2015-11-05, 09:40
Medlem
Galacticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Varför bar Neymar en beanie igår?

Jag reagerade också på det haha men man såg sedan att det var ett pannband!

http://estaticos02.marca.com/imagenes/2015/11/04/futbol/equipos/barcelona/1446667290_extras_noticia_foton_7_0.jpg
Citera
2015-11-05, 11:04
Medlem
TKD_1337s avatar
Äckligt av Benzema om det stämmer att han var med i utpressningen av Valbuena. Det är svårt att förstå varför en lagkamrat och mångmiljonär skulle göra så. Förhoppningsvis så retade han bara Valbuena och var inte delaktig i utpressningen.
Senast redigerad av TKD_1337 2015-11-05 kl. 11:06.
Citera
2015-11-05, 12:01
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Äckligt av Benzema om det stämmer att han var med i utpressningen av Valbuena. Det är svårt att förstå varför en lagkamrat och mångmiljonär skulle göra så. Förhoppningsvis så retade han bara Valbuena och var inte delaktig i utpressningen.
Jag fick uppfattningen att han påpekade att en av hans(Benzemas) kompisar hade bandet... Kan ju tolkas som en varning, ett hot eller både och. En riktig skitstorm.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Katalanska tv3, men även om det är två veckor så är han ju isf klar den 19e, två dagar innan el clasico så han lär inte då kunna starta och spela 90 min

Alla som håller på Barcelona behöver vara oroliga med tanke på Reals form, framförallt försvarsmässigt, behövs verkligen ett geni som Messi på plan för att kunna göra mål borta mot Real.
Det enda som är definitivt är att han missar matchen mot Villareal, men visst, troligtvis missar han clasico.

Så bra form är de inte i, Real. Första riktiga provet hemma på Bernabeu och man vinner med hjälp av ett slumpmål samtidigt som PSG får flera ribb/stolpträffar. Hade Neymar/suarez fått de lägen som Cavani m.fl fick igår hade det blivit mål flera gånger... Offensivt har vi ju inte haft de största problemen, snarare defensivt. Samtidigt är Ronaldo i dålig form, Bale saknas, James saknas, Benzema saknas, Modric borta... osv

Real är utan tvekan favoriter i Madrid, men både lagen lär göra mål.
Citera
2015-11-05, 12:56
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:

Om nu Benzema gjort detta så hoppas jag Real Madrid säljer honom. Såna spelare vill jag inte ha i Real Madrid, vulgärt beteende.
Citera
2015-11-05, 13:43
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Om nu Benzema gjort detta så hoppas jag Real Madrid säljer honom. Såna spelare vill jag inte ha i Real Madrid, vulgärt beteende.
http://www.lequipe.fr/Football/Actualites/Justice-karim-benzema-a-reconnu-etre-intervenu-dans-le-chantage/605061

Han har tydligen erkänt inblandning i utpressningen...

Hittade en bra summering för er som inte kan franska:
Citat:
Karim recognized his intervention with Valbuena after a childhood friend asked him that. This friend was in contact with 3 people who had the sextape in their possession.
He tried to convince Valbuena to pay. He "didn't think it would bring harm to Valbuena".
He's being brought to Justice now and going to see a judge for some kind of preliminary meeting.
The prosecution requires indictment probably for "complicity to attempted extortion". According to Le Figaro, he's incurring 7 years of jail and a 100k€ penalty.
He's going to be under judicial supervision which doesn't necessarily mean he will be prohibited to leave France (could be but doesn't seem very likely)

Vidrigt jävla svin. Förhoppningsvis sänker det här hans karriär i klubblaget och landslaget... Har liksom svårt att se Benzema kallas in så länge Valbuena gör det.
Citera
2015-11-05, 14:47
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
http://www.lequipe.fr/Football/Actualites/Justice-karim-benzema-a-reconnu-etre-intervenu-dans-le-chantage/605061

Han har tydligen erkänt inblandning i utpressningen...

Hittade en bra summering för er som inte kan franska:

Vidrigt jävla svin. Förhoppningsvis sänker det här hans karriär i klubblaget och landslaget... Har liksom svårt att se Benzema kallas in så länge Valbuena gör det.

Jag förstår mig inte ens på Benzemas motiv? Lite vill ha mer eller vadå? Han verkar ju ha varit en springpojke för utpressarna, vilka är dessa personer som har sån kontroll över stjärna som Benzema?

Återstå att se vad Benzema gjort, men jag skulle inte vara emot att Real Madrid, rent utsagt, river kontraktet med honom. Beroende på hans inverkan såklart.
Citera
2015-11-05, 18:03
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Det är inte så att de är några av Benzemas gamla polare som gjort det som är kriminella och så vill han vara en i gänget igen? Det var väl inte ens nå stora summor för en fotbollsspelare så för honom personligen kan de ju spela någon roll ekonomisk.
Citera
2015-11-05, 22:06
Medlem
Cambijaos avatar
Benzema är tillbaka på träning i Madrid nu. Återstå att se vad som händer.
Citera
2015-11-06, 23:42
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Benzema är tillbaka på träning i Madrid nu. Återstå att se vad som händer.

Inte ett jota. Visar det sig att han är skyldig kommer gubben Pérez naturligtvis att sparka ut honom med arslet före, oavsett vad han säger nu.
Citera
2015-11-07, 21:28
Medlem
Har av någon anledning alltid velat uppfatta Benzema som en sympatisk människa. Skenet bedrar väl antar jag...
Citera
2015-11-07, 23:24
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Har av någon anledning alltid velat uppfatta Benzema som en sympatisk människa. Skenet bedrar väl antar jag...
Jag tycker att han ser sympatisk ut på plan, gör gärna assists och är inte en diva, firar med laget osv. sedan får man ju se vad de kommer fram till vad hans roll i det hela var/är.
Citera
2015-11-07, 23:39
Medlem
Citat:

De som påstås ligga bakom utpressningen sitter ju i häkte sen länge så de kan ju ha golat i förhör, det ska bli intressant att se vad som kommer fram, de sitter ju tydligen på bevis som binder Benzema till brottet och då kan det ju bli svårt för honom att krångla sig ur, om utpressarna sedan vittnar mot honom i rättegången lär han åka dit så det sjunger om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in