Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Du bara påstår en massa saker!
Ta och hitta den info i FUP som stödjer ditt påstående, copy/past det i ditt inlägg
här i trådn incl. vilket förhör det är ifrån + vilken sida det står på i FUP
DÅ kan man kanske börja ta dig på alvar.
Varsågod.
IB gå hemifrån kl 09 och kommer hem kl 14
Citat:
Vi går tillbaka till sön fm, du gick till Fru Jönsson på fm
Ja kl 09 gick jag dit för att hjälpa till för dagen därpå så planerade de middag och där stannade jag till kl 14,
kl 14 återvände jag +- 5 min
NB påstår han var hemma och sov fram till kl 14
Citat:
Min söndagsmorgon började vid tvåtiden på dagen då jag vaknade. Då min fru kom tillbaka efter att hon hade varit på besök hos en väninna.
AB om söndag fm
Citat:
Jag steg upp vid 11 tiden. Kvällen innan sa min brors fru sa att hon skulle gå till Jönsson dagen efter. När jag steg upp så var hon inte hemma.
Citat:
När ser du din bor första gången på söndagen?
Det var vid 11 tiden kanske 11.10-11.25. Det var en bulle, en knöl i sängen. Jag har inte sett hans huvud, men med mina ögon så såg jag honom i ögonen efter kl. 14.
Litauernas bil har iakttagits. Från Martorphållet:
Citat:
Thomas berättar även att han och Annika mötte Litauernas bil komma körandes från Martorpshållet samma dag fast på förmiddagen mellan kl 10.00—10.30 söndagen den 7 juni.
Thomas uppfattar det som att fordonet saktar ner och när han vrider på huvudet åt höger så ser han att det är en silverfärgad VW Sharan med en av de Litauiska personerna som arbetar nere på Herrgården åt Arne Jönsson. Thomas och föraren hejar på varandra, bilen passerar och de fortsätter hundpromenaden.
Litauernas bil har iakttagits. Gum gård:
Citat:
Söndagen den 7 juni på förmiddagen observerade Ingela, när hon befann sig i vardagsrummet, hur en bil kom upp på vägen från Blombergshållet och stannade till och körde in med nosen mot Gustavs hus mittemot och vände på gården. Hon observerade en person vid förarplatsen och denne körde sedan tillbaka mot Blomberg. Ingela vet inte vad klockan var, men det var på förmiddagen innan klockan 12. Hon är nästan säker på att det var någon av litauernas bil, en ljus större bil. Ingela känner väl igen denna bil, eftersom de båda litauerna har varit och renoverat Gustavs hus mittemot under förra året.
Lisas resväg till cafét förbi litauernas hus (1.1 km):
Citat:
Hon skulle sedan svänga vänster mot "Skogen" och på den vägen köra förbi Blombergs säteri och vidare genom allén ner till caféet.
Citat:
Rebecca har sedan sett att Lisa skrivit att hon började kl 09.30 i söndags.
Lisa passerade litauernas bostad
Citat:
Annika berättade att hon kom till Thomas hus på lördagen och var där över helgen. Någon gång på söndagen när hon befann sig i trädgården hörde hon en moped som körde förbi på vägen utanför. Annika stod med ryggen mot vägen men vred på huvudet och såg hastigt en tjej på moped med rosa jacka som körde förbi. Enligt Annika skulle det kunna vara den försvunna flickan som var på väg till sitt jobb på förmiddagen eller morgonen.
Ja. Jag tror att NB precis som vanligt satt på sin trappa och rökte, troligen väckt när IB gått upp och går upp och tar sig ett bloss. Helt enligt sedvanliga rutiner.
Lisa lär ha passerat där nånstans 9.20 och NB:s bil ses sen vid Gum gård kommande från Blombergshållet på fm och sen ses den även komma från Martorphållet vid 10-10.30.
Det ger mig fan att äcklet åkte efter henne och spanade vart hon tog vägen. Vore identiskt samma tillvägagångssätt som dagen innan, men vis av erfarenhet väljer han ett annat sätt. Pappan:
Citat:
– Hon skulle aldrig gå fram till en okänd
om han inte vore i nöd eller om hon inte var tvingad. Det är jag helt säker på.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21667957.ab
NB kan ha vädjat till Lisas empati för att vinna hennes förtroende.