2015-11-06, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Varför skulle Lisa parkera moppen rätt ut mot åkern? Varför inte där moppar brukade parkeras?
Jo det indikeras.
Jag trodde Lisas moped stod bredvid Julias?
2015-11-06, 22:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Problemet är snarare metoden - och du har fått svar av Hamilkar om att göra plantering hemma via ett hemkok. För övrigt kan du ta med dig denna mening som nattlektyr bredvid kisseflaskan:

nlt live

Diskussionen är långsökt är sensmoralen.
Varför skulle inte en plantering åstadkomma en riktig blodbild?
2015-11-06, 22:00
Medlem
Kexet65s avatar
Detta inlägg jag nu gör riktar sig direkt till godsägare Arne Jönsson.
Om nu Arne Jönsson själv inte följer tråden här så finns det garanterat närstående till honom som läser detta och i så fall ber jag er att vidarebefordra det jag nu kommer skriva till honom.
Du Arne Jönsson måste mest troligt vara den som haft bäst "kontakt" med NB då han defakto varit anställd hos dig under en relativt lång period och dessutom bodde han då i en typ arbetar-bostad som du äger.
Nu har ju restriktionerna lättats för NB vilket torde innebära att han möjligen får ta emot besök på häktet. Min tanke (måhända naiv sådan):
Har du Arne Jönsson som varandes hans arbetsgivare tänkt tanken att besöka NB/ta kontakt med honom? Prata med honom? Försöka få honom att FÖRSTÅ hur mycket Lisa's föräldrar fortfarande söker svar på vad som egentligen hände, hur det hände, när hon defakto avled osv. Hur mycket/hur länge behövde hon lida innan det "var över"???
Det finns bara EN person som kan svara på detta och det är DIN (numera före detta anställde) som har svaren som framför allt familjen behöver få för att - om möjligt - få någon värdig sinnesro!
Detta är en önskan från mig - en innerlig omtänksam önskan.
DU Arne Jönsson kan KANSKE vara den person som KAN FÅ NB att berätta!!!
Kan det inte vara värt ett försök Arne?
2015-11-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Citat Hamilkar:
Professor i molekylärbiologi

Jag kan alltså inte se något sätt som en medicinskt och molekylärbiologiskt outbildad person skulle ha kunnat avsatt de DNA-spår som utredningen har kommit fram till.

Det räcker så.

Låt oss slå fast att vi har olika inställning till hans opartiskhet.
2015-11-06, 22:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag kan själv tycka att man borde kallat in en bättre förhörsledare, t.ex. Monica Olhed som förhörde Ulf Olsson eller de två kvinnliga förhörsledare som fick Anders Eklund att erkänna mordet på Pernilla. Eventuellt hade det ändå inte funkat då tolken, i min mening, fungerar som ett olyckligt filter mellan två verkligheter; den misstänktes och myndighetens.
Är han psykopat finns det inte en enda - oavsett FL - som kan få ur honom ett svar. Samma sak säger hans fru i förhör.
2015-11-06, 22:03
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Varför skulle Lisa parkera moppen rätt ut mot åkern? Varför inte där moppar brukade parkeras?
Jo det indikeras.
Och varför skulle hon inte parkera så som sägs? Inget konstigt. Dessutom står i fup om hur mopederna stod när LH och M sitter ute och äter och pratar om LH:s moped. Har jag för mig. Den andra flickan berättar också i förhör hur mopederna stod.
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
någon som vet vilka sidor det intressanta innehållet i fupen finns+ förhör me misstänkt, brottsplatsen och fyndplatsen?

Är du en bebis eller...?
Se innehållsförteckningen!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tolkkaoset i rätten tycks ha varit minst lika illa i förhören, FUP sidan 1102:

Nerijus tyckte alltså att det inte var bra om det skulle börja regna och de skulle sluta leta efter Lisa. Tvärtom vad poliserna får det till (och vilket AB märkligt nog köper).

Förhören är fulla med sådana här motsägelser.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför skulle inte en plantering åstadkomma en riktig blodbild?
För all del, herrn.
Om nån tagit ett blodprov på NB som en slags sköterska från helvetet - då kan vi diskutera plantering.
Tills dess: Lägg ner.
2015-11-06, 22:04
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Jo det indikeras.
Det är mobilen som tycks röra sig något söderut ganska nära inpå försvinnandet, innan den slocknade . Nog så intressant! Fanns det något klockslag för rörelsen? Fanns det verkligen tid för en rituell hängning i ladan innan mobilens rörelse?
2015-11-06, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Du skriver bara massa skit. Bevisningen är väldigt stark. Det finns inget alls som tyder på planterade bevis. DNA bevisen är direktöverföring och inte sekundär/kontaminering.
Att DNA inte påträffas överallt är som det brukar vara.

Inget tyder på någon annans inblandning och bevisningen mot mgm är stark.

Men du är heller inte ifrågasättande utan godtagande.
2015-11-06, 22:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ja allt pekar mot att det är så.
Lisa fördes någon annanstans.

Precis. Dessutom, trotts jordfästning, så finns det ingen grav … Så var finns Lisa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in