Citat:
Ursprungligen postat av
John-Wayne
Har följt tråden sporadiskt och är imponerad av er som orkar diskutera fallet med dessa rättshaverister och alternativteoretiker som före FUP kom, om och om igen brölade att det inte fanns några bevis och det var en rättsskandal att hålla Nerius häktad. När väl FUP kom och all teknisk bevis visades upp, då var dessa planterade! Varför är det så viktigt för er att denna svinpäls skall släppas? Om man inte kan bli dömd med denna tekniska bevisningen som utredarna och åklagaren visat upp och dessutom en så stark indiciekedja går det inte att bli dömd utan att brottet filmas i HD med närbilder på gärningsman och offer precis när det sker.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Bra sagt, JW.
Du och experter av alla de slag i media skriver samma sak angående det fetade - alltså stark indiciekedja - men den här tråden lever sitt eget liv utanför verkligheten.
Instämmer till fullo, och förstår inte hur foliehattarna i tråden bara orkar att mala på utan att ens känna skammens rodnad?
Även jag är imponerad av de som orkar lägga tid på att bemöta oförtröttade rättshaverister och alternativteoretikers inlägg.
Heder åt en väl genomförd polisutredning och upprättat FUP, samt det professionella sätt som tystnadsplikten har upprätthållits hela vägen fram till rättegången.
T.o.m. den allt-som-oftast kritiske "surkartsprofessorn"

(LGWP) ändrade uppfattning när FUP blev tillgängligt.
TR:s dom (livstid?) kommer sannolikt att överklagas till HR (som jag tror fastställer domen), och sedan kan man bara beklaga att monstret släpps ut igen efter mindre än ett par decennier i tryggt förvar.
Antagligen 15 år här och 3 år i Litauen, men det vore givetvis bäst om hela straffet kunde avtjänas i Litauens mysiga fängelser.
Inger Rönnbäcks usla slutplädering i TR överträffas väl enbart av ett dussin foliehattars korkade inlägg i tråden!
- Jag har ingen aning om

hur mitt blod och DNA har hamnat innanför kläderna på någon som jag aldrig ens har träffat!