2015-11-04, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det var en retorisk fråga. Ställd angående attentionlusens Långström fabulerande vittnesmål.
Retorik är inte polisers starka sida.
Vad var fabulerat då? Det är ingen jävel här som fattar vad du syftar på, efter som du tänker så utpräglat illa.
2015-11-04, 21:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande:

FUP sidan 183

Förhör med Jönsson, Arne; 2015-06-17
Gustav har sagt att då han körde förbi litauerna så vinkade de och klockan var då ca 19.15.
Detta är vad de tänkt på och som har kommit fram efter det hemska dådet, säger Arne.
Vem har han hört det av? - Sin hustru? - Och hustrun? - IB..?
Medlem
Citat:
Ja jag tycker ju att de långa blonda hårstrån som hittades i slaktrummet, att ifall det inte fanns hårrötter på dom som DNA testades och vist träff på Lisa, ja då borde man verkligen testa hårstråna mot Markus W's hårstrån iom han har nästan lika långt blondt hår som Lisa.

MW är jaktledare På Blombergs Säteri och har bla. hand om slaktrummet.

I FUP stavas hans förnamn Markus både med c och k

I FUP stavas hans efternamn Werjefeldt både med och utan d

Finns intervju med honom på dessa sidor i FUP:

237 +237 698

Mycket intressant läsning i FUP om denna person.

Dessutom intressant att han beskrivs så här:

FUP 112

För övrigt säger hon att Markus som håller på med jakten runt säteriet är en obehaglig
människa.
Det är bara en känsla som hon har. Hon har inte sett honom på länge men under
vintern när det fortfarande var jakttider var han inne och åt på caféet flera gånger.

Ja det är märkligt.

Ett ENDA hårstå av Lisa på röret och inga spår på väggen är en anledning att fundera över ett alternativt händelseförlopp. Lisa har förts någon annanstans innan hon hamnar på Martorp.
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ja jag tycker ju att de långa blonda hårstrån som hittades i slaktrummet, att ifall det inte fanns hårrötter på dom som DNA testades och vist träff på Lisa, ja då borde man verkligen testa hårstråna mot Markus W's hårstrån iom han har nästan lika långt blondt hår som Lisa.

MW är jaktledare På Blombergs Säteri och har bla. hand om slaktrummet.

I FUP stavas hans förnamn Markus både med c och k

I FUP stavas hans efternamn Werjefeldt både med och utan d

Finns intervju med honom på dessa sidor i FUP:

237 +237 698

Mycket intressant läsning i FUP om denna person.

Dessutom intressant att han beskrivs så här:

FUP 112

För övrigt säger hon att Markus som håller på med jakten runt säteriet är en obehaglig
människa.
Det är bara en känsla som hon har. Hon har inte sett honom på länge men under
vintern när det fortfarande var jakttider var han inne och åt på caféet flera gånger.
HALLELUJA!!! Och sen tar vi och gör om det DNA från Lisa OCH Nerijus OCH Lisa hårstrå som återfanns på snöret till Markus. Klappar och klart!

Är det bara ett gäng idioter kvar i den här tråden nu
2015-11-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ja det är märkligt.

Ett ENDA hårstå av Lisa på röret och inga spår på väggen är en anledning att fundera över ett alternativt händelseförlopp. Lisa har förts någon annanstans innan hon hamnar på Martorp.
Har funderat en hel del på om GM har hämtat sin fru efter mordet, med BO i bagageluckan. Och på vägen till affären berättat det för henne. Efter affärsbesöket har de åkt och gömt kroppen. Och så har hon hjälpt till att gömma BO. Kanske har GM tvingat henne att hjälpa till. På vägen har de slängt iväg andra bevis som mobilskal etc. Avslutningsvis har bilen rengjorts.
Detta kanske redan har diskuterats eller avfärdats i tråden.
2015-11-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då kanske du kan förklara detta med... för du har fel om enbart golvet! Och Lisas hårstrån... hur kom dom dit?
Ta dig en titt på snöret... det verkar ha varit knutet...

sidan 668 i fup
Till höger från mellanrummet sett, mot östra väggen, stod en diskbänk med två
tvätthoar. På bänkens södra kant låg ett munstycke till vattenslang, en skruvmejsel och
en rulle torkpapper. I högra (södra) tvätthon stod det gulbrunt vatten som täckte dess
botten, avloppet i tvätthon var tillstängt och det fanns inget avloppsrör monterat till
bänken. I vattnet kunde man se korta hårstrån från vad som såg ut att vara hår från djur.
Mellan tvätthoarna låg ett blått snöre, S208, med flera ändar. Dess ena ände låg ner i det missfärgade vattnet i högra tvätthon. På snöret fanns både Nerijus Bilevicius och Lisas Holms DNA i blandning samt ett hårstrå från Lisa Holm.

sidan 671 i fup med bild på snöret som ligger PÅ diskbänken
Text till bilden
Bild 27: Diskbänken mot östra väggen. På snöret, S208, som låg på bänken fanns en
blandning av Nerijus Bilevicius och Lisa Holms DNA samt hårstrå från Lisa Holm.
Mellan tvätthoarna säkrades ett långt ljust hårstrå, S163. Likaså säkrades ett hårstrå
under bänken, S165.
Vad säger att snöret på diskbänken inte har varit i kontakt med golvet? Att snöret runt halsen inte varit i kontakt med golvet går att förstå.

Jag hade gärna velat utseluta denna möjlighet genom att polisen undersökt golvet där BO hängdes.

Spår som säkrats i förrummet.

s.716 (678)
5503/26565-15/S166 På golvet i förrummet till "slaktrum".
5503/26565-15/S167 På golvet i förrummet till "slaktrum".
5503/26565-15/S172 Betong under slanghärva i förrummet till "slaktrum".
5503/26565-15/S173 Kakelplatta fog och betong under slanghärva i förrummet till "slaktrum".
5503/26565-15/S174 Svart/orange slang i slanghärva i förrummet till "slaktrum".
5503/26565-15/S175 I ränna i "slaktrum"
5503/26565-15/S200 På dörr mellan slaktrum och förrum, sidan mot slaktrum, ca 115 cm ovanför golv.
5503/26565-15/S201 På dörr mellan slaktrum och förrum, sidan mot slaktrum, ca 115 cm ovanför golv.

Sakkunnigutlåtande Utlåtande från NFC, 2015-09-07
s.554 (516)

S166: Tops. Cirka 2 cm i diameter - På golvet i förrummet till "slaktrum".
För topsen erhölls indikation på blodförekomst. Vid utförd DNA-analys kunde DNA som kan jämföras mot person inte påvisas.

S167: Tops, besudling - På golvet i förrummet till "slaktrum".
Blod kunde inte påvisas.

S172: Tops - Betong under slanghärva i förrummet till "slaktrum".
På topsen kunde sperma inte påvisas. Vid utförd DNA-analys kunde DNA som kan jämföras mot person inte påvisas.

S173: Tops - Kakelplatta fog och betong under slanghärva i förrummet
till "slaktrum".
På topsen kunde sperma inte påvisas. Vid utförd DNA-analys
kunde DNA som kan jämföras mot person inte påvisas.

S174: Tops - Svart/orange slang i slanghärva i förrummet till "slaktrum".
På topsen kunde sperma inte påvisas. Vid utförd DNA-analys kunde DNA som kan jämföras mot person inte påvisas

S175: Cigarettfimp - I ränna i "slaktrum"
Materialet har enligt överenskommelse med uppdragsgivaren inte undersökts.

S200: Tops - På dörr mellan slaktrum och förrum, sidan mot slaktrum, ca 115 cm ovanför golv.
Indikation på blodförekomst erhölls, men DNA som kan jämföras mot person kunde inte påvisas.

S201: Tops - På dörr mellan slaktrum och förrum, sidan mot slaktrum, ca 115 cm ovanför golv.
Indikation på blodförekomst erhölls, men DNA som kan jämföras mot person kunde inte påvisas.

Av alla dessa spår så är det bara ett som kommer från den kvadratmeter Lisa hängdes (vad jag hittat), S175: Cigarettfimp. Fimpen är inte undersökt trots att den kan ha sugit upp en hel del. Inga andra prov har gjorts här och inga fler hårstån eller DNA hittade trots att det var här hon hängde, repet skars av, kroppen kanske föll till marken.

En miss i mina ögon i alla fall.
2015-11-04, 21:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Har funderat en hel del på om GM har hämtat sin fru efter mordet, med BO i bagageluckan. Och på vägen till affären berättat det för henne. Efter affärsbesöket har de åkt och gömt kroppen. Och så har hon hjälpt till att gömma BO. Kanske har GM tvingat henne att hjälpa till. På vägen har de slängt iväg andra bevis som mobilskal etc. Avslutningsvis har bilen rengjorts.
Detta kanske redan har diskuterats eller avfärdats i tråden.
Teknikerna ser om en bil har rengjorts.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Specifikt:
Det finns inget dödsdatum.
Det finns ingen dödsorsak.
Det finns ingen analys av hur föremålen som hittas har spridits.
Det finns inga bevis på händelseförloppet.
Många av föremålen är hittade av pappa Holms vänner.
Vänner smutskastar också litauerna på deras "utstrålning".
Bilen saknar spår.
Vittnesmål går isär om bilar och tider.

Allmänt:
Vi vet att det går att plantera dna-bevis.

Du kan lägga till detta:

MGMs DNA inte hittats på Lisa Holm's kropp
MGMs DNA inte hittats på snöret, som var lindat runt Lisa Holms hals
MGMs DNA inte hittats på tejpen runt Lisa Holm huvud
MGMs DNA inte hittats i MGMs bil som åklagaren påstår att Lisa flyttades till Martorp i
MGMs DNA inte hittats på Lisa Holm's hjälm
MGMs DNA inte hittats på några av de 10 Lisa's tillhörigheter som hittades utkastade "längs grusvägen"

Inga fingeravtryck av MGM har heller hittats på något föremål kopplat till detta fall
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Då har du använt fel ord:

http://www.typkanske.se/synonym/Erotomani

Erotomani
Exempel på användning
Erotomani är en typ av vanföreställning som förekommer i till exempel vanföreställningssyndrom. Det innebär att en person är kär i en annan, ofta känd person och tror att han/hon också är förälskad i honom/henne.
Du har rätt, vet inte ens vilket ord jag sökte, men sexmissbrukare kan kanske duga.
Senast redigerad av iesho 2015-11-04 kl. 21:43.
2015-11-04, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Kan inte släppa detta vittnesmål om hur Lisa återfanns i skåpet i byssjan .
"När jag öppnar dörren kände jag en lukt som jag känner igen att någonting är dött här inne. Vi kände att vi måste in här och titta. Jag tittar in och ser först klädskåp, till vänster ett bord och några stolar. Och så är det en bänk med lock på. Jag kände att där kan det nog vara som Lisa ligger eller något annat. Försiktigt för att inte förstöra några spår, tar jag mig till soffan och lyfte, där fanns inget. Det gjorde mig förvånad. Sedan tittade jag över utrymmet och tänkte jag skulle titta igenom alla skåp. Då var ett skåo öppet. Där låg massa kläder, ett skåp hög med kläder. Jag kollade dom andra skåpen, men det fanns ingen i någon av dem. Jag lyfte på klädhögen och där såg jag Lisa"
- "Så det var det sista utrymmet i boden som hon faktiskt var?"
- Ja, i det minst troliga utrymmet.
- Vi har sett bilder, kan du kort beskriva hur hon låg?
- Ja, hon satt med ryggen mot bakdelen av skåpet, lite snett, huvudet framåtlutat.

Sen fortsätter NLT:s reporter Semir Hasanbegovic:
"Vittnet fortsätter beskriva hur Lisa Holm låg i skåpet"

Vittnet igen:
- Vi funderade länge innan vi påbörjade det här, hur vi skulle få ut kroppen. Vi beställde rättsläkare till platsen. Vi funderade mycket på hur vi skulle göra. Det var trångt i skåpet och vi insåg att det skulle vara besvärligt. Vi funderade på om vi skulle såga eller hur vi skulle göra. Vi bestämde att göra ett försök att få ut Lisa för att minimera skador. Det var inte lätt. Vi var fyra stycken som fick hjälpas åt. Vi fick ta i allt vi kunde allihop........

Detta vittnesmål är från den kvinna (polis) som återfann Lisa i byssjan.
Jag förstår inte . Skåpet är 24 cm brett (24 CENTIMETER BRETT)!
Det är så fruktansvärt att tänka ens tanken på att Lisa återfanns under den klädhög vars bild florerat här på Flashback . HUR har hon överhuvud taget fått plats????

PS. Denna återgivna rapportering är från NLT:s live-uppdatering på torsdagen i förra veckan.

Så fruktansvärt att man inte kan förstå. Den bilden med klädhögen.... vet jag sett den bilden nån stans. .. är deg här på FB? För i FUP är den ju svartad. ....
2015-11-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Teknikerna ser om en bil har rengjorts.
Ok. Men ovsett tvättning av bil eller inte så kan det fortfarande vara så att BO varit i bagageluckan vid affärsbesöket.
2015-11-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Litauerns frus DNA på BO:s trosor!!! Det formligen dräller av litauerns aka GM.s dna på BO:s kläder, på mordplatsen, på rep, Annan gärningsman funderar din lilla hjärna på, du är en idiot!
Alla som har blivit dömda för mord som inte filmats i realtid under gärningen skulle med din logik släppas fria.
Det här handlar om ett fall med tung bevisning, det begriper alla med ett uns av sunt förnuft, det har inte du uppenbarligen. Förnuft alltså.
Ta det lugnt, förnuft har jag så det räcker, det är bara så att jag inte dryper av hat och hämd utan gärna vill ha bra bevis och rättvisa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in