Citat:
Vad ska djupanalyseras?
Det beskrivs stress/adrenalinpåslag, hastigt efterförlopp och sökmetoden sker enligt MSO och fynd.
Att han kastat ut små saker genom rutan indikerar att han är irrationell och stressad.
Alla andra mördare? Tona ner dig. NB hade god koll på rishögen och att den tänds på vid behov. Den var rejäl. Han kan mycket väl ha glömt kvar detta i bilen och behöver i all hast göra sig av med sakerna. Inte ett dugg besynnerligt. Det är lagt på baksidan högen, den iakttas inte från framsidan.
Vem har förklarat hela brottsfallsförloppet med MP?
Vad det gäller ett litet örhänge ställer jag mig tvivlande på om han letat minutiöst i den röran. Folk har gått där och det kan ha framträtt likaväl. Att polis sen har tusen funderingar under en pågående FU ser jag mer som sunt än konstigt. Tratten är vid i ena änden och smalnar sen av.
Oavsett så finner jag du påtalar inte värst graverande/förvånande - inte svårt att leva sig in i vad som hänt med utgångspunkt FUP.
Det beskrivs stress/adrenalinpåslag, hastigt efterförlopp och sökmetoden sker enligt MSO och fynd.
Att han kastat ut små saker genom rutan indikerar att han är irrationell och stressad.
Alla andra mördare? Tona ner dig. NB hade god koll på rishögen och att den tänds på vid behov. Den var rejäl. Han kan mycket väl ha glömt kvar detta i bilen och behöver i all hast göra sig av med sakerna. Inte ett dugg besynnerligt. Det är lagt på baksidan högen, den iakttas inte från framsidan.
Vem har förklarat hela brottsfallsförloppet med MP?
Vad det gäller ett litet örhänge ställer jag mig tvivlande på om han letat minutiöst i den röran. Folk har gått där och det kan ha framträtt likaväl. Att polis sen har tusen funderingar under en pågående FU ser jag mer som sunt än konstigt. Tratten är vid i ena änden och smalnar sen av.
Oavsett så finner jag du påtalar inte värst graverande/förvånande - inte svårt att leva sig in i vad som hänt med utgångspunkt FUP.
Det jag har pekat på är ett beteende som jag inte hört eller läst om tidigare. Naturligtvis har jag inte kännedom om alla fall. Men ett relativt stort antal.
Detta sticker alltså ut och blir då för mig intressant. Inte i bemärkelsen att någon annan skulle vara inblandad eller han skulle vara oskyldig.
Men precis som du skriver. Det är inte svårt att leva sig in i vad som hänt i detta fallet. Men varför har det inte snitslats i tidigare fall. Om du har kännedom om något liknande får du gärna ange var. Skulle vara intressant att ta del av.
Tycker du inte själv att det är märkligt att någon som har en bunt av ägodelar inte kastar alla i en klump utan i stället snitslar vägen fram till likets placering. Eller de andra ägodelarna som strötts både här och där. Ju fler som placeras ut, desto större risk för upptäckt eller hur. Och uppenbarligen har vi inte med en förståndshandikappad att göra.
Titta en gång till på bilden som finns på sid 12 i FUP. Där Lisas pappa och Missing People bokstavligen följde följde spåren fram till Martorp.
Om det nu skulle vara så att mördaren är unik, så har han skapat ett eget kapitel i kriminalhistorien. Mer betyder det naturligtvis inte.
Intressant för mig, men kanske inte för dig.