Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Seriös undran.
Syns väldigt mycket på detta forum. Killar som startar trådar stup i kvarten av erbarmlig töntkvalitet.
Rätt ofta med innehållet:
-Feminister ska våldtas!
-Kvinnor förtjänar stryk!
-Kvinnor är parasiter!
Nu saknas bara:
-Kvinnor förtjänar inte att leva!
så har man ju liksom uttömt sin spyhink.
Vad vinner ni killar på detta? Tycker ni att ni är roliga? smarta? underhållande? häftiga?
Snacka om manlig blottning av patetiskt innehållslöshet och total integritetslöshet.
Hade varit intressant diskutera skillnaderna mellan könen härvidlag. För jag har då inte läst någon som verkar ha varit kvinna som ägnar sig åt detta. Någon som har en teori?
Eller är det bara så enkelt att killar helt enkelt som grupp är just så här blåsta?
Ja, det är förbaske mig en bra fråga!
Att det finns kvinnor som på allehanda subtila sätt kan vara elaka och grymma, motiverar så klart inte denna myckenhet av skällsord, invektiv och nedsättande benämningar. En marxistiskt inspirerad förklaring hade kanske hävdat att de är förtryckta, marginaliserade och genom detta upprorsbeteende försöker kasta av sig bojorna, men sådant tjafs ha mycket svagt förklaringsvärde.
Istället är det så att en viss procent män helt enkelt är idioter. De kan inte uppföra sig, de har överhuvudtaget klent utvecklade sociala känselspröt och i många avseenden klen begåvning. Längre tillbaks i tiden vill jag minnas att jag tagit del av psykologisk forskning som menar att begåvningsspannet hos män är högre än hos kvinnor, dvs det finns fler genier och totalidioter bland män än bland kvinnor. Om det är i överensstämmelse med modern forskning är mig obekant, men om vi antar att sociala färdigheter fördelar sig ungefär på samma sätt, så är det möjligt att det finns fler sociala idioter bland män än bland kvinnor och att det kan bidra till en förklaring.
En kompletterande, möjligen förstärkande, hypotes skulle kunna vara utformningen av den svenska skolan. Sedan 60-talet har svensk skola allt mer blivit en flickskola, där undervisningen utformats för flickor, av kvinnliga lärare och där pojkarna skall formas till flickor i någon social mening. Därmed har uppfostran av pojkar blivit eftersatt och vi har därmed minst två generationer pojkar som inte har fått den sociala träning som de behöver.