2015-11-06, 13:18
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octavion
Hittade en film från ett förhör med MGM för er som är intresserade:

https://m.youtube.com/watch?v=OoniQrZXzvc

PS: Ny i tråden, ursäktar om det redan postats.
Det var en eländig fan som sitter och vaggar på stolen, bölar och inte har några som helst förklaringar.
Ge sig på en 17-årig flicka och utsätta henne för detta vedervärdiga och sedan döda henne för sina sjuka lustars skull det var han tillräckligt modig för.
Han lär böla ännu mer då han åker på stryk, det lär han få så fort någon får chansen att lägga händerna på honom på anstalten.
Han bör egentligen avlivas.
2015-11-06, 13:20
Bannlyst
Tycker fortfarande att det känns som att pappan kan ha kommit undan.
Trist att han har avfärdats, OM han nu har en finger med i spelet så att säga.
Han verkar vara en väldigt oförutsägbar pappa.
2015-11-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
"Du behöver inte tro" utan kan läsa på sidan 43 att det var en kriminalsökhund plus fem forensiker som undersökte ladan på måndagen efter det att handsken hade hittats där av bröderna. Hunden markerade ganska omgående i lokalen där NB uppgivit att han masturberat i sydöstra delen av ladan. Men i övrigt inte alls, trots att rummet där hon ska ha hängts, med alla besudlade snörstumpar, låg precis i närheten.
I FUP sid 48 läste jag:
Citat:
Undertecknad blev kallad till Blomberg för att bistå tekniker i utredningsarbetet i aktuellt
ärende. Hunden som utförde arbetet är utbildad kriminalsöks hund, hunden letar efter avlidna
människor, blod och sperma från levande människor.
Söket gjordes i ”gamla sprit magasinet”. Markerat med svart kryss på kartan.
Uppdraget var att söka runt och på en grön hjullastare av märket John Deere, även en lastpall
skulle sökas av. Hunden letade noggrant och bra utan att komma till någon markering.
Men jag är inte säker om hunden varit i mjölkrummet.
I.a.f. behöver du inte vara sarkastiskt om min tro. Man kan vara trevlig mot andra istället att håna dem
F.ö., är den platsen som hundarna markerade är det berömda onaneringsrummet?
CITAT:
I sydöstra hörnet av
ladugården fick sökhundar markering i ett rum som synes ha varit ett omklädningsrum
/personalrum. Det var smutsigt och dammigt på golvet där hundarna markerade. Platsen
topsades.
FUP sid 43
2015-11-06, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9

Förklara hur du menar, peka ut något som du tycker man ska undersöka
2015-11-06, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Bortsett från alla hypotetiska planteringar i ladan, vad talar för att hon någonsin var där, död eller levande? När N med hustru bevisligen var och handlade strax efter 20 på söndagskvällen så stod hjullastaren med främre delen inne i ladan enligt vittnen (20:20). Om familjen B och ladan var inblandad i mordet så är detta underligt.
Menar du att det inte finns något som säger att hon var där?

Och att det skulle finnas ett motsatsförhållande mellan att handla hos handlarn när hjullastaren står utanför ladan något senare? Och att detta ska kopplas till slutledning av någon typ?

Intressant grund att ställa frågor från, må jag säga. Varför skulle händelserna runt mordet rimligen vara annorlunda och särskilda från mordet i sig såsom just Underliga? Är inte världen i stort ett mysterium och alltid kommer att vara för bortom allt vi vet har vi inget att jämföra med?
2015-11-06, 14:57
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Kommit undan med VAD?

Tycker du han skulle ryckt på axlarna över att hans dotter inte kom hem på kvällen eller?

Vad i rimlighetens namn skulle han ha att göra med sin dotters försvinnande?
2015-11-06, 15:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag har varit inne på den linjen att han har sett henne på morgonen när hon åker till jobbet, det är definitivt inte en vanlighet att en ung tjej på moppe passerar Blomberg. För offret var det första gången på väg till sommarjobbet. Hans nyfikenhet har startat och kan ju knappast vara svårt att höra där mopedljudet upphör bara några hundra meter bort från Blomberg.
Kan ha åkt förbi stället för att kolla och då börjar det snurra i knoppen på NB. Jobbet t.ex. på GUM kan inte tagit 1-1,5 timmar när t.o.m. brodern säger det tar max 20 minuter. Ser man sen till hur reparationen är gjord så tar det fem minuter även för en lärling.

Jag skrev som sagt att litauernas bil har setts på söndag förmiddag - vilket han märkligt nog inte vill tillkännage. Spoiler då det blir så långt annars:
Glömde tillägga en sak som NB betonar i förhör vid gripandet som är relevant iom att det betonar en person som är i bilen:
Citat:
Gällande vad Nerijus bror gör den här dagen, han har legat vid datorn och kollat på film hela dagen han gick bara fem meter från huset för att röka. Nerijus bror har inte tillgång till någon annan bil än den Nerijus använder och han använder aldrig Nerijus bil, bara för drygt en månad sedan när Nerijus var sjuk då körde brodern bilen annars är det alltid Nerijus som kör den.
Citat:
Jag tänker om, om, har din bror tillgång till nån annan bil än den här bilen som du använder?
Nej och han använder aldrig min bil kanske bara för nån, och så på cirka en månad eller drygt en månad när jag var sjuk så körde han bilen annars är det jag som kör alltid.
2015-11-06, 15:20
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Han behöver inte vara skyldig till mord.

Om man ser DNA-bevisningen mot honom som ett faktum så kvarstår möjligheten att han hjälpt till att städa upp efteråt.
Detta kan han ha gjort på grund av lojalitet eller hot.
Någon kan ha hotat honom: säger du något så dör din mamma.
NB bryr sig väldigt mycket om sin familj och är därför sårbar.
Han är ett väldigt lätt offer att lägga skulden på: Kan inte svenska, har ingen utbildning och ingen släkt som kan hjälpa honom, och dessutom är han inte alltför välpolerad. Därför har alla lätt att tro att han är skyldig.
Finns inte fotobevis kan man inte veta med absolut säkerhet, men i sverige liksom i alla andra länder räcker det med bevis som tyder på någon har mördat för att denne ska dömas för mord. Det medför att i vissa fall döms oskyldiga.

I detta fall har han inte hävdat att han har hjälpt till utan nekar helt och då faller helt orsaken att ens fundera över om han har mördat själv eller bara hjälpt till.
2015-11-06, 15:23
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad ska djupanalyseras?
Det beskrivs stress/adrenalinpåslag, hastigt efterförlopp och sökmetoden sker enligt MSO och fynd.
Att han kastat ut små saker genom rutan indikerar att han är irrationell och stressad.
Alla andra mördare? Tona ner dig. NB hade god koll på rishögen och att den tänds på vid behov. Den var rejäl. Han kan mycket väl ha glömt kvar detta i bilen och behöver i all hast göra sig av med sakerna. Inte ett dugg besynnerligt. Det är lagt på baksidan högen, den iakttas inte från framsidan.

Vem har förklarat hela brottsfallsförloppet med MP?

Vad det gäller ett litet örhänge ställer jag mig tvivlande på om han letat minutiöst i den röran. Folk har gått där och det kan ha framträtt likaväl. Att polis sen har tusen funderingar under en pågående FU ser jag mer som sunt än konstigt. Tratten är vid i ena änden och smalnar sen av.
Oavsett så finner jag du påtalar inte värst graverande/förvånande - inte svårt att leva sig in i vad som hänt med utgångspunkt FUP.

Reflektion: Polisen är yrkesman och troligen en van (och stolt) brottsplatsundersökare. Han kommer naturligtvis inte godvilligt att gå med på att någon tomte från försvaret enkelt hittar sådant som han borde ha sett. (Det finns spanings- och underrättelsetomtar i försvaret; det kan ha varit en sådan kollega, om vi skall tro på pappa Holms antydda militära verksamhet).

Om man tar polisens utsaga för gott (det kan man visst göra) kan den ju som mest bara visa att polisen inte sett något. Mer än så visar det inte.

Jag är mer förundrad över den trötta och oskärpta hunden, i så fall. Men även där kan det finnas enkla förklaringar.
2015-11-06, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octavion
Hittade en film från ett förhör med MGM för er som är intresserade:

https://m.youtube.com/watch?v=OoniQrZXzvc

PS: Ny i tråden, ursäktar om det redan postats.

Undrar vem som läckt denna från polisen?
Enligt den expertkommentator som var med i TV4:s studio under rättegången så har polisen inte rätt att filma förhör.

Jag tror att den som läckt filmen tror att NB kan vara oskyldig.
2015-11-06, 15:30
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det var en eländig fan som sitter och vaggar på stolen, bölar och inte har några som helst förklaringar.
Ge sig på en 17-årig flicka och utsätta henne för detta vedervärdiga och sedan döda henne för sina sjuka lustars skull det var han tillräckligt modig för.
Han lär böla ännu mer då han åker på stryk, det lär han få så fort någon får chansen att lägga händerna på honom på anstalten.
Han bör egentligen avlivas.

Det vidriga monstret sitter nu folk (dårar, menar jag såklart) dygnet runt och försvarar. Hur vore det om ni klarade av skolan, alternativt skaffade er ett jobb istället? Hur kan ni ens inbilla er att ni är smartare än polis, åklagare och andra experter? Högmod går före fall.

Vackra, unga Lisa. Så full av liv. Dödades brutalt och känslokallt av ett av de vidrigaste monstren vi hört talas om i Sverige.

Se en minnesvideo istället och önska att ni själva hade varit lika vackra och livfulla - om så bara i en minut av ert liv -när ni istället blev muppar som sitter dygnet runt och försöker försvara ett monster som dödar en oskyldig flicka våldsamt. Enbart för att tillfredställa sin sjuka sexlust. *Shaaaaaas* Tillbaka till tråden om alternativteorier och sluta att smutsa ner denna tråd.

https://www.youtube.com/watch?v=mC-czcP1klI
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2015-11-06 kl. 15:39.
2015-11-06, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ett synnerligen osmakligt inlägg. SH har hamnat i en obeskrivlig situation, den värsta som tänkas kan och du insinuerar att han har något med mordet på sin dotter att göra.
Det är helt sanslöst gjort av dig. Vad har SH gjort för att förtjäna ett så urbota idiotiskt uttalande från din sida? Har du kapacitet och förmåga att förklara dig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in