingkrisen det faktiskt är förvånande att dom inte är större.
2015-11-07, 17:21
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Nej, jag är verkligen inte begåvningshandikappad, du vräker ut dig onödigt korkat. Däremot undrar jag om du fattar vad jag menar med att det är en sak att vinna dom första 20 procenten och att vinna flera och bli ett 30 procentsparti kanske ännu mer. Man måste kunna ställa dom smärtsamma frågorna inför sig själv även inom sd. Varför är folk så jävla rädda, sd är inget gangsterparti. De borde ha högre förtroende bland folk. Jag tror att sd växer men tycker samtidigt att mitt i den här flyktingkrisen det faktiskt är förvånande att dom inte är större.
Jag är bara trött på att ni alla sitter som apor och tror på instituten samtidigt som hela mediaapparaten och myndigheter stämmer in i kampanjen.

SD har drygt var femte väljare och nu börjar även den sovande delen av folket få reda på hur extrema vi är i Sverige och att det vi tycker och tänker inte är norm i resten av Europa.
Tiotusentals har svängt och tycker nu som SD och vet om det hundratusentals har svängt och vet inte att de tycker som SD( ännu).

Det sås tvivel hos 7klöverväljare dagligen och det spirar intellektuellt hos allt fler.
2015-11-07, 18:23
Bannlyst
Citat:
Skulle jag inte läsa nyheterna, skulle jag inte ha märkt av krisen, förutom att det finns fler än vanligt polis på Cityterminalen. Först när ens vardag påverkas, blir det ytterligare en röst på SD, då kommer det att smälla som Ekeroth uttryckte det!
2015-11-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Detta bygger du på att SD tappade runt 0.5 procentenhet jämfört med sin toppnotering?

Jag kan köpa att M-väljarna hoppas nu på M anammar SD:s politik i och med resonabel Hanif Bali får mer plats, medan Batra gömde sig. Utspel att vänta?
Nej, jag skiter i en halv procent hit eller dit i Demoskop. Jag talar om att den uppåtgående trenden när vi satt här och cashade in rekord på rekord, det var väl över 20 i rad, är bruten och att SD har stagnerat eller minskat i de flesta mätningar i oktober och november. Och detta i ett skede när SD borde ha 99% om det vore så enkelt att eländesnivån på invandringsfronten dikterade deras väljarstöd. De har hamnat vid sidan av allt det här, medialt, från att ha stått i centrum för all politisk uppmärksamhet i ett år.
2015-11-07, 18:40
Medlem
Citat:
Jag är bara trött på att ni alla sitter som apor och tror på instituten samtidigt som hela mediaapparaten och myndigheter stämmer in i kampanjen.

SD har drygt var femte väljare och nu börjar även den sovande delen av folket få reda på hur extrema vi är i Sverige och att det vi tycker och tänker inte är norm i resten av Europa.
Tiotusentals har svängt och tycker nu som SD och vet om det hundratusentals har svängt och vet inte att de tycker som SD( ännu).

Det sås tvivel hos 7klöverväljare dagligen och det spirar intellektuellt hos allt fler.

På sikt kommer det nog att ske. Men...många osäkra har nog tyckt att LÖfven blivit förnuftig när han gjorde en överenskommelse med allianspartierna (och utan V). Jag tror att det är dessa väljare vi ser bakom S's ökning.

Men, Löfven måste börja leverera resultat, inte bara gnälla på resten av EU.
2015-11-07, 18:46
Medlem
Elohirs avatar
Citat:

Om du läst mina inlägg skulle du sett att jag hört till de sista att vara naiv att tro på instituten. Fortfarande är alldeles för stor del av befolkningen infantilt avsomnad, men visst rör det på sig nu.
Möjligt att sentio kanske ger sd typ 26-27 procent om någon månad
2015-11-07, 19:01
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
På sikt kommer det nog att ske. Men...många osäkra har nog tyckt att LÖfven blivit förnuftig när han gjorde en överenskommelse med allianspartierna (och utan V). Jag tror att det är dessa väljare vi ser bakom S's ökning.

Men, Löfven måste börja leverera resultat, inte bara gnälla på resten av EU.

Nedgången är helt vad jag förväntat mig.

1 DÖ har fallit. SD gynnades mycket av DÖ
2 Migrationsuppgörelsen var ett steg åt rätt håll plötsligt även om det inte kommer att hjälpa ett dugg
3 I kris gynnas sittande regering.

Frågan är vad som händer nu. Vi kan nog räkna med att gränserna stängs innan jul. Det finns helt enkelt inget alternativ. Detta kommer inte heller att gynna SD. Agendan därefter kommer att vara att hantera alla asylsökanden och inofficiella i landet. Detta är inte heller SDs starkaste kort. Jag skulle inte bli förvånad om SD parkerar på nuvarande nivå ett tag.
2015-11-07, 19:03
Medlem
Att SD tappar och kommer fortsatta tappa är för de flesta ganska självklart

Några av skälen är följande
- Bra arbete av seriös media SD i tydlig mediaskugga
- Sammankoppling mellan SD och dådet i Trollhättan och bränder på asylboenden kan indirekt ses
- Utmärkt samarbete över blockgränserna i flyktingfrågan
- SD:s minst sagt naiva och populistiska utspel om folkomröstningen
- Kent Ekeroths tal för nazister i Trelleborg
- Diverse rasistiska utspel av lokala företrädare.
- Skicklig signalpolitik framförallt av S och M
- Regeringen visar kraft då asyltrycket stör mottagningsorganisationen

Sannolikt är SD:s resultat nere på valresultatet om några månader, med en kraftig uppgång för S och M.
2015-11-07, 19:04
Medlem
Menveds avatar
Om SD hade varit ett parti som väckt entusiasm så hade det inte spelat någon roll om de andra partierna hade tvingats ändra sin politik, det hade bara gynnat SD. Men klåparna i toppen för SD har dödat all entusiasm. Det tror jag är förklaringen till det vi ser nu. Det har pågått för länge och varit för mycket. Det kommer en gräns när man inte längre kan tänka sig rösta på partiet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in