2015-11-05, 11:27
Medlem
Egentligen är det tre enkla saker som med stor sannolikhet begränsar antalet möjliga GM:
1: Tejprullen i spiklådan. Det var nog ingen "snackis" i Blomberg att det förvarades en tejprulle i en spiklåda vid en maskin någonstans i en sunkig lada. Det är ytterst få som har kunnat känna till detta faktum. I stort sett begränsar det till antingen AB eller NB. Men det är ju möjligt att någon arbetskamrat till AB och NB känt till detta faktum. Jag antar att IB inte haft något ärende till ladan
2: Om det inte är AB eller NB som är GM utan arbetskamraten skall denne haft ett förhållande med IB på grund av att IBs DNA fanns på Lisas trosor. NB sa i förhöret att IB inte haft ett förhållande med AB men AB kunde ha varit otrogen. Tolka detta hur man vill.
3: IB och AB har gett alibi åt varann men inte åt NB. AB har också haft datorn på vid den kritiska tidpunkten, däremot inte NB. NBs dator är en osäkerhetsfaktor som förhoppningsvis HovR reder ut.
Summa summarum: Ovanstående pekar åt att NB är GM.
2015-11-05, 11:28
Medlem
Jag har haft en fundering ända sedan jag såg bilderna.

I slaktrummet (?) fanns en diskho med vatten i. Där låg bla ett par repstumpar.

Min fundering är: OM NB tex någon gång har skadat sig på jobbet, gått dit och sköljt av eventuellt blod i diskhon KAN det då vara så att en eventuell annan gärningsman, som har använt handskar, kunnat få blod på sig ifrån detta vattnet och därmed kunnat kontaminera de ställen som har NB:s blod?

Om man, som jag, ofta tittar på serier som bygger på verkliga fall så har man kunnat se i tex coold cases att de kunnat hitta DNA från blod där ytorna har tvättats både med vatten och andra medel i golv och på väggar.

Jag tycker att det känns som om det är alldeles för LITE DNA och avtryck från NB och det är för många delar som saknas. Varför har man tex inte hittat ett enda hårstrå från NB? Det har ju förvisso hittats andra hårstrån som inte ens har testats.

Sen undrar jag över en annan sak, ett vittne som pekar ut NB:s bil säger: Jag såg ett L på bilen. (Detta skulle tydligen ligga som grund till att NB är från Litauen och troligen anses köra en bil med L i nationatlitesmärket). Under förhör så säger NB: Jag HAR ju inget L på min bil!

Denna utpekning av L-bilen, att NB vinkar till G i bilen och kan säga att de var en kvinna som körde vid en kritiskt tidpunkt, samt vattnet är saker som jag hela tiden återkommer till. Samt vid en annan utpekning av bilen som faktiskt i tid stämmer EXAKT för lördagen (Vilket NB också hävdat i förhör) får mig att tro att här ligger en mycket stor hund begraven och detta även med den tanken att jag faktiskt TROTT att NB är GM från början.

Jag har också börjat tro att "snittslingen" av LH:s saker började då GM fick nys om att Litauen/erna började bli ifrågasatta.
Jag har heller inte fått nån klarhet i hur de kunde bli hämtade så snabbt efter att LH hittats. Var det enbart pga personen från MP:s uttalande? För vid den tiden kan väl inga DNAuppgifter har funnits ändå? Om inte så VAD annars fanns de DÅ för "bevis"?
Isf, ligger vi ju illa till när det gäller rättssäkerhet, om EN person kan säga att han misstänker någon som finns i närheten kan få någon häktad enbart på att denne personen betett sig (i den utpekandes ögon) på ett misstänksamt vis.
2015-11-05, 11:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdrage
En dum fråga som kanske någon kan hjälpa mig med. Hade inte BO någon tröja på sig när hon hittades? Såg inga bilder i FUP på någon tröja. Jag såg bara bilder på jacka och byxor.
Lisa hade en t-shirt och en kofta, enligt signalementet. T-shirten kallas tröja på sid 495 och den hade hon på sig. Koftan låg i skåpet bredvid Lisa enligt samma sida. Om det var i samma skåp eller skåpet bredvid framgår inte. Inga bilder. Både t-shirt och kofta hade ett flertal blodlika besudlingar som inte har undersökts.
2015-11-05, 11:38
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Märkligt att inte dessa två litauer följts upp, det låter väldigt intressant.

Varför ska man leta efter andra när man redan har GM i förvar?

Förstår du inte vad bevisningen innebär?

"Neros" brott är skrivet i blod! Bokstavligt talat!!!
2015-11-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo

Om det nu finns fler gärningsmän så är det inte intressant heller?
Hur skulle han hunnit med allting på den lilla tid han hade till sitt förfogande?
2015-11-05, 11:49
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
MEN HAN ADC KÄNDE PLATSEN PÅ SINNA TIO FINGRAR
OCH HAN HADE INGET SLÄP TÅG AV BROR OCH HALV KLUMPIG
KVINNA.
HAN HADE NYCKLARNA OCH INGEN TÄNKER PÅ EN BIL
SOM KÖRS AV GODSHERREN, HAN ÄR OSYNLIG, FRI
OCH UTBILDAD ELITSOLDAT, ETT MÄNNISKOSTYCKE
ÄR OBJEKT, ALLT HANDLAR OM KONSTEN ATT MÖRDA
OCH SEDAN FÖRSVINNA OBEMÄRKT.
ALFONSO DELL C*RRAL VILKET ELITFÖRBAND FICK
DU DIN TRÄNING FRÅN?
ALF*NSO DELL CORRAL DU STYVSON AV AJ DU SOM
SOM FLÖGS TILL DUBAI DAGEN EFTER FÖRSVINNANDET!
ÄR DU FÖRHÖRD?
VAD VAR DET MER FÖR DNA SOM POLISENS TEKNIKER
FANN PÅ LISA.H? VAR DET DU SOM SLARVADE?
DU SOM FICK NB ATT STÄDA OCH LÄGGA HENNE I PLÅTSKÅPET?
VARFÖR KOMMER DU INTE HEM SOM EN KARL
OM DU ÄR SÅ OSKYLDIG?
VARFÖR GÖMMER DU DIG UNDER BEDUINERS LAKAN?
DU GILLAR DIKTATURER?
DU TRIVS BRA DÄR KVINNOR FÖRTRYCKS?
DÄR KVINNOR SÄLJS PÅ LEVANDE KÖTTMARKNADER
OCH UNGDOMAR AVRÄTTAS OFFENTLIGT?
ETT LAND SOM BEKOSTAR TERRORISMEN!
ÄR DU MAN ELLER MUS ALFONS* DELL CORRAL?

HUR LIGGER DET TILL, VARFÖR SKYDDAS DU?

Väldigt intressant!

Förklara gärna hur du känner till allt detta och vad du har för ytterligare tankar kring detta.
2015-11-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo

Jag har också problem med en del av sakerna som inte riktigt går hem hos mig.
Tex, även om DNA:t finns så är det INGENTING som säger HUR det har kommit dit. Inte ens NÄR. Det är i mina ögon ALLDELES för många lösa trådar i det här fallet.
2015-11-05, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Egentligen är det tre enkla saker som med stor sannolikhet begränsar antalet möjliga GM:
1: Tejprullen i spiklådan. Det var nog ingen "snackis" i Blomberg att det förvarades en tejprulle i en spiklåda vid en maskin någonstans i en sunkig lada. Det är ytterst få som har kunnat känna till detta faktum. I stort sett begränsar det till antingen AB eller NB. Men det är ju möjligt att någon arbetskamrat till AB och NB känt till detta faktum. Jag antar att IB inte haft något ärende till ladan
2: Om det inte är AB eller NB som är GM utan arbetskamraten skall denne haft ett förhållande med IB på grund av att IBs DNA fanns på Lisas trosor. NB sa i förhöret att IB inte haft ett förhållande med AB men AB kunde ha varit otrogen. Tolka detta hur man vill.
3: IB och AB har gett alibi åt varann men inte åt NB. AB har också haft datorn på vid den kritiska tidpunkten, däremot inte NB. NBs dator är en osäkerhetsfaktor som förhoppningsvis HovR reder ut.
Summa summarum: Ovanstående pekar åt att NB är GM.

Det KAN ju faktiskt vara så att någon med legalt ärende till ladan, vid nån tidpunkt mellan avspärrningarna, (vem som helst) sett att tejprullen legat på "fel" ställe och lag tillbaka den där den SKA ligga.
2015-11-05, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Det KAN ju faktiskt vara så att någon med legalt ärende till ladan, vid nån tidpunkt mellan avspärrningarna, (vem som helst) sett att tejprullen legat på "fel" ställe och lag tillbaka den där den SKA ligga.
Då ska den personen ha vetat att "rätta stället" var spiklådan.
2015-11-05, 12:03
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Den här Claes, som NB säger berättat om att militären sökt på Martorp, han har ju sett att militären varit på Martorp, det berättar han för polisen, sida 231 i FUP.

"På torsdagen besökte Claes också Martorp och vad han minns så träffade han Nicklas där.
Känner du till om några sök gjorts efter flickan kring Martorp?
Jag minns att på torsdagen så stod tre Mercedes bilar som jag tror är från militären och några
civila bilar i backen ner, strax innan entrén till Martorp. Jag tror att de sökte området vid
Martorp. Om dom var inne på Martorp har jag ingen uppfattning om."

Varför säger militären från Missing People som vittnade på rättegången att de inte sökte där?
Om de av någon anledning inte gjorde det, utan bara parkerat där, är det väl ändå inte konstigt att NB fått uppfattningen att militären sökt där. Claes trodde ju det berättar han från utdraget ur FUP ovan.

Lägger ingen värdering i vad NB visste eller trode om ev. letande från millitär.

Däremot håller jag med om att dom förhören är märkliga.

Jag kanske har missat beskrivningen i FUP (om den finns).
Men jag har inte sett att man beskriver någonstans ingående hur många millitärer man kallat in.
Vem som gett millitären uppdrag att söka efter Lisa.
Och var de i så fall var kommenderade att söka.
Jag ser heller ingen dokumentation motsvarande den dokumentation som finns redovisad med missing peoples gruppchefer.

Varför??
2015-11-05, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Då ska den personen ha vetat att "rätta stället" var spiklådan.

Ja, varför inte? På alla mina jobb så har jag vetat var saker och ting ska ligga och även om det inte är jag själv som har lagt en sak på fel ställe så har jag som vana att aldrig gå med tomma händer utan jag tar med mig och lägger tillbaka saker som uppenbarligen ligger fel. Nästa gång jag behöver använda den så behöver inte jag leta efter den.
Det kan ju tom vara så att det är nån av AB eller NB som har tagit med sig den av ren vana. Skulle du ens komma ihåg en sån sak?

BTW...kom på en sak nu! ABs tejpbit som tillhörde rullen, satt inte den i Blomberg 10?
Isf skulle jag följa tejpspåret lite bättre, för det innebär ju isf att rullen varit ifrån ladan innan den ens hittades och sen lagd tillbaka i lådan. VAR hämtades den? Det finns det inget som säger nåt om.
2015-11-05, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborgskan1982
Väldigt intressant!

Förklara gärna hur du känner till allt detta och vad du har för ytterligare tankar kring detta.

hittade detta på nätet kan inte svara för sanningshalten

“Alf*nso del C*rral, Vice President, Partner

Alf*nso studied law at university in London, and Business Management and Marketing in Newcastle,
UK. He is a dynamic entrepreneur with seven years’ experience in logistics, sales and consulting in the Middle East where he has created an extensive business network.

Alf*nso’s elite military background has led him to provide valuable expertise and input in managing Safehotels and the Global Hotel Security Standard in the Middle East.

Previous experience includes:
Citigroup – issuing and marketing warrants in addition to assisting the group in becoming members of the Swedish Stock Exchange.
Vodafone McLaren Mercedes Formula 1 – successfully delivering a GBP 25m building project to create a manufacturing technology centre & high class restaurant facility for the Daimler Group.”

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in