2014-04-11, 05:04
Medlem
Tjuvjakts avatar
Drömde att mina föredetta vänner satt uppe vid mitt vardagsrum och sjöng. Alla dom kunde sjunga förutom jag.
Dom sjöng i kör och efter varandra som i denna låt;
https://www.youtube.com/watch?v=AdyTXBT5CQE

Sekunden efter... (vet inte om den drömmen var slut?) så befann jag mig vid mitt kök, alldeles intill vardagsrummet. Där står jag och läser något slags arbete (kan inte minnas exakt) som jag läste upp.
Jag fick applåder till vad jag läste.
En blinkning senare befann jag mig på toan där jag var tvungen att ta pissprov!?
Jag pissade och drömmen slutade.
Citera
2014-04-11, 09:41
Medlem
Hej!
Jag drömde något helkonstigt inatt och hoppas någon kan hjälpa mig att tyda

Drömde att jag bodde hos mamma igen, fast hon bodde på något helt annat ställe än vad hon gör egentligen. Jag fick iallafall näsblod, så mycket att det verkligen forsade och spruta ut från näsan. Och jag blödde så mycket att det svämma över handfatet och om man stod på badrumsgolvet så hade man blod ända upp över vristerna.
Inga av mina vänner hjälpte mig, de bara var där. Och mamma försökte men det gick inte, hon bara städade.

Just det blodet var rött till en början men redan så blev det nästan brunt.

Help mee?!
Citera
2014-04-12, 01:57
Medlem
Hegernatarens avatar
Det regnade ormar, kobror, från himlen, de var tusentals. De högg inte efter mig utan verkade vänta tills de var tillräckligt många eftersom de blev fler ju längre det regnade. De samlade ihop sig i stora pölar av ormar här och där som man kunde plaska igenom. Kobrorna dog och splattades i smådelar när man trampade på dem. Så jag sprang omkring och försökte ta mig fram där det inte var så många av dom. Det var alltså kort sagt ett regnoväder bestående av kobror, hade kunnat vara vilken regnovädersdröm som helst förutom att det var kobror.

Sedan vaknade jag, var en konstig dröm, men inte direkt obehaglig.
Citera
2014-04-14, 21:06
Medlem
UERATZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av requiem1
Förutom en rad sexdrömmar där jag vaknat upp juckandes mot kudden så drömde jag en natt att jag klippte av min kära penis. Efter att jag klippt av den så var jag fullt upptagen med att göra massa andra viktiga saker att jag helt enkelt gick runt med en halv penis i byxan utan att göra något åt det.
Den delen jag klippt av hade jag i handen och ollade min kompis med.

Vaknade up och kände snabbt mellan mina ben för att se om den hängde kvar Vadfan kan det här betyda?
Det betyder, att ditt undermedvetna, egentligen vill vara det motsatta könet
Citera
2014-04-16, 09:39
Medlem
JBugsters avatar
Hade en väldigt konstig dröm idag.

Drömde att jag mötte mitt ex vid en skola i hennes hemstad. Vi testade att kyssas för att se om vi fortfarande hade känslor för varandra, och vi pratade lite om livet. Plötsligt skulle hon in till skolan, och jag körde iväg en runda. En stund senare skulle jag tillbaks till skolan, men hittade inte dit. Såg då en liten pojke som stod ensam och packade in saker i en bil, så jag stannade och frågade honom åt vilket håll skolan låg. Han pekade åt ett håll, och jag körde ditåt. När jag kört en bit kom jag fram till en tågstation med fem "bajamajor" som höll på att fyllas med vatten. Ringde upp ungen som pekat ut vägen (av någon anledning hade jag fått hans nummer) och frågade om jag kört tillräckligt långt. Då svarade han: "Ja, om vi utgår ifrån att jag pekade åt rätt håll" och skrattade. Någonstans där slutade drömmen tror jag.

Vet inte om det går att tyda något ut av detta, men jag tycker mest den är skitkonstig? Vaknade med en känsla av att jag saknade mitt ex, men det gör jag egentligen inte alls. Hon var på många sätt ett riktigt as mot mig i samband med att vi gjorde slut, så jag skulle inte alls vilja träffa henne igen nu.
Senast redigerad av JBugster 2014-04-16 kl. 09:44.
Citera
2014-04-16, 12:01
Medlem
JBugsters avatar
Ska tilläggas att hon i början av drömmen grät och sa: "jag har inte haft tid att träffa någon ny" och jag svarade: "och jag har inte orkat bli förstådd igen", som taget ur en Winnerbäck-dänga. Kanske kan ge något!
Citera
2014-04-16, 20:52
Medlem
Apple.Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Hade en väldigt konstig dröm idag.

Drömde att jag mötte mitt ex vid en skola i hennes hemstad. Vi testade att kyssas för att se om vi fortfarande hade känslor för varandra, och vi pratade lite om livet. Plötsligt skulle hon in till skolan, och jag körde iväg en runda. En stund senare skulle jag tillbaks till skolan, men hittade inte dit. Såg då en liten pojke som stod ensam och packade in saker i en bil, så jag stannade och frågade honom åt vilket håll skolan låg. Han pekade åt ett håll, och jag körde ditåt. När jag kört en bit kom jag fram till en tågstation med fem "bajamajor" som höll på att fyllas med vatten. Ringde upp ungen som pekat ut vägen (av någon anledning hade jag fått hans nummer) och frågade om jag kört tillräckligt långt. Då svarade han: "Ja, om vi utgår ifrån att jag pekade åt rätt håll" och skrattade. Någonstans där slutade drömmen tror jag.

Vet inte om det går att tyda något ut av detta, men jag tycker mest den är skitkonstig? Vaknade med en känsla av att jag saknade mitt ex, men det gör jag egentligen inte alls. Hon var på många sätt ett riktigt as mot mig i samband med att vi gjorde slut, så jag skulle inte alls vilja träffa henne igen nu.

Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Ska tilläggas att hon i början av drömmen grät och sa: "jag har inte haft tid att träffa någon ny" och jag svarade: "och jag har inte orkat bli förstådd igen", som taget ur en Winnerbäck-dänga. Kanske kan ge något!

Det här säger jag inte bara till dig utan allmänt till alla. Ni kommer garanterat kunna tyda era drömmar bättre själva än vad någon annan här på fb kan göra åt er. En bra sak man kan göra är att skriva ner flera drömmar under en period och då kommer ni se att ni har vissa teman eller liknande situationer som dyker upp då och då. När ni hittar dem så vet ni att ni har något att lära er om er själva från dessa drömmar. Det är inte så svårt som man tror. Ta bara ett stycke i taget och analysera det. Fråga er hur det kan vara kopplat till erat liv, vad kan vara den underliggande orsaken till att ni drömmer om just det osv. Något som fungerar bra för mig är att tänka när jag pratar med en drömkaraktär så pratar jag egentligen med mig själv. Så jag ger alltså mig själv svar genom andra drömkaraktärer vilket har stämt in bra många gånger för mig.

Lycka till
Citera
2014-04-16, 22:40
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apple.Jack
Det här säger jag inte bara till dig utan allmänt till alla. Ni kommer garanterat kunna tyda era drömmar bättre själva än vad någon annan här på fb kan göra åt er. En bra sak man kan göra är att skriva ner flera drömmar under en period och då kommer ni se att ni har vissa teman eller liknande situationer som dyker upp då och då. När ni hittar dem så vet ni att ni har något att lära er om er själva från dessa drömmar. Det är inte så svårt som man tror. Ta bara ett stycke i taget och analysera det. Fråga er hur det kan vara kopplat till erat liv, vad kan vara den underliggande orsaken till att ni drömmer om just det osv. Något som fungerar bra för mig är att tänka när jag pratar med en drömkaraktär så pratar jag egentligen med mig själv. Så jag ger alltså mig själv svar genom andra drömkaraktärer vilket har stämt in bra många gånger för mig.

Lycka till

Ok, det här är min egen tolkning av drömmen:

Någonstans i bakhuvudet tror jag att jag hoppas att hon inte hittat någon ny ännu, eftersom jag vill vara den första av oss som "går vidare". Därför säger hon i början av drömmen att hon inte haft tid att hitta någon ny pga tidsbrist, hon sa när hon gjorde slut att hon inte hade tid att ha pojkvän - jag tror jag hoppas att det är sant, även om jag egentligen vet att hon bara hade tappat känslorna. Kyssen tror jag bottnar i att jag inte visste om jag ville göra slut när hon beslutade att vi skulle göra slut, jag visste inte om jag hade känslor kvar eller om de bara grumlats av bråk vi hade haft senaste tiden. Det är något jag fortfarande frågat mig, även om jag nu är väldigt säker på att jag fortfarande älskade henne när vi gjorde slut - därav kyssen i drömmen som skulle testa om vi fortfarande hade känslor för varandra. Att hon gick in i skolan kan grunda sig i att hon, återigen när hon gjorde slut, sa att hon hade för mycket att göra i skolan och därför inte hade tid med en pojkvän.

Att jag sedan åker ifrån hennes skola kan tydas som att jag hade (och har) väldigt mycket att göra i mitt eget liv just nu, jag har inte tid med hennes skola eller det hon höll på med - jag hade för mycket på mitt eget håll. Den lilla pojken som jag möter när jag ska tillbaks till skolan (och tillbaks till henne) tror jag är jag själv, den lilla pojken som inte vet vart han ska i livet just nu. Jag har just valt universitet och ska flytta till hösten, men jag vet inte vad jag egentligen vill eller vart jag egentligen vill flytta - därför pekar han åt ett håll men är inte säker på om det är rätt/om han luras.

När jag väl kört åt det hållet som pojken pekat så kommer jag inte till mitt ex, men jag kommer till en tågstation. Det här kan mycket väl tydas som att jag inte funkade tillsammans med mitt ex för att jag skulle åt ett annat håll i livet, istället för att gå längs hennes sida så skulle jag ta tåget till Uppsala eller Lund.

De fem "bajamajorna" som fylldes med vatten är mer svårtolkade. Jag minns mycket tydligt att det var just fem och att de var genomskinliga, jag kunde se hur de fylldes upp med en vattenslang genom taket. Det känns som om de betydde något centralt i drömmen, men jag förstår inte vad.

Detta bör vara en ganska rimlig tolkning? Känns som om det passar ganska bra in i mitt liv just nu. Det känns verkligen som om jag inte vetat vart jag ska, och att den där lilla pojken (som är jag själv som barn) fått peka ut vägen åt mig utan att jag egentligen vet om det är det jag vill. När jag valt utbildning och studieort så har jag gått på saker jag gillade som liten, men som jag inte vet om jag fortfarande gillar eftersom jag inte gjort det på så länge.
Citera
2014-04-16, 22:48
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apple.Jack
Lycka till

Upptäckte just en rätt konstig grej. Jag har skrivit fler poster i den här tråden, och alla gånger så har vatten och/eller siffran fem varit inblandat. I min första dröm jag skrev om här så visste jag helt säkert att min flickvän hamnat fem meter under vattnet och att jag var tvungen att rädda henne, i nästa dröm drömde jag att vi var på ett vattenland och tappade bort varandra.

Rätt skumt, fattar inte vad det kan betyda. Speciellt förunderligt tycker jag det är att jag skriver i min första post: "av någon anledning visste jag att hon var precis fem meter under vattnet", och nu idag skrev jag att jag av någon anledning var tvärsäker på att det var just fem bajamajor.

Förstår inte varför siffran fem skulle betyda något särskilt för mig, det har den aldrig gjort förut. Slump?
Citera
2014-04-19, 03:48
Medlem
Michael-ScarNs avatar
felpost22
Citera
2014-04-19, 03:49
Medlem
Michael-ScarNs avatar
felpost!
Citera
2014-04-19, 11:16
Medlem
Jag drömde en vampyrdröm igen! Det händer mig rätt ofta, vad kan det bero på?

Jag gillar inte ens vampyrfilmer, hatar vampyrer.

En jävel som började jaga mig, händer rätt ofta, dom har superkrafter. I mina drömmar brukar jag kunna spöa ner folk (om dom bråkar) men inte vampyrer. Sprang genom en tunnel och kände hur fanskapet började gnaga på mig. Ibland är dom flera och visar alltid sina vampyrtänder och säger något töntigt - "vi kommer att ta dej, hehehe" sen blir jag jätteskrajj och springer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in