2015-11-07, 09:10
Avslutad
Såg en dokumentär om BTK för ett tag sen. Undrar om han fick inspiration utifrån honom.
2015-11-07, 09:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Såg en dokumentär om BTK för ett tag sen. Undrar om han fick inspiration utifrån honom.
Jag tror NB:s dator ska undersökas med andra frågeställningar/infallsvinklar för det kan ligga nåt i det du skriver om. Mordet är vidrigt och udda.
2015-11-07, 09:16
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Avser du detta fall? och längs det "snitslade" spåret? Eller handlar det om fynd i något annat område?

Om jag minns detta korrekt, har det påståtts i media. Men som sagt, jag hittar inga pålitliga källor.

Men jag minns att det sagts. Men det finns inte med FUP.

Alltså är det inte tillförlitligt.
2015-11-07, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Hitta någon annan än hans bror då som säger annat än att han är ok. Jag vet att Markus tyckte han var dryg för han fixade inte jakttornet som han ville. Det skulle vara intressant att höra brodern tala om NB idag.

Det är entydigt i FUP. ALLA utom AB och jägaren Markus talar enbart gott om NB.
Många gjorde detta också som vittnen i TR.
Cafeägarinnan sa i TV efter gripandet att de två bröderna suttit på taket, snickrade, lyssnade på radio och störde aldrig någon.
2015-11-07, 09:18
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Enligt de som kollat bilderna så visar inte SH den plats där Julia hade sin moppe.

Utanför caféets nordöstra del stämmer väl rätt väl överens med var Lisa hade parkerat den?

Står redan i bakgrunden till förundersökningen.
2015-11-07, 09:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror NB:s dator ska undersökas med andra frågeställningar/infallsvinklar för det kan ligga nåt i det du skriver om. Mordet är vidrigt och udda.

Fick lite funderingar då BTK hängde ibland offren i rör. Iofs så höll alltid BTK (Dennis Raider) alltid till i offrens hem men som sagt, en del fragment, en del idéer kan ha kommit därifrån.

Sen en annan sak. Han mastruberade också vid sina offer innan han försvann. Det fanns alltid sperma i närheten när polisen kom. När själva strypningen/hängningen gick in i den fast där offren höll på att dö så matruberade BTK.. Kan finnas vissa kopplingar att han fick sådana fantasier utifrån BTK:s idéer och tankar.
Senast redigerad av Gosif 2015-11-07 kl. 09:25.
2015-11-07, 09:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det är entydigt i FUP. ALLA utom AB och jägaren Markus talar enbart gott om NB.
Många gjorde detta också som vittnen i TR.
Cafeägarinnan sa i TV efter gripandet att de två bröderna suttit på taket, snickrade, lyssnade på radio och störde aldrig någon.
Det säger inte ett skit om han är psykopat. Det säger inte ett skit om han inte är psykopat heller:
Han är inte den förste det slagit slint för.
2015-11-07, 09:24
Bannlyst
Citat:
Fel. De är inte osäkra alls - det väntar dock på fällande dom för att agera.
Det är ett mord med sexuellt motiv och inte ett sexualmord.

Och med detta menar du ??

Intresserad, på riktigt......
2015-11-07, 09:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Fick lite funderingar då BTK hängde ibland offren i rör. Iofs så höll alltid BTK (Dennis Raider) alltid till i offrens hem men som sagt, en del fragment, en del idéer kan ha kommit därifrån.

Kolla även på Williams som jag skrev om nyss och hans metoder. Nåt galet är det med tanke på hur vedervärdigt hon behandlats så det ligger inte fjärran ifrån att fundera vad i helsicke detta är för person. Att leva ett till synes normalt liv säger ingenting. Båda dessa hade folk ingen aning om hur det var ställt: familjefäder, välutbildade.
2015-11-07, 09:26
Avslutad
Citat:

Kolla även på Williams som jag skrev om nyss och hans metoder. Nåt galet är det med tanke på hur vedervärdigt hon behandlats så det ligger inte fjärran ifrån att fundera vad i helsicke detta är för person. Att leva ett till synes normalt liv säger ingenting. Båda dessa hade folk ingen aning om hur det var ställt: familjefäder, välutbildade.

Har lagt till lite i mitt inlägg men får kolla upp denna Williams du pratar om.
2015-11-07, 09:28
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Du utmanar inte det minsta. Vad som hänt eller inte i vida världen har du knappast en susning om.
Att mördare lämnat spår efter sig i historien är dock inget nytt.
Men lycka till i anomali-studierna eller kanske det ska heta Grusvägssyndromet?

Men du själv har alla susningar.

Är det du som är Susningssyndromet månne.

Allvarligt talat trodde jag du var en person värd att ta på allvar. Nu inser jag mitt misstag.

Fortsätt att diskutera med personer som befinner sig i din egen belägenhet och på din egen nivå.

Du verkar trivas med det.
2015-11-07, 09:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Och med detta menar du ??
Intresserad, på riktigt......
Blottat kön, tejpad och hängd - han går igång på detta sexuellt.
Ej penetrering, ej fysisk sexuell kontakt - ej sexbrott/mord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in