Citat:
Ursprungligen postat av
bengtjerry
Jag tror att det hela gick fortare än någon kan föreställa sig
Han lurade in henne i ladan, och väl utom synhåll från vägen så slängde han över ett rep runt halsen och drog in henne i slaktrummet. På golvet ligger redan en plastfilm utlagd (sånt lär man sig redan efter två avsnitt av Dexter på TV).
Lägger upp repet runt slangen i taket och drar i halv panik allt vad han orkar, Lisa dör.
Nu vaknar NB till, Lisa ser ut som en död flicka och det är i verkligheten inte alls så upphetsande som det var tänkt. Han tejpar över ansiktet för att slippa se det.
Nu är det full fokus på att fixa det han ställt till med så fort som möjligt.
Så han släpper ner Lisa på plasten och rullar in henne i den. Nu gäller det att snabbt få undan kroppen och få ett alibi. Kör bort henne och gömmer kroppen provisoriskt för att snabbt åka hem och låtsas som ingenting. Skypa och åka och handla borde ge fina alibin.
Sen kom det så mycket poliser och folk att det blev omöjligt att flytta kroppen från det provisoriska gömstället.
Nu är det bara neka som gäller.
Att somligt är förberett som med plast på golvet nedanför röret i slaktrummet håller jag
också för sannolikt. Därför inga spår av urin eller nåt annat från offret. När NB alltså
till slut skär ner sitt offer så faller kroppen rätt ner i det som också utgör emballaget
som snart hamnar i bagageutrymmet.
Den här dagen hade inletts med att NB råkat uppmärksamma en mopedkörande servitris
på morgonen och från denna stund var han inriktad på ett enda. Han hade varit något
frustrerad efter misslyckandet på lördagen med Adriana, men nu tog han nya tag och
såg framåt; med lite tur och en fager tjej kvarlämnad ensam vid sin moped, så borde
han kunna fixa det här som han drömt så länge om att få genomföra.
Han var i sina sjuka drifters våld nu verkligen och beredd till rejäla risktaganden.
Livet han levde var ändå inte mycket att hurra för. Monotoni och tristess så det stod honom
upp i halsen. Det fick gå hur det ville. Han var trött på skiten och ville nu tillåta sig
någonting utöver det vanliga minst sagt. Han hade länge haft dragning åt det onda, det
hemligt lustfyllda i det onda värvet, och här skulle väl hans livskänsla bli radikalt förhöjd
medan han släckte ut någon annans liv totalt. Skaffa sig en upplevelse som han länge
sedan skulle fröjdas åt minsann.
Till själva händelseförloppet då i söndagsaftonen: Eftersom Lisas pappa bedömde det som
ytterst osannolikt att dottern skulle gå bort till en främling frivilligt hur det än hade lockats
så anser jag som mest troligt att NB fått med sig Lisa under knivhot över vägen och in
i ladan och genom dörren strax intill som leder bort mot mordplatsen i mjölk/slaktrummet.
NB har stått gömd bakom containern en stund förmodligen innan han slog till.
Jag tror inte att han kört bilen till baksidan och tvingat in sitt offer i den utan som sagt
överrumplat ett intet ont anandes offer och viftat hotfullt med kökskniven där fru Irinas
DNA kan ha funnits och som senare kommer i beröring med offrets trosor och därför
detta spår som påträffats från den lojala lilla frun.
Lisa har aldrig någon riktig chans mot denne ytterst beslutsamme förövare som här
skälver av förväntningar; nu är målet riktigt nära för honom. Några meter till med detta
späda om än sprattlande lilla byte som han greppat stadigt om midjan, så hade han snart
fixat till
scenen, alla tiders scen, som han haft i huvudet alla gånger han stått
och tokrunkat medan han följde de blonda och mindre blonda godbitarna borta över vägen
där de klev fram med serveringsbrickor i händerna till utesittande gäster.
Han har redan fått snören runt flickans hals och det blir allt svårare för henne att andas.
Får han henne att stiga upp på hinken, den blåmålade, som låg alldeles i närheten
uppochnervänd?
Nej, knappast. På något sätt får han upp i henne i alla fall så att han kan iordningställa sin
mordiska scen. Drar runt flera varv med snöret och spänner åt och släpper taget om
det halvt medvetslösa offret som nu är oförmögen till allt av motstånd längre.
Mot bakgrund av Nerijus förkärlek för bilder på tjejer med tejp för munnen
så föreställer jag mig att tejp och tejpande ingår högst väsentligen i hans tändningsmönster
och därför finner jag det troligt att han sett till att anbringa tejpen medan livets låga
fortfarande brann hos offret och det sker närmast omedelbart efter upphängningen följt
av byxors och trosors nerdragande till smalbenen och lyft tröja med blottande av bröst.
Där och då är hans alldeles särskilda
SCEN på plats med allt han kunnat önska sig.
Det återstår att sträcka sig efter lampkupan, redan framtagen och stående beredd på
golvet, och under gränslöst njutande studera förloppet framför sig med den oundvikliga
slutpunkten och så tömmer han sig i närmast samma ögonblick på ett sätt som han
aldrig tömt sig förut.
Allt som sedan väntar är bara en trist syssla men ack så nödvändig och någon större
omsorg läggs inte i dagen heller medan rubbet utförs med bortkastande av offrets
diverse tillhörigheter och hanteringen av flickkroppen som fick honom
att njuta som aldrig förr alltså när han skickade den brutala döden på tonårstjejen på 17 år.
Mörda för sitt eget höga nöjes skull - Så sjukt blir aldrig mera friskt!