2015-11-07, 09:25
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Skälet för att uppge sig själv vara barn är givetvis anhöriginvandring. För att få hit sina anhöriga efter beviljat PUT krävs hushållsgemenskap i hemlandet med de anhöriga, d v s i princip kärnfamilj. För unga män som är 18 och över så går det alltså inte att få hit sina föräldrar och syskon, men för de som är under 18 så går det.

Hade han uppgett 17 år är ju sannolikheten mycket stor att han inte hinner få PUT och de anhöriga inte hinner ansöka om PUT på anhörighet till honom innan han "fyller" 18 år.
Ja, det låter troligt. Nu när handläggningstiderna blir ännu mycket längre, såväl för asyl som för anhöriginvandring, så kan ju effekterna bli närmast komiska. Om varje handläggningstid får båda ärendetyperna blir ca 2 år, vilket Migrationsverket nu bedömer, så bör afghanerna uppge att de är 14 eller rent av 13 för att ha marginalen.

Dock är det faktiskt inte så många som tar hit familjen, har jag läst. Mindre än hälften av de afghanska ensamkommande. Möjligen känns det svårt att förklara att mamma är i 60-årsålden.
Senast redigerad av Gizur 2015-11-07 kl. 09:29.
Citera
2015-11-07, 09:26
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Han flaggas som 33 år på det där programmet how-old.net.

45, 20 och 27 fick jag
Citera
2015-11-07, 09:29
Medlem
Lite lätt solskadad skulle jag säga!

Vart är brudarna?
Bor det bara män i arabländerna så är det ju inte konstigt att dom krigar!

Tycker det är konstigt hur alla som kommer hit har sett döda kroppar och talibaner.. Börjar bli lite parodi!
Citera
2015-11-07, 09:30
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Ja, det låter troligt. Nu när handläggningstiderna blir ännu mycket längre, såväl för asyl som för anhöriginvandring, så kan ju effekterna bli närmast komiska. Om varje handläggningstiden får båda ärendetyperna blir ca 2 år, vilket Migrationsverket nu bedömer, så bör afghanerna uppge att de är 14 eller rent av 13 för att ha marginalen.

Dock är det faktiskt inte så många som tar hit familjen, har jag läst. Mindre än hälften av de afghanska ensamkommande. Möjligen känns det svårt att förklara att mamma är i 60-årsålden.
Jo precis. Sen har det ju andra "negativa" konsekvenser att råka bli vuxen under handläggningstidens gång. Så det är ju inte bara anhöriginvandringen som är skälet, som jag lite oförfinat gav uttryck för. Vi kan väl enas om att det inte finns några negativa sidor av att ange sig som minderårig överhuvudtaget? Som "barn" får de ju helt andra förmåner än vuxna på många sätt och även asylprocessen ska ske ur ett s.k. barnperspektiv.
Citera
2015-11-07, 09:48
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Jo precis. Sen har det ju andra "negativa" konsekvenser att råka bli vuxen under handläggningstidens gång. Så det är ju inte bara anhöriginvandringen som är skälet, som jag lite oförfinat gav uttryck för. Vi kan väl enas om att det inte finns några negativa sidor av att ange sig som minderårig överhuvudtaget? Som "barn" får de ju helt andra förmåner än vuxna på många sätt och även asylprocessen ska ske ur ett s.k. barnperspektiv.
Det negativa är att man kommer få arbeta tills man är sisådär 80 innan man kan få pension (blir 65 enligt folkbokföringen). Fast det känns nog som ett avlägset bekymmer.

Lite trist är det möjligen för en del att bli behandlad som ett barn. Bli ombedd att släcka lampan kl 22. Inte kunna få ett eget boende och så vidare. Men det är väl något som vissa gärna står ut med för att få en bättre framtid.
Citera
2015-11-07, 10:01
Medlem
IkaGlens avatar
Provade med en bild på mig och först sa howold.net att jag var 44. Roterade bilden och provade igen då var jag 37 vilket var närmare min faktiska ålder på 35. Testade sen med en bild på min grabb som är 8 år.
Han ansågs vara 44 år gammal...
Citera
2015-11-07, 10:02
Avstängd
Hemi57s avatar
Det tjänar inget till att diskutera på detta sätt!
Vi måste vakna upp och inse att detta inte är en mardröm!!
Detta är Sverige, vårt kära fosterland av idag!
Den Svenska flatheten, indoktrineringen, vänstermedias ideologi om det planlösa samhället, mm, mm har fått ett en gång, bra välfärdsland, att inta en kurs rakt ner i kaos.
Ställ dej frågan: Vad kan jag göra för mitt land? Inte: Vad kan Sverige göra för mej..
Det är övertid nu! Det är dags att på allvar agera!
Citera
2015-11-07, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Det tjänar inget till att diskutera på detta sätt!
Vi måste vakna upp och inse att detta inte är en mardröm!!
Detta är Sverige, vårt kära fosterland av idag!
Den Svenska flatheten, indoktrineringen, vänstermedias ideologi om det planlösa samhället, mm, mm har fått ett en gång, bra välfärdsland, att inta en kurs rakt ner i kaos.
Ställ dej frågan: Vad kan jag göra för mitt land? Inte: Vad kan Sverige göra för mej..
Det är övertid nu! Det är dags att på allvar agera!

Har inte folket agerat redan sedan länge, genom att rösta med 87% på 7K? Folk vill tydligen gå under i en stilla suck.
Citera
2015-11-07, 10:12
Bannlyst
Ja annars tycker jag att det ser ut som en normal snubbe på 30 papp.
men man kan ju aldrig veta, han kanske är en riiiktigt hemsk person
Citera
2015-11-07, 10:13
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IkaGlen
Provade med en bild på mig och först sa howold.net att jag var 44. Roterade bilden och provade igen då var jag 37 vilket var närmare min faktiska ålder på 35. Testade sen med en bild på min grabb som är 8 år.

Förmodligen därför du använde bilden som du har som avatar. Det är uppenbart att mannen på bilden inte är femton år; det krävs ingen programvara för att upptäcka det.
Citera
2015-11-07, 10:16
Medlem
Oformads avatar
Det är väl bara att konstatera att samtliga i Afghanistan lider av någon skum form av Progeri?

Sorgligt, men det måste ju vara sant.
Citera
2015-11-07, 10:17
Medlem
SamiFreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IkaGlen

Ännu ett barn som ljuger om sin ålder för att få bo kvar längre hemma hos sina föräldrar och åtnjuta både veckopeng och gratis boende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in