2015-11-04, 09:22
Medlem
Latexkings avatar
Får snart börja sälja fingerprint kalsonger, nerverna ligger verkligen utanpå för stunden. Trodde att det skulle hålla i sig lite längre, verkligheten är alldrig vacker för ett bolag där så mycket av värdet bygger på förhoppningar.
2015-11-04, 09:27
Medlem
O nu vänder det.. Kan ju likaväl stänga på 10% upp som ner, fing vi pratar om.

Bäst vore väll ändå att stänga kring 450 för att slippa ett eventuellt ras på rapporten, lunget före stormen vill vi ha inte storm före stormen..
2015-11-04, 09:42
Medlem
Fyfan vilka jävla rörelser just nu! Det är som en jävla skenande häst i en porslinsfabrik just nu!

Jag satt och tänkte någon minut... "Ska jag sälja nu och gå ut 490kr... ska jag sälja... "

Sen störtdök aktien och var nere vid 420kr ... då visste jag att jag var alldeles försent ute och då avvaktade jag.

Sålde ut mig vid 461kr då jag hellre vill stå utanför och vänta på ett stort fall efter rapport än att jag vill sitta och riskera ett fall eller "sell on news" imorgon.

Man ska akta sig nu för man kan bränna sig jävligt illa.

Ifall aktien dyker rejält så ser jag ett köptillfälle!

Men men...

Köpte mig på 338 kronor efter förra veckans fall... Sålde mig nu på 461,5kr

Totalt 36% ökning!

Är riktigt glad för denna deal på bara två dagar

Nu väntar jag som sagt precis som jag skrev innan, att det ska komma ett häftigt fall nedåt så man kan köpa in sig billigt igen.
2015-11-04, 09:43
Medlem
Harry_s avatar
har verkligen lust att hoppa av
men vill verkligen se 1q 2016 oxå
när det är dax för OMX och kanske Zwipe
2015-11-04, 10:39
Medlem
padrons avatar
Jag och många med mig har ju tjatat om Fingerprint relaterat till IT-bubblan. Här är en annan intressant parallell till det norska miljöteknikbolaget REC som var i ropet under den förra hausseperioden 2006-2007. Det passerade förbi relavit obemärkt i Sverige även om en del brände sig här också.

Citat:
De senaste veckorna har bolaget Fingerprint varit ett stort samtalsämne efter att ha gått upp 1158% i år. Att producera fingeravtrycksläsare är väldigt likt att producera halvledare. Bolaget har per senaste kvartalsrapporten 115 anställda och ett börsvärde så sent som förra veckan på 33 miljarder kronor. Det är inte helt avlägset Securitas som värderas till 40 miljarder kronor och har 320 000 anställda. Om man slår ihop både Securitas och Fingerprints börsvärde så är det tillsammans fortfarande nästan bara hälften av REC’s rekordnortering på 200 miljader kronor 2008. Betyder det att Fingerprint är högt eller lågt värderat?

Den slutgiltiga frågan i resonemanget blir: vad sätter du själv för sannolikhet att Fingerprint om 3 år fortfarande kommer vara den värdsledande producenten av fingeravtrycksläsare global? REC blev det inte, men flesta jag pratat med säger helt enkelt ”this time is different”.

http://www.swedbankrobur.se/forvaltarbloggen/index.htm?date1=2015-11-01
2015-11-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
har verkligen lust att hoppa av
men vill verkligen se 1q 2016 oxå
när det är dax för OMX och kanske Zwipe

Om du är långsiktig så är det ju bara att sätta sig i soffan med lite popcorn och se hur folk slår sig blodiga nu innan rapporten! Sjukt volatil aktie!

Men kortsiktigt så kolla 3mån samt 1 mån grafen så ser du tydligt hur pass mycket vi har ökat sedan fallet förra veckan.

Folk kommer garanterat att vilja ta hem den vinsten och nu när alla är nervösa inför vad som händer efter rapport, vilka har ballar av stål att ligga kvar i sin swing?
2015-11-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Jag och många med mig har ju tjatat om Fingerprint relaterat till IT-bubblan. Här är en annan intressant parallell till det norska miljöteknikbolaget REC som var i ropet under den förra hausseperioden 2006-2007. Det passerade förbi relavit obemärkt i Sverige även om en del brände sig här också.

http://www.swedbankrobur.se/forvaltarbloggen/index.htm?date1=2015-11-01

Saken är, ingen vet hur framtiden ser ut. Så länge FPC befinner sig i ljuset, kan man gärna tjäna pengar på det.

Inte ens H&M eller KFC undankom kinesisk plagiering.
2015-11-04, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Fyfan vilka jävla rörelser just nu! Det är som en jävla skenande häst i en porslinsfabrik just nu!

Jag satt och tänkte någon minut... "Ska jag sälja nu och gå ut 490kr... ska jag sälja... "

Sen störtdök aktien och var nere vid 420kr ... då visste jag att jag var alldeles försent ute och då avvaktade jag.

Sålde ut mig vid 461kr då jag hellre vill stå utanför och vänta på ett stort fall efter rapport än att jag vill sitta och riskera ett fall eller "sell on news" imorgon.

Man ska akta sig nu för man kan bränna sig jävligt illa.

Ifall aktien dyker rejält så ser jag ett köptillfälle!

Men men...

Köpte mig på 338 kronor efter förra veckans fall... Sålde mig nu på 461,5kr

Totalt 36% ökning!

Är riktigt glad för denna deal på bara två dagar

Nu väntar jag som sagt precis som jag skrev innan, att det ska komma ett häftigt fall nedåt så man kan köpa in sig billigt igen.

Verkligen!

Men gårdagens och dagens handeln är extra volatil av veckan. Jag hoppas kunna lämna min position med vinst och så tänker vi på morgonens strategi och korrelation med aktier

FPC är den perfekta aktien för scalping om man har ett bra avtal på Courtage.
2015-11-04, 10:52
Medlem
krigsoffrets avatar
Har sålt av mig nu på 160. När går det igenom? Trodde det skulle ske direkt. Står fortfarande som vanligt även om jag ser att ordern ligger inne?

Anyone?
2015-11-04, 10:57
Medlem
Mouses avatar
Sålde hälften på 460:-
Resten ligger över rapport. Lycka till
2015-11-04, 10:57
Medlem
Mirdvalons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Har sålt av mig nu på 160. När går det igenom? Trodde det skulle ske direkt. Står fortfarande som vanligt även om jag ser att ordern ligger inne?

Anyone?

160?
2015-11-04, 10:58
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret

Anyone?
Hoppas du hinner makulera den ordern

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in