2015-10-10, 21:04
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Jag drömmer om julafton året om, minst 1 gång varannan vecka...lite småtjatigt sådär

Alltid är temat att jag antingen missat Kalle Anka, jag har glömt att köpa julklappar, farsan har inte köpt gran när det är 2 dagar kvar, ofta visar det sig att mardrömmen övergår till lugn...för jag har tidsmaskin som kommer fram till att jag läste fel på almanackan det är två månader kvar till jul.

Återkommande drömmar betyder ofta att det är något som vårt undermedvetna vill att vi ska inse, acceptera eller hantera på något sätt. Att du drömmer om just julen kan vara att den representerar något speciellt för dig. Stress? Familjeband? Tradition? Närhet? Något i din vardag kanske oroar dig och beroende på hur du känner inför julen på riktigt så handlar det om stress eller längtan efter ledighet/lugn och ro. Rädsla? Om du hittar orsaken till detta kommer dina drömmar om jul att försvinna.
Citera
2015-10-10, 21:07
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikssonE
Drömmer ofta om att jag misslyckas oftast gäller de prov, även att jag blir påkommen om hemilgheter.
Vad betyder detta?
Tack på förhand för svar!

Kan vara så att "provet" representerar någons förväntningar på dig. Du är orolig för att inte uppfylla någons förväntningar eller krav på dig. Eventuellt kan det vara så att det är du själv som satt upp dessa förväntningar på dig själv som stressar upp dig? Du måste förbereda dig på att kunna misslyckas med dessa förväntningar.
Citera
2015-10-10, 21:10
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davkei
Jag hade en dröm som suttit kvar i minnet trots det gått mer än 10 år sedan jag hade den. Vissa drömmar verkar sätta sig fast i minnet av någon anledning så pass att man minns hela förloppet.

Jag befann mig i skogen vid ett tjärn där en vitklädd kvinna bär ett barn inlindat i tyg som kommer gåendes emot stranden och ger mig det.

Någon som vet vad det kan betyda eller symbolisera?

Jag tänker spontant på två betydelser av detta barn. 1. Barnet representerar oskuldsfullhet 2. Beroende på din ålder så kan det ha att göra med att du lämnar barndomen bakom dig eller att du helt enkelt går in i en ny fas i livet som har öppnat upp möjligheter för dig. Frågan är om du är redo? Om du vågar ta emot barnet?
Citera
2015-10-19, 11:51
Avslutad
Jag drömde att jag blivit skjuten och att jag låg på gatan, det fanns bara en person som kunde rädda mig. Mitt ex... (som jag hatar), så istället för att ta hennes hjälp så dog jag där helt ensam på gatan. Fruktansvärt obehagligt att vakna upp till. Vad kan det betyda?
Citera
2015-10-19, 13:16
Medlem
iDunos avatar
Alright då kör vi. Flera drömmar.
  • Drömmer rätt ofta att jag helt plötsligt tappar alla tänderna. Dem bara lossnar i käften på forsar blod och paniken är stor i drömmen. Ofta på offentlig plats ingen som bryr sig eller vill hjälpa. Jag verkligen känner hur alla tänder lossnar i munnen och hur dem är där. Spottar inte ut dem men blodet bara rinner.

• Flyr något i drömmar. Kan inte springa har ingen kraft får slita mig fram med hjälp av armarna ibland liksom kryper jag, kravlar mig fram sjukt stressad inte panik. Men kaos är det kan vara allt ifrån miljöer som skog till mitt inne i stan eller i inomhus.

• Tjejer som vill ligga med mig nästan kräver om att få ha sex med mig men jag kan inte vara otrogen mot min tjej inte ens i drömmarna. Ibland blir jag våldtagen av dem typ som jag drogad kan bara ligga och ta emot. Alltid finner jag tjejerna extremt attraktiva.

Drömde det senast i natt tre gånger på rad!! Första var att jag är i en lägenhet som jag uppfattar är min. Där är det en tjej otroligt vacker och är liksom kräver att jag skall ha sex med henne blir sur och försöker övertala, resonera. "Tror du verkligen hon skulle bry sig ? Kom igen då hon kommer aldrig få veta osv osv" Helt plötsligt så var det som att jag var på en fest en helt annan dröm samma lägenheten men den känns inte som min och hunden där var inte min och reagerade inte när jag kallade på honom. Annan ras dessutom, Jag vaknar somna om.

Nästa dröm. Mer våldsam. Tjejen försöker verkligen tvinga mig till att ha sex med henne. Samma här otroligt vacker. Men hon är fysisk, klär av sig naken sliter och drar i mig gränslar sig över mig. Helt plötsligt ligger jag på rygg och hon liksom torr rider mig helt besatt. Känner mig drogad försöker få bort henne men ingen kraft. Jag vaknar går upp tar en cigg för att sedan somna om.

Tredje och sista drömmen. Här känner jag mig drogad genom hela drömmen handlingsförlamad.
    Samma här Väldigt attraktiv kvinna. Helt naken väl tatuerad vilket jag finner otroligt sexigt så JÄVLA sexig var hon! Jag är helt drogad ligger på rygg med kläder på hon pratar en massa med mig minns inte alls vad hon säger och så går hon runt mig lite så där sexigt på något sett medans hon pratar med mig. Hon öppnar mina byxor och skall börja suga av mig, greppar snoppen och skall stoppa den i munnen. Där slutar det, Jag hör samtidigt "Var det varmt?" när jag vaknar.

• Jag hamnar i bråk ingen kraft, personen blir helt sönderslagen blod över allt jag bara slår och slår men personen står oftast bara kvar som en docka..

Drömde senast att Det var en äldre herre någon dispyt Jag Skickar hundarna (Har bara en men nu hade jag två) på honom de sliter och drar i honom helt galna var dem. Jag står och slår han i ansiktet i kroppen men han står bara där som en jävla docka. En annan gubbe kommer och säger "Du måste använda karate slag" Då börjar jag liksom slå med sidorna av händerna mot nacken på honom men inget händer. I drömmarna är jag mordiskt förbannad.

Jag har fått ligga genom åren inte jätte många gånger tjejer men mycket med samma tjejer. Haft problem med tänderna och slagits. Gett stryk och fått stryk.

Lite om mig. Har ett problematiskt liv sedan barnsben med mycket droger och ångest. Drogerna kom sen tonår.
En bra tjej som Jag älskar / tycker om jätte mycket men börjar förstå att jag är väldigt destruktiv för henne och funderar på att lämna henne när jag märker att hon börjar ta stryk av mina problem osv.
Jag är Emotionellt handikappad gentemot andra människor men är en väldigt emotionell person. Kan typ inte bry mig om andra människor. Men annars ser människor mig som en snäll och generös människa det är i alla fall vad de sagt till mig.
Ser inte mig själv på det sättet.

dålig kontakt med familj sedan tidig tonår och sämre blev det. på senare år har jag dragit mig ifrån vänner. Bra vänner de hör fortfarande av sig fast jag ignorerar och detta har hållit på ett bra tag vi snackar några år. Troligen några av världens bästa vänner. Men Jag har börjat "komma tillbaka" så att säga. Både med vänner och familj.

Har Knegat i ca 10år men varit arbetslös nu ca 2år. Inget bidrag ingen a-kassa.

Vad vill drömmarna säga mig vad bearbetar jag ? Varför återkommer dem år efter år?
Senast redigerad av iDuno 2015-10-19 kl. 13:29.
Citera
2015-10-21, 19:59
Bannlyst
God kväll!
Jag har en hel del funderingar kring mina drömmar.
Mina frågor är följande:
Varför drömmer jag om min kompis allt för ofta? Både mardrömmar då han tar över världen och annars då han allmänt är med i min dröm.
Sedan en lite viktigare sak jag undrar över, och undrar om ni vet varför jag får (en kort stund efter jag har somnat) kan jag få som en "flashback" av att jag är vaken som kan handla om att jag har glömt att göra läxorna eller att jag har glömt att spela ett klart en league of legends match exempelvis? Är det stressrelaterat? Kan det vara farligt?
Citera
2015-10-31, 15:33
Medlem
Skulle vilja ha hjälp med att spekulera kring denna dröm jag hade imorse, även om jag inte kommer ihåg allt så känns den viktig på något sätt. Bara en dröm tidigare har jag känt så med. Båda är mina enda klardrömmar hittills.

Kommer inte ihåg allt men det var en mäktig upplevelse. Drömmen var relativt mörk den större delen av tiden men jag kände inget obehag direkt. Den större delen utav drömmen så flög jag omkring, över städer och igenom byggnader, i en svävande position med ryggen liggandes. Jag kunde inte riktigt bromsa in då det gick så fort, vilket ledde till att jag helt enkelt åkte igenom allt som om jag vore ett spöke.

Vid ett tillfälle såg jag mig själv i en spegel, kommer ihåg att jag läst att man inte bör göra detta någonstans under en klardröm och blev förvånad över att jag såg likadan ut som alltid.

Jag kommer även ihåg att jag "teleporterade" mig själv till ett ställe jag spenderade mycket tid vid på sommarloven som yngre, inget speciellt hände och jag flög sedan därifrån. Ungefär här någonstans så fann jag mig själv falla ner i något som kändes som ett bottenlöst, svart gap. Jag kände verkligen hur magen knöt sig medans jag föll. Denna känsla var det enda obehagliga jag kommer ihåg, då det kändes precis som om att man hoppade ut ifrån ett flygplan utan något att landa på.

En stund in i fallet kändes det som att något slags väsen klängde sig fast i mig, som att den försökte hindra mig ifrån att flyga ur gapet. Anatomin utav detta väsen skulle enklast beskrivas som en apas, även då allt var svart, så kände jag känslan utav en mindre, hårig entitets händers grepp om min överkropp.

Jag vaknade upp kanske tre gånger men somnade om igen, ivrig att utforska denna dröm. När jag somnade igen så var jag tillbaks i samma värld, väl medveten om att jag drömde. Har haft uppehåll från drogerna en månad nu, innan dess så kom jag i princip aldrig ihåg mina drömmar. Är glad att jag börjar komma ihåg mer och mer och att jag drömmer mer och mer intensivt. Lucid dreaming är något jag skulle vilja lära mig att bemästra.
Citera
2015-10-31, 20:37
Bannlyst
Jag drömde att jag var först i ett upplyst hus där det var en föreläsning (som jag tyckte var väldigt viktig men de andra tyckte den var ointressant). sedan gick jag och alla andra till ett hav och hoppade på en båt. sedan hoppade jag av båten och simmade till några flytande badleksaker (de andra tvingade mig till att hoppa av båten). botten var fylld av vasst skrot och klippor. jag skadade mig. jag såg en metallbrygga med ett räcke runt ett berg. ditt nådde inte jag. så jag kunde inte komma upp ur havet. jag hoppade på en hanghailiknande (en lisebergsattraktion som är som en platta som snurrar) sak. jag höll i en sak ovanpå det och mitt grepp höll hela tiden på att glida ur medan den snurrade.
jag bedömde avståndet till vattnet och såg att jag var för högt ovanför vattnet så att jag skulle med stor sannolikhet dö om jag hoppade. Sedan slutade drömmen.

allt utspelade sig på kvällen. det var en massa folk där och alla var automatiskt fientligt inställda till mig.
jag kände mig ensam och hade huvudvärk genom hela drömmen.
Senast redigerad av papaoutai123 2015-10-31 kl. 20:59.
Citera
2015-11-01, 22:41
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
God kväll!
Jag har en hel del funderingar kring mina drömmar.
Mina frågor är följande:
Varför drömmer jag om min kompis allt för ofta? Både mardrömmar då han tar över världen och annars då han allmänt är med i min dröm.
Sedan en lite viktigare sak jag undrar över, och undrar om ni vet varför jag får (en kort stund efter jag har somnat) kan jag få som en "flashback" av att jag är vaken som kan handla om att jag har glömt att göra läxorna eller att jag har glömt att spela ett klart en league of legends match exempelvis? Är det stressrelaterat? Kan det vara farligt?

Det låter stress-relaterat, ja. Att du drömmer och vaknar upp, säkerligen med ett ryck, över att du tror att du glömt någonting. Nej, det är inte farligt, det händer nog de flesta i perioder, men det kan vara påfrestande såklart. Du vill ju kunna ha en god natts sömn såklart, och det låter som att du kanske behöver se över din livssituation om du känner dig så pass stressad regelbundet. Stress är ju inget du kommer dö av, men det kan ju vara skönt att slippa om du tycker det är jobbigt.

Angående din kompis så kanske du känner att han tar lite för mycket plats i ditt liv? Kanske genom att ni umgås för mycket, att du tycker han vill bestämma för mycket, eller något liknande.
Citera
2015-11-02, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Det låter stress-relaterat, ja. Att du drömmer och vaknar upp, säkerligen med ett ryck, över att du tror att du glömt någonting. Nej, det är inte farligt, det händer nog de flesta i perioder, men det kan vara påfrestande såklart. Du vill ju kunna ha en god natts sömn såklart, och det låter som att du kanske behöver se över din livssituation om du känner dig så pass stressad regelbundet. Stress är ju inget du kommer dö av, men det kan ju vara skönt att slippa om du tycker det är jobbigt.

Angående din kompis så kanske du känner att han tar lite för mycket plats i ditt liv? Kanske genom att ni umgås för mycket, att du tycker han vill bestämma för mycket, eller något liknande.
Kan man säga att oro är delvis är negativ stress som mer eller mindre påverkar kroppen? För när jag tänker efter var jag under det senaste halvåret stressat som fan med skolan. Jag har tänkt ständigt på skolan.
Citera
2015-11-02, 11:30
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Kan man säga att oro är delvis är negativ stress som mer eller mindre påverkar kroppen? För när jag tänker efter var jag under det senaste halvåret stressat som fan med skolan. Jag har tänkt ständigt på skolan.

Ja, på ett ungefär kan man säga så. Anledningen till att du är oroad är ju samma som till att du är stressad. Alltså skolarbetet som du känner att du måste eller vill hinna med. Du oroar dig helt enkelt för att inte hinna/klara/göra detta, och det gör dig stressad. Förmodligen upplever du att du har höga krav ställda på dig själv i skolsammanhang, och stressad kan man då bli om man upplever att man inte har kontroll på situationen. Stress kan ha både fysiska och psykiska konsekvenser på kroppen, i varierande grad.

När stressen börjar spilla ut över nattsömnen och andra tillfällen på dagen så kan man se det som att det är en negativ konsekvens av stressen. Det är inte konstigt dock, utan tvärtom mycket vanligt att det drabbar människor. Men kanske hade du mått bättre av lite stresshantering. Sök runt lite på nätet, prova lite avslappningsövningar och prata med din skolkurator om stress. Då borde du kunna få lite tips på saker som kan mildra konsekvenserna av det hela.

Stress är inte nödvändigtvis farligt eller dåligt, men en god natts sömn ska du ju kunna få utan att behöva känna dig stressad för saker som sker på dagarna.
Citera
2015-11-04, 09:18
Medlem
Hoppas någon kan tyda min dröm.

Drömde att jag befann mig i min förra lägenhet. (som jag ibland saknar fortfarande)
Den var totalt nyrenoverad med nya golv i alla rum. Desvärre var det någon manlig figur där som började hälla ut lättantändlig vätska i rummen. Jag själv fick till uppgift att tända massa stearinljus för att explosionen skulle bli så stor som möjligt. Små korta stumpar till stearinljus var det.

När allt väl började brinna och brandröken spred sig, kunde jag känna en stickande känsla i lungorna av kvävning. Insåg sen att jag begått självmord i min egen mardröm. Försökte allt jag kunde med att väcka mig själv för ångesten var hemsk. Kom fram figurer av katter som meddelade mig att helvetet var på jorden.

Vaknade sen till min stora lättnad. Funderar seriöst på varför jag har såna här drömmar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in