2015-11-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B4IDie
Har inte hunnit läsa de senaste sidorna men ser att diskussionen kring porrbilderna fortsätter. så här fungerar det för mig:

Jag surfar porr dagligen, aldrig våldsporr eller bundna tjejer. Det jag uteslutande ser på är två killar och en tjej samt anal.
Ändå när jag är inne och ser dessa klipp/bilder får jag vid sidan om banners popups och förslag på grova klipp/bilder med både våldsinslag, maskerade gangbangs och stryp/bundet porr. Av någon anledning kopplas min icke våldsamma smak med grövre genrer.

Så ja polisen skulle nog hitta bilder/länkar till rätt grov porr om de sökte genom min dator ordentligt (säkert mer än 6 st) och jag tänder inte det minsta på det. Säger inte detta som bevis för att N är oskyldig utan jag blir bara less på okunnighet kring internet och hur saker fungerar. Tack.

Det var bra att du klargjorde lite där.
Innebär det att man alltså inte kan se om någon verkligen har klickat på länken med vårldsporr och varit inne på sådan sida? Då är det ju inte mycket att lägga in i den samlade bevisvärderingen kan man tycka.
2015-11-07, 11:12
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det kan ha varit gm och gm kan vara någon annan, även om NB sannolikt är gm. Men det kan också ha varit någon som i efterhand har konstruerat det scenario som nu lanseras som åklagarens.

Jag tror inte att LH någonsin skulle kunna lockas över vägen, in i ladan, dessutom med nyckeln i mopeden. Hon har troligen aldrig någonsin varit i ladan, död eller levande, utan blev antagligen hängd med hjälmen på alldeles invid mopeden med mankraft.

Din fantasi kan ingen klaga på.

Kan du vänligen med fakta styrka ditt påstående.

Att du inte kan länka till källor är uppenbart.

För att vara vitsig.

Varför hänger du här........

Mankraft.

Är du medveten om det finns ytterst fysiskt starka tjejer. Varför utesluter du dem.

Jag skulle inte vilja utesluta en manhaftig tjej, som i sin desperation hängde Lisa i mopedhandtaget. Eftersom mördaren i sitt hela liv hängt med fel personer.

Är du själv medveten om vad du skriver.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-11-07 kl. 11:17.
2015-11-07, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Känner du till något om hur det kom sig att Storbritannien slutade avrätta folk?

Men det berodde på att den siste som blev avrättad visade sig vara oskyldig.
Men "bevisen" fanns där ju, i rättegången. De var övertygade om att det var rätt seriemördare de hade tagit. Men den åtalade erkände inte.
Det spelade ingen roll för domstolen eftersom "bevisen" övertygade dem som hans skuld.
Och de avrättade honom.

Sen efter ett tag så hittade de rätt seriemördare, men av en slump.
En riktigt hemsk seriemördare dessutom som hade gömt massa lik överallt i sitt hus. Spikat in i garderober och bakom väggar o golv etc.

Relevant att jämföra ett fall från 1964 med ett nutida fall där TUNG dna-bevisning mm föreligger. " Första bästa utlänning" gick att köra med fram till FUP blev offentlig. Efter det blir det bara tramsigt och visar på en ovilja att se sanningen.
Jag hade gärna ätit upp det här om det visat sig att GM bara är syndabock för det perfekta mordet. Men i nuläget så finns det inget som pekar på det. Inget alls.
2015-11-07, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Blottat kön, tejpad och hängd - han går igång på detta sexuellt.
Ej penetrering, ej fysisk sexuell kontakt - ej sexbrott/mord.

Nu är det svårt att hänga med, likadana avatarer. Ett helvete för läsarna, ni hedrar icke Lisa på
så vis. Tvärtom, en kränkning av största sort. Då är jag trots allt en ödmjuk sak.

Det är just det ifall jag har koll så har du sagt tidigare i tråden att NB är en sexualsadist, kan ha fel
pga era avatarern, men det var det jag undrade. Åtalet går ut på ett brott, sexualbrott. Det accepterar jag
men ifall man drar paralleller med Ulf Olsson som jag tror du gjorde( avataren!!). Såklart kan man slänga ur sig ord som psykopat, sadist osv men i min värld bör man kunna förklara begreppet, ett "begrepp" som inte svaras
av annat än en RPU. Är en sån att bli gjord? En sjua menar jag ??
2015-11-07, 11:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
Var har du hittat dessa kordinatangivelser ?

som jag uppfattar kartbilden på sid 19-23 så var hon på en position 18.22 (SMSet)
sedan när "fickringningen" skedde 18.26 så hade hon flyttat sig (en annan mast enligt kartbilden )

18.39 hade en mast genom automatisk-uppdatering kontakt med telefonen ,
nästa automatiska kontakt mellan systemet skulle varit 19.59
Den misslyckades -alltså slutade telefonen fungera någon gång mellan 18.39 och 1959 ?

Rätt eller fel tolkning ?

men detta är alltså bara ett klargörande från Telis daterat den 14e
var finns den ursprungliga rapport-positionssökning som polisen efter strul med Åklagartillstånd fick på förmiddagen måndag den 8e ??

den borde varit med i FU ? istället för det här .....
Har du rätt sidhänvisning? Jag hittar ingen kartbild på sidorna 19-23.
2015-11-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Har du rätt sidhänvisning? Jag hittar ingen kartbild på sidorna 19-23.

fel av mig ! 29-31 ska det vara !
2015-11-07, 11:28
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
Var har du hittat dessa kordinatangivelser ?

som jag uppfattar kartbilden på sid 19-23 så var hon på en position 18.22 (SMSet)
sedan när "fickringningen" skedde 18.26 så hade hon flyttat sig (en annan mast enligt kartbilden )

18.39 hade en mast genom automatisk-uppdatering kontakt med telefonen ,
nästa automatiska kontakt mellan systemet skulle varit 19.59
Den misslyckades -alltså slutade telefonen fungera någon gång mellan 18.39 och 1959 ?

Rätt eller fel tolkning ?

men detta är alltså bara ett klargörande från Telis daterat den 14e
var finns den ursprungliga rapport-positionssökning som polisen efter strul med Åklagartillstånd fick på förmiddagen måndag den 8e ??

den borde varit med i FU ? istället för det här .....
Mobilen måste ha slutat att fungera, alternativt slagits av innan den förstördes, ganska nära efter 18:40 eftersom det inte skedde någon mer automatisk uppdatering, som sker regelbundet från en fungerande mobil.

Någon som vet hur lång tid det är mellan dessa uppdateringar? När man har sin mobil liggande nära en påslagen radio brukar radion ge ifrån sig typiska störningsljud då och då och jag antar att detta är den automatiska uppdatering då mobilen meddelar sig till nätet.
2015-11-07, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Ja, helt normalt.
Numera ska ett sannolikt dödsdatum (inte längre ett intervall) anges på dödsbeviset
och intyget om dödsorsaken som rättsläkaren utfärdar. Utifrån kroppens tillstånd, att den placerats i skåpet innan likstelhet inträdde - kort efter döden samt med information om omständigheter som framkommit i polisens utredning - är det mest sannolika dödsdatumet 7 juni.

Att använda ett tidigt fastställt facit för att i efterhand tolka in när dödsdatumet har varit är inte överensstämmande med hur rättsläkare kan /bör arbete.

Rättsläkare ska naturligtvis utöva sin profession utan påverkan av polis.
Dödsdatum finns inte fastställt.

Det finns inget som motsäger att Lisa placerades i skåpet efter att likstelheten släppt. Det är redan avhandlat.
2015-11-07, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ang mopedens placering/nyckeln i låset.
Om NB lurade över L till ladan (och hon gick dit) borde hon ändå inte då, instinktivt, dragit nyckeln ur låset?
Tänker att NB vinkat in L precis då hon körde iväg, sedan körde/ledde han tillbaka mopeden och därav en annan placering (om så nu var fallet). Sedan tänkte inte NB på att ta med nyckeln.

Edit: det fanns ju en påse med saker på/vid mopeden; något som kanske inte talar för denna teori. Ngn som vet vad påsen innehöll?

Det stämmer inte med Lisas beteende och det stämmer inte med de uppgifter som finns i fupen,
2015-11-07, 11:38
Medlem
arkmikes avatar
En stilla reflektion angående NB:s beteende. Uppenbarligen saknar NB förmåga att uttrycka sig verbalt och känslomässigt, oavsett kulturella och språkliga barriärer. NB ger sken av att vara näst intill helt tom med en oförmåga att relatera till sig själv och till omgivningen, bortsett från att han visst kan uppträda adekvat i vardagliga sammanhang. Han ger på mig intrycket av en levande bomb med behov att agera ut sina fantasier när trycket blir för stort, när det tvångsmässiga onanerandet inte räcker till. Visserligen kan hans slutenhet delvis förklaras med brottets skamliga natur. Bara en klinisk rättspsykiatrisk utredning skulle kunna ge ett mer detaljerat feedback på min reflektion men det kommer knappast hända. Under alla omständigheter är NB hundra procent ansvarig för sina handlingar oavsett domslut. Jag kan inte annat än känna visst medlidande med den misstänktes advokat Inger Rönnbäck som gjorde sitt bästa. Till skillnad från sin klient exploderade hon såväl känslomässigt som verbalt till slut. Hon får trösta sig med arvodet så långt.
2015-11-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det var ändå lite intressant att du tog upp just det du gjorde här, för jag har också tänkt en smula på det. Men jag har en annan slutsats än du.

Dvs det Finns en anledning till att detta ärende producerat så många "alternativ-teoretiker".
Det beror på flera saker.
Men om du jämför med tex alla andra brottmål i de andra trådarna i detta delforum, så ser du att det inte är normen att "alternativ-teoretiker" dyker upp, eller till så stort antal.
Orsaken till att de dykt upp i detta fallet beror på att så många sett problemen i den officiella berättelsen.
Naturligtvis hjälpte det inte heller med det sk "yppandeförbudet", för så fort någon auktoritetsperson försöker mörklägga något, så börjar många per automatik ana ugglorna i mossen.
Och då blir det inte bättre när elementen i den officiella berättelsen inte håller för granskning.
Ju fler hål, omöjligheter, sannolikheter, känsloargument, stora drag, övergripande/svepande förklaringar, etc som kommer fram - ju mera misstänksamma blir folk.

Dvs dessa "alternativ-teoretiker" är inte personligheter som litar på auktoriteter bara för att de är auktoriteter.
Det finns ju tyvärr en väldigt stor andel människor som faktiskt just litar på auktoriteter bara för att det är auktoriteter.
Det är inte "fel", utan det är en del av att vara mänsklig. Vi följer "ledare", och har så gjort "alltid."
Det har både lett vårt släkte framåt - men det har också orsakat katastrofer, stora som små.

Därför är självständigt tänkande individer viktiga också.
Och det är alltså dessa, de självständigt tänkande individerna, som vi ser här i denna tråden.
Vi ser "den stora massan" också.
Det är de som följer i ledarens fotspår (åklagaren), och de Tittar inte ens på felaktigheterna, etc, utan de bara stödjer ledaren - den officiella berättelsen.

Utan självständigt tänkande individer, då kn du ju själv förstå vilka problem som kan uppstå, eller hur?

Jurysystem anser jag vara bra. Bättre än de politiskt tillsatta nämndemännen iaf.
Men det hade krävts mer i Lisa-målet för att kunna få till stånd en rättvis prövning, en neutral jury.
Man hade behövt flytta hela domstolen till ett annat ställe. Ett ställe som inte kände en så stor tillhörighet med offret (eller den åtalade).
De hade behövt flytta domstolen till en helt annan landsdel, och där bara välja jurymedlemmar som inte var insatta, eller ens medvetna om fallet.
Först då hade man kunnat få en helt neutral och objektiv prövning.

Det hade tex varit intressant att låta tex en helt oinsatt amerikansk jury få spela jury, och domstol, med detta fall som jämförande exempel.
Och där se vilket resultat de hade kommit fram till.

Hur tror du själv att de hade dömt?
Hade den åtalade fått livstid, eller hade han inte ens dömts?
Hade de pekat på en allt för stor möjlighet för alternativa gärningsmän och alternativa scenarion?
hade de tryckt på Rimligt Tvivel?
Och därför friat den åtalade?

Vad tror du själv?

Vist hade det varit ett intressant experiment, eller hur?

Självklart skulle han dömas till livstid även om det vore en jury. En någotsånär frisk och tänkande människa ser ju såklart hans skuld i det hela.
2015-11-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
6 st bondagebilder i cache-minnet.
Skulle detta vara tecken på att NB är Sexualpsykopat?
Jag tror många vanliga svenskar har fler.
Många är intresserade av detta idag.

Det finns en stor efterfrågan på våldsporr. Idag är den övervägande delen av porren som produceras våld i någon form mot kvinnan. Men denna kunskap från forskningen är det snarare ett tecken på att NB var helt ointresserad av våldsporr eftersom han bara hade sex bilder av 1500.

Intressant däremot att polisen lägger ut bilderna helt omaskade för allmän beskådan i fupen. Hur mycket tänker de då på kvinnornas integritet och att de kan vara brottsoffer?
Senast redigerad av nopomil 2015-11-07 kl. 11:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in