2015-11-06, 18:19
Medlem
Citat:
Åklagarens Lars-Göran Wennerholm anser att ett sexuellt motiv ligger bakom mordet på Lisa Holm.
Polisen har under utredningens gång undersökt om den misstänkte mördaren Nerijus Bilevicuius kan kopplas till andra mord med sexuella motiv utomlands.
Det berättade Lars Johansson för GT i samband med rättegången gällande mordet på Lisa Holm avslutades tidigare i veckan.

Arbetade i England
Innan Nerijus Bilevicius kom till Sverige levde och arbetade han i England i fyra år.
Om han fälls för mordet berättar Lars Johansson för GP att polisen kan komma att fortsätta utreda kopplingar till liknande mord utomlands.

Citat:
Kan kontakta polis i utlandet
Under rättegången vittnade Niklas Långström, professor i psykiatrisk epidemiologi och expert inom sexualbrottslighet, att rena sexuella övergrepp inte alltid förekommer vid brott som har ett sexuellt motiv.
– Det kan i en hel del av fallen som beskrivs internationellt göra att det inte hittas några tecken på mer kontaktsexövergrepp, utan att själva hanteringen av brottsoffret, som leder till personens död, i sig kan ha en stimulerande effekt på den som utövar det, berättade Niklas Lindström i rätten.

http://www.expressen.se/gt/polisens-nya-plan-om-nerijus-falls-for-mord/
2015-11-06, 18:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Men Fru H- har inga barn och barnbarn, har jag hört?
Jo, men hennes manliga barnbarn är för gamla för att vara pojkvän till Lisa. Men det är en annan fru H på vittneslistan, inte Kerstin.
2015-11-06, 18:23
Medlem
Citat:
Intressant.
Intressant är det också att söka i "slasken".
Vem/vilka av deckarna här inne har redan plockat ut denna i sin helhet och även gått igenom den??
Medlem
Ankias avatar
Vad jag förstått så var BOs mobil sönderslagen och delar låg utspridda.
Har man någon teori om varför GM haft sönder mobilen och var det i så fall skett?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
Jag har registrerat mej här efter tipps att det finns flera som på ett nyktert sätt analyserat FU,inte bara knäppskallar !
mitt intresse grundar sig på att jag bor i Kinnekulle trakten och känner Blomberg och vägarna väl ,ser nu att jag känner igen namnen på många vittnen ,men intresset blev starkt på dag 2-Tisdag morgon, när jag fick höra vems dotter det var som var försvunnen !alltså vilken enhet han tillhör ,möjligen en slump... men som detta utvecklats...det mest underliga och motsägelsefulla fallet jag kan komma på !

Punkt 1
jag har från början inte kunnat tro nån kidnappar en tjej på denna plats in fullt dagsljus !
Studsade till ! förra tisdagen då sade "oraklet" GW i tv när han pekade på sin fina modell att lisa sänt ett sms till pappa och att den sen stängts av efter att färdats en bit söderut!!!!!
var har han hört det tro ?
FUn var ju inte ute!, Jag har nu letat fram detta! ,sid 29,30,31 handlar om ett klargörande från Teliasonera
(var finns det ursprungliga från måndag fm!) positionering görs ju genom att se vilka master som varit uppkopplade ger en ganska exakt position har jag fått försäkrat ,på kartan sid 29 visas klart att SMSet 18,22 gått genom en mast på Kållandsö,medan "ficksamtalet" 18,26 genom en mast i Lidköping !
Den måste ju ochså vara uppkopplad mot en mast nära Blomberg som inte markerats på kartan ?
men jag kan inte få det till annat än att telefonen flyttat sej på dessa 4 minuter ??
som GW påstod ?
kör man i 4 minuter från cafet ,på den enskilda väg som Lisa skulle ta (kartan sid 9)
så borde man hamna i skogen bakom herrgården .och skulle då där hon sagt "det är klart"

????? hur tolkar man den uppgiften -kartan? för mig låter det som bevis på att hon inte var kvar vid cafet-ladan 18.26 ?

Intressanta tankar....
  • Hur vet vi att Lisa var kvar vid ladan 18:26?
  • Varför indikerade telefonipositioneringen att hon börjat färdas söderut?
  • Varför hittar inte polisens sökhund någonting inressant vid den förmodade "hängningsplatsen" när den sökte på natten i ladan, några timmar efter försvinnandet?
  • Varför hittade den inte ens handsken?
2015-11-06, 18:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Aha, inget står skrivet i stjärnorna men det måste ju vara där hon överfölls..... vem tänker på några små örhängen egentligen bland allt grus och sånt du vet som var där. Man söker väl efter vad man förväntar sig finna. Handske större menar jag.
Kommissarien var säker på att det inte fanns örhängen där. Och ändå fanns det två, eller gjorde det inte?
2015-11-06, 18:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Intressanta tankar....
  • Hur vet vi att Lisa var kvar vid ladan 18:26?
  • Varför indikerade telefonipositioneringen att hon börjat färdas söderut?
  • Varför hittar inte polisens sökhund någonting inressant vid den förmodade "hängningsplatsen" när den sökte på natten i ladan, några timmar efter försvinnandet?
  • Varför hittade den inte ens handsken?
eller några blodiga snören?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-11-06 kl. 18:30.
2015-11-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, men hennes manliga barnbarn är för gamla för att vara pojkvän till Lisa. Men det är en annan fru H på vittneslistan, inte Kerstin.
Fru H som bor i Skövde?
Har hon några barn?
2015-11-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Förlåt, men vilken klädhög? Måste undgått mig totalt vad det gäller där de hittade LH.

Måste vara dessa bilder de pratar om som finns i detta inlägg:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-11-06, 18:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du glömmer en sak. Lisas hårstrå hittas i en KNUT på snöret!

Vill du veta vad en knut är eller....?
2015-11-06, 18:33
Bannlyst
Citat:
Det som driver mig är att jag inte tror att NB är skyldig till detta mord.
Ja det framgår tydligt att du tror så. Förklara då seriöst hur du kan bortse från all bevisning som är massiv. Kör nu inte planteringssåret och korrupta poliser som konspirationsteoretiker/rättshaverister alltid framhärdar.
2015-11-06, 18:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Fru H som bor i Skövde?
Har hon några barn?
Jag vet ingetdera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto