2015-11-06, 00:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej men jag tror att polisen snabbt fokuserade på N som gm eftersom han saknade alibi, var den som uppträdde mest iögonfallande och tycktes vara familjens överhuvud.

Som jag ser det tycks scenariot med "lustmordet" vara planterat av mystiska bekanta till SH. Hon skulle aldrig kunna lockas till ladan utan dödades nog tämligen omgående vid mopeden. En strypsnara runt halsen ovanpå hjälmen och sedan lyftes hon i snaran in bakom kafeterian där hon strax efter dog.

Tråkigt att så många vill heja på åklagarens scenario i stället för att delta i en objektiv rekonstruktion med hjälp av FUP.
På något sätt bär det mig emot att någon skulle bära/släpa en vilt sprattlande/medvetslös/död tjej över en väg där det passerar tre bilar i minuten. Jag skulle gärna se en rekonstruktion av ett rimligt händelseförlopp, från kaféet via ladan till Martorp, och vidare till Handlar'n kl 20:07.
2015-11-06, 00:18
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NB döms pga av hans DNA spår. Plus allt övrigt han gödslat med.

Det högst rimliga frågan är väl vem skulle bli NBs nästa offer?

Nu händer inte det för NB får livstid.

Javisst är det så. Men det är väldigt roande att se att samma personer sitter här ännu EFTER RÄTTEGÅNGEN och fortsätter sina spekulationer om andra alternativ.
Antingen så har dessa personer helt missat rättegången eller vägrar i sitt sinne att ta in den bevisning som presenterats. Eller så är det så att ni finner prestige i att fortsätta på samma spår för ni vill så gärna ha rätt?

Hur kan man i blindo efter en rättegång med bevisföring utan motstycke sitta här och fortsätta tjattra?
Ännu mera tragiskt är det om ni sörjer att det nu är över? Är det därför ni har så svårt att släppa taget?
Tyvärr kommer det nya mord som ni kan hänge er åt, men kanske det dröjer innan ett makabert mord händer igen.

Avskumet lär dömas till livstid. Allt annat är otänkbart
2015-11-06, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
En död 17årig flicka som man tar ut sin frustration på med kraft går in där...
Har hängt in kläder i precis sådana skåp massor av gånger,de är inte stora alltså..
Ett jävla kronsvin som gjorde det och de som ägnar en stor del av sin vakna tid att försvara honom har jag,för att uttrycka mig så milt jag kan,ingen förståelse för.

Att ifrågasätta bevis är väl skit bra att folk gör? Vaddå ska man rakt av köpa allt sledna journalister, polisen och åklagaren säger? Du är väl medveten att de människor behöver inte vara smartare än någon annan här på flashback?
Det väl helt underbart att folk ifrågasätter bevis, det gör att polisen, försvarsadvokaten, åklagaren och alla andra får mer press och behöver anstränga sig extra mycket så att inte en oskyldig / skyldig person blir dömd / frisläppt.
Jag har följt LH-fallet sedan dag ett. Och jag måste bara säga att all bevis, vittnen, förhör mm. är skräp. Det ENDA som pekar på att NB är skyldig till brottet är att de har hittat hans blod och dna på samma ställe där LH blev mördad. Och visst, har man ingenting annat konkret , så utgår man självklart ifrån att NB(superbalten som hinner göra precis vad som helst inom loppet av en timme, och sedan agera iskallt som om ingenting har hänt) är skyldig.

Hoppas verkligen från hela mitt hjära att jag har fel nu, men fan vad jag inte skulle förvåna om det visar sig finnas nån riktigt sjuk psykopat där ute som har mördat LH, som har tagit av hennes kläder och tagit bilder på hennes döda kropp, så att han ska kunna tillfredställa sig själv några år fram tills det är dags att strika igen.
Säg vad ni vill, de typerna existerar och inte bara i filmer. Och ja, även i Sverige.

Fyfan usch..Hoppas verkligen att polisen och åklagaren har helt rätt. Hoppas NB är skyldig och hoppas att ingenting liknande någonsin drabbar en familj igen.
2015-11-06, 00:23
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spray3
Kommer bli intressant när/om MGM frikäns i HR eller HD.
Knappast troligt att fallet tas upp i HD. Endast 2-3 % av alla överklaganden får prövningstillstånd. Min källa på det är en vän som är domare i HD.
2015-11-06, 00:26
Medlem
vad är det för bilder vissa snackar om ? ang skåpet? samma bilder som i FUP eller?
2015-11-06, 00:27
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
På något sätt bär det mig emot att någon skulle bära/släpa en vilt sprattlande/medvetslös/död tjej över en väg där det passerar tre bilar i minuten. Jag skulle gärna se en rekonstruktion av ett rimligt händelseförlopp, från kaféet via ladan till Martorp, och vidare till Handlar'n kl 20:07.
Bortsett från alla hypotetiska planteringar i ladan, vad talar för att hon någonsin var där, död eller levande? När N med hustru bevisligen var och handlade strax efter 20 på söndagskvällen så stod hjullastaren med främre delen inne i ladan enligt vittnen (20:20). Om familjen B och ladan var inblandad i mordet så är detta underligt.
Senast redigerad av iesho 2015-11-06 kl. 00:48.
2015-11-06, 00:27
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Kan man plantera någons blod på t.ex. en brottsplats genom att blanda personens sekret med blodplasma och applicera på brottsplatsen?
Ja, men då ser det inte ut som blod, eftersom blodplasma saknar inte bara de vita, utan också de röda blodkropparna.
2015-11-06, 00:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja, men då ser det inte ut som blod, eftersom blodplasma saknar inte bara de vita, utan också de röda blodkropparna.
Tack för svar. Märker man det på små fläckar med NFC:s standardmetod?
2015-11-06, 00:32
Medlem
Vilket vittne var det som såg teleskoplastaren, och i vilken port skulle den varit inkörd?
2015-11-06, 00:32
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Jag tror att det hela gick fortare än någon kan föreställa sig

Han lurade in henne i ladan, och väl utom synhåll från vägen så slängde han över ett rep runt halsen och drog in henne i slaktrummet. På golvet ligger redan en plastfilm utlagd (sånt lär man sig redan efter två avsnitt av Dexter på TV).

Lägger upp repet runt slangen i taket och drar i halv panik allt vad han orkar, Lisa dör.
Nu vaknar NB till, Lisa ser ut som en död flicka och det är i verkligheten inte alls så upphetsande som det var tänkt. Han tejpar över ansiktet för att slippa se det.

Nu är det full fokus på att fixa det han ställt till med så fort som möjligt.

Så han släpper ner Lisa på plasten och rullar in henne i den. Nu gäller det att snabbt få undan kroppen och få ett alibi. Kör bort henne och gömmer kroppen provisoriskt för att snabbt åka hem och låtsas som ingenting. Skypa och åka och handla borde ge fina alibin.

Sen kom det så mycket poliser och folk att det blev omöjligt att flytta kroppen från det provisoriska gömstället.

Nu är det bara neka som gäller.
Att somligt är förberett som med plast på golvet nedanför röret i slaktrummet håller jag
också för sannolikt. Därför inga spår av urin eller nåt annat från offret. När NB alltså
till slut skär ner sitt offer så faller kroppen rätt ner i det som också utgör emballaget
som snart hamnar i bagageutrymmet.

Den här dagen hade inletts med att NB råkat uppmärksamma en mopedkörande servitris
på morgonen och från denna stund var han inriktad på ett enda. Han hade varit något
frustrerad efter misslyckandet på lördagen med Adriana, men nu tog han nya tag och
såg framåt; med lite tur och en fager tjej kvarlämnad ensam vid sin moped, så borde
han kunna fixa det här som han drömt så länge om att få genomföra.
Han var i sina sjuka drifters våld nu verkligen och beredd till rejäla risktaganden.
Livet han levde var ändå inte mycket att hurra för. Monotoni och tristess så det stod honom
upp i halsen. Det fick gå hur det ville. Han var trött på skiten och ville nu tillåta sig
någonting utöver det vanliga minst sagt. Han hade länge haft dragning åt det onda, det
hemligt lustfyllda i det onda värvet, och här skulle väl hans livskänsla bli radikalt förhöjd
medan han släckte ut någon annans liv totalt. Skaffa sig en upplevelse som han länge
sedan skulle fröjdas åt minsann.

Till själva händelseförloppet då i söndagsaftonen: Eftersom Lisas pappa bedömde det som
ytterst osannolikt att dottern skulle gå bort till en främling frivilligt hur det än hade lockats
så anser jag som mest troligt att NB fått med sig Lisa under knivhot över vägen och in
i ladan och genom dörren strax intill som leder bort mot mordplatsen i mjölk/slaktrummet.
NB har stått gömd bakom containern en stund förmodligen innan han slog till.
Jag tror inte att han kört bilen till baksidan och tvingat in sitt offer i den utan som sagt
överrumplat ett intet ont anandes offer och viftat hotfullt med kökskniven där fru Irinas
DNA kan ha funnits och som senare kommer i beröring med offrets trosor och därför
detta spår som påträffats från den lojala lilla frun.

Lisa har aldrig någon riktig chans mot denne ytterst beslutsamme förövare som här
skälver av förväntningar; nu är målet riktigt nära för honom. Några meter till med detta
späda om än sprattlande lilla byte som han greppat stadigt om midjan, så hade han snart
fixat till scenen, alla tiders scen, som han haft i huvudet alla gånger han stått
och tokrunkat medan han följde de blonda och mindre blonda godbitarna borta över vägen
där de klev fram med serveringsbrickor i händerna till utesittande gäster.

Han har redan fått snören runt flickans hals och det blir allt svårare för henne att andas.
Får han henne att stiga upp på hinken, den blåmålade, som låg alldeles i närheten
uppochnervänd?
Nej, knappast. På något sätt får han upp i henne i alla fall så att han kan iordningställa sin
mordiska scen. Drar runt flera varv med snöret och spänner åt och släpper taget om
det halvt medvetslösa offret som nu är oförmögen till allt av motstånd längre.
Mot bakgrund av Nerijus förkärlek för bilder på tjejer med tejp för munnen
så föreställer jag mig att tejp och tejpande ingår högst väsentligen i hans tändningsmönster
och därför finner jag det troligt att han sett till att anbringa tejpen medan livets låga
fortfarande brann hos offret och det sker närmast omedelbart efter upphängningen följt
av byxors och trosors nerdragande till smalbenen och lyft tröja med blottande av bröst.
Där och då är hans alldeles särskilda SCEN på plats med allt han kunnat önska sig.
Det återstår att sträcka sig efter lampkupan, redan framtagen och stående beredd på
golvet, och under gränslöst njutande studera förloppet framför sig med den oundvikliga
slutpunkten och så tömmer han sig i närmast samma ögonblick på ett sätt som han
aldrig tömt sig förut.

Allt som sedan väntar är bara en trist syssla men ack så nödvändig och någon större
omsorg läggs inte i dagen heller medan rubbet utförs med bortkastande av offrets
diverse tillhörigheter och hanteringen av flickkroppen som fick honom
att njuta som aldrig förr alltså när han skickade den brutala döden på tonårstjejen på 17 år.

Mörda för sitt eget höga nöjes skull - Så sjukt blir aldrig mera friskt!
Senast redigerad av Grandioso 2015-11-06 kl. 01:28.
2015-11-06, 00:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jmbstyle
Att ifrågasätta bevis är väl skit bra att folk gör? Vaddå ska man rakt av köpa allt sledna journalister, polisen och åklagaren säger? Du är väl medveten att de människor behöver inte vara smartare än någon annan här på flashback?
Det väl helt underbart att folk ifrågasätter bevis, det gör att polisen, försvarsadvokaten, åklagaren och alla andra får mer press och behöver anstränga sig extra mycket så att inte en oskyldig / skyldig person blir dömd / frisläppt.
Jag har följt LH-fallet sedan dag ett. Och jag måste bara säga att all bevis, vittnen, förhör mm. är skräp. Det ENDA som pekar på att NB är skyldig till brottet är att de har hittat hans blod och dna på samma ställe där LH blev mördad. Och visst, har man ingenting annat konkret , så utgår man självklart ifrån att NB(superbalten som hinner göra precis vad som helst inom loppet av en timme, och sedan agera iskallt som om ingenting har hänt) är skyldig.

Hoppas verkligen från hela mitt hjära att jag har fel nu, men fan vad jag inte skulle förvåna om det visar sig finnas nån riktigt sjuk psykopat där ute som har mördat LH, som har tagit av hennes kläder och tagit bilder på hennes döda kropp, så att han ska kunna tillfredställa sig själv några år fram tills det är dags att strika igen.
Säg vad ni vill, de typerna existerar och inte bara i filmer. Och ja, även i Sverige.

Fyfan usch..Hoppas verkligen att polisen och åklagaren har helt rätt. Hoppas NB är skyldig och hoppas att ingenting liknande någonsin drabbar en familj igen.

Enligt Professor Långström så är det ”NSM”, non-serial sexual murderers, som bedöms ha mest relevans i aktuellt ärende. Och jag tror man kan vara ganska säker på att dom har rätt person.
2015-11-06, 00:40
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Att somligt är förberett som med plast på golvet nedanför röret i slaktrummet håller jag
också för sannolikt. Därför inga spår av urin eller nåt annat från offret. När NB alltså
till slut skär ner sitt offer så faller kroppen rätt ner i det som också utgör emballaget
som snart hamnar i bagageutrymmet.

Den här dagen hade inletts med att NB råkat uppmärksamma en mopedkörande servitris
på morgonen och från denna stund var han inriktad på ett enda. Han hade varit något
frustrerad efter misslyckandet på lördagen med Adriana, men nu tog han nya tag och
såg framåt; med lite tur och en fager tjej kvarlämnad ensam vid sin moped, så borde
han kunna fixa det här som han drömt så länge om att få genomföra.
Han var i sina sjuka drifters våld nu verkligen och beredd till rejäla risktaganden.
Livet han levde var ändå inte mycket att hurra för. Monotoni och tristess så det stod honom
upp i halsen. Det fick gå hur det ville. Han var trött på skiten och ville nu tillåta sig
någonting utöver det vanliga minst sagt. Han hade länge haft dragning åt det onda, det
hemligt lustfyllda i det onda värvet, och här skulle väl hans livskänsla bli radikalt förhöjd
medan han släckte ut någon annans liv totalt. Skaffa sig en upplevelse som han länge
sedan skulle fröjdas åt minsann.

Till själva händelseförloppet då i söndagsaftonen: Eftersom Lisas pappa bedömde det som
ytterst osannolikt att dottern skulle gå bort till en främling frivilligt hur det än hade lockats
så anser jag som mest troligt att NB fått med sig Lisa under knivhot över vägen och in
i ladan och genom dörren strax intill som leder bort mot mordplatsn i mjölk/slaktrummet.
NB har stått gömd bakom containern en stund förmodligen innan han slog till.
Jag tror inte att han kört bilen till baksidan och tvingat in sitt offer i den utan som sagt
överrumplat ett intet ont anandes offer och viftat hotfullt med kökskniven där fru Irinas
DNA kan ha funnits och som senare kommer i beröring med offrets trosor och därför
detta spår som påträffats från den lojala lilla frun.

Lisa har aldrig någon riktig chans mot denne ytterst beslutsamme förövare som här
skälver av förväntningar; nu är målet riktigt nära för honom. Några meter till med detta
späda om än sprattlande lilla byte som han greppat stadigt om midjan, så hade han snart
fixat till scenen, alla tiders scen, som han haft i huvudet alla gånger han stått
och tokrunkat medan han följde de blonda och mindre blonda godbitarna borta över vägen
där de klev fram med serveringsbrickor i händerna till utesittande gäster.

Han har redan fått snören runt flickans hals och det blir allt svårare för henne att andas.
Får han henne att stiga upp på hinken, den blåmålade, som låg alldeles i närheten
uppochnervänd?
Nej, knappast. På något sätt får han upp i henne fall så att han kan iordningsställa sin
mordiska scen. Drar runt flera varv med snöret och spänner åt och släpper taget om
det halvt medvetslösa offret som nu är oförmögen till allt av motstånd längre.
Eftersom jag med ledning av Neiljus förkärlek för bilder på tjejer med tejp över munnen
så föreställer mig att tejp och tejpande ingår högst väsentligen i hans tändningsmönster
och därför finner jag det troligt att han sett till att anbringa tejpen medan livets låga
fortfarande brann hos offret och det sker närmast omdelbart efter upphängningen följt
av byxors och trosors nedragande till smalbenen och lyft tröja med blottande av bröst.
Där och då är hans alldeles särskilda SCEN på plats med allt han kunnat önska sig.
Det återstår att sträcka sig efter lampkupan, redan framtagen och stående beredd på
golvet, och under gränslöst njutande studera förloppet framför sig med den oundvikliga
slutpunkten och så tömmer han sig i närmast samma ögonblick på ett sätt som han
aldrig tömt sig förut.

Allt som sedan väntar är bara en trist syssla men ack så nödvändig och någon större
omsorg läggs inte i dagen heller medan rubbet utförs med bortkastande av offrets
diverse tillhörigheter och en gräslig illa hantering av flickkroppen som fick honom
att njuta som aldrig förr alltså när han skickade den brutala döden på henne.

Mörda för sitt eget höga nöjes skull - Så sjukt blir aldrig mera friskt!
Jag tycker du ska sätta eld på en halmdocka med skylten "sannolik mördare".

Det kanske lättar då. Att det var en jävulsk mördare som mördade Lisa är vi alla överens om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in