2015-11-03, 23:35
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Rimliga förslag på hur gm eventuellt fick in brottsoffret i ladan och hur han bar sig åt för att hänga upp en levande varelse i ett snöre runt ett rör?
1. Min kattunge sotter fast bakom en äh...inne i ladan kan du komma hjälpa?
2. Reptrick runt händer upp till nacken. Ögla runt röret och fria strypänden genom öglan. Dra tills det blir nästan tyst.
2015-11-03, 23:37
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nykterheten kan ifrågasättas hos den som missade allra sista delen av inlägget. Om hustrun hade misstänkt att DNA:t kom via hennes make hade hon knappast försvarat honom.

Jodå; hon har fram till dags dato inte direkt visat sig vara en förnuftets kvinna, snarare ömklig och utan "råg i ryggen". Bevisningen bortser hon från helt och hållet och hänvisar till känslan; "jag tror på min man." Mellan raderna säger hon att han bara måste vara oskyldig för att ett sånt här hemskt brott kan inte min älskade man ha begått. Hon förnekar det, hon vill inte kännas vid tanken för att den gör alltför ont.

Varför talar hon inte om att han omöjligt kan ha begått brottet då han var hemma vid aktuella tidpunkt? På tal om nykterhet.
2015-11-03, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aukupunktur88
Jag tror att det är 35-åringens bror som har utfört dådet. Hade det varit 35-åringen - så hade nog hustruns dna inte varit där och hon hade inte försvarat sin man.

Herregud!
Klart det är NB:s dna.
Och pga att han fingrat frun på musen har han ju därigenom fört vidare detta dna sedan.
Frun säger att han tvättar sig sällan och dåligt så det är bara logiskt.
Sedan säger NB själv att det är möjligt att de haft sex på dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du tycker det är mer troligt att brodern har råkat föra över Nerijus frus DNA än att Nerijus själv gjort det?

Ja - det var ju också en nykter sannolikhetsbedömning.

Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Du har otur när du tänker
+1
2015-11-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Det framgår inte om s228 prov från vägen utanför byssjan på något sätt kan matcha det blad som återfanns på kropp eller kläder, vilket skulle vara intressant om en avpacketering skett på utsidan varvid lövet på något vis fastnat och följt med in. Får för mig att det är gårdsgroblad (Plantago major) som är det sannolika "blad"växten utanför på den lilla vägen.

Hade han ett paket som togs av precis utanför byssjan vilket gjorde att bladet fastnade när paketet togs av? Tänker på stora grå plastpåsar som fanns i bilen eller blåsvarta från slaktrummet. De vita vävpåsarna från spritfabriken bör ha avsatt någon typ av fiber flätverken tycker man. Vad säger ni?

Drar han av påsen där utanför BPA-4 finns alla spår av bilen på påsen och av lisa i påsen. Gör han sig nu av med påsen på ett bra sätt finns bryts en del av spåren där. Kan det ha gått till så?

Förmodligen. Lisa hade säkert jacka på sig när hon las i påsen.... han kanske även stoppade ner hjälmen i påsen och insåg sen att hon inte gick in i skåpet och då åkte påsen av sen jackan. Undra om de gått igenom hela rishögen. .... den va ju rätt stor..... tänker på påsen/påsarna
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Tror du kan ha helträtt i tanken där. NB hade siktet inställt på den tjej som brukade åka moppe. Däremot fanns uppgiften nånstans att en fördtåndshandikappad syster också känt sig iakttagen och att NB talat med henne och hon tyckte det var väldigt obehagligt.
Blir lite nyfiken på vad hon hade för hårfärg... Var hon brunett?
Det finns ju många brunetter...
Medlem
Shrinks avatar
Djävulen från Litauen

Skönt att veta att du kommer ruttna i fängelse med helvetiska kval och drypande ångest. Du kommer även att få dig tilldelat en och annan smocka. Du har förtjänat detta och mycket mycket mer.
Tyvärr har du smutsat ner nationen du kommer ifrån, din familj, din bror, hans familj och många fler.
Du har lämnat en familj i stor sorg och saknad resten av deras liv. Du har satt sorgens spår i den svenska nationen. Vi förlåter dig aldrig för detta bestialiska mord på en ung flicka som hade hela livet framför sig. En god och glad liten ängel.
Du mördade för din egen sjukliga njutning. Egentligen har du förverkat ditt liv helt och hållet.
Vi är som sagt humana här i Sverige. Får du stanna här så betalar vi mat och husrum åt dig.
Hoppas att du dock kommer till en sliten cell i Litauen och får leva på vatten och bröd resten av ditt usla liv.
Till er som försvarat denna djävul kan jag bara säga att ni har trampat ned er själva i skammens mörka håla där ni kan sitta och ångra era korkade uttalanden.
2015-11-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Antagligen för att det är någon "förvirrad turist" som kommer med ett känslomässigt vädjande budskap om hjälp utan så många ord och den artiga Lisa svarar lugnande efter bästa förmåga. Den vädjar mycket direkt och hårt till medmänsklighet och förståelse, precis det den inte har.

En person som spelar svag och anspelar på svaghet och förlust av någon typ ... fast lite bättre än den person som spelade förvirrad med förlust av den geografiska orienteringen och bad om hjälp och råd till Medelplana. Men den här gången tänker personen inte låta någon springa iväg och därför är placeringen närmare och vädjan om hjälp mer .... effektiv och utrustningen vassare.

jag är främmande här, helt maktlös och utan orientering & planer kan du hjälpa mig ... fast visat genom lite usel teater Kanske till och med ligger och spelar maktlös när han vet vad hon befinner sig. Inte fan lägger man sig och spelar skadad? -Jo just det beteendet kan vara lönsammast precis som Dracula alltid har T-shirten med blodgivare på sig av den enkla anledningen att det lönar sig.

Det är nog den principiella hooken, som i verkligheten är precis tvärtom. Precis som så mycket annat med ....
Vad tror du meningen med tejpning, troligtvis efter döden var o varför låta 1 öga va synligt?
2015-11-03, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aukupunktur88
För att skydda sin bror - kanske.

Så du menar att han MEDVETET avsätter sin frus DNA på en mördad ung tjej för att skydda sin bror

Du måste vara den mest korkade person som läser denna tråd
2015-11-03, 23:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja herrejävlar vad jag gav sken. Ditt sken i den här tråden har ju varit som ett antal exploderande solar Kan du för en gångs skull komma med något vettigt? Eller ännu hellre.
Ge fan i att svara på mina inlägg med dina floskler!
Håll dig till dina månar som är gröna ostar och pingviner på nordpolen!

Nej Julia åkte bara några minuter innan dom andra var klara med stängningen.
Vad är stängningsdags för dig. Minuten dom låser dörren och går därifrån eller en stund innan?

Sid 152 FUP
Fel tid angiven i förra förhöret då Julia lämnar cafét
Det klargörs att den tid som Julia skrev ut sig från jobbet aktuell söndag var kl.18.15 och inte
kl. 17.15 som står i det förra förhöret med Julia. Julia menar att hon sedan lämnade med sin
moped kl. 18.20.

Det krävs ett erkännande men även det misstänker jag kommer att omvandlas till att han blev torterad till ett erkännande så det är falsk för att han ska slippa mer smärta.

SM i foliehatt...? Det verkar nog snarare vara OS i foliehatt...
Vi mer normalstörda kommer ofelbart sist i den tävlingen... TACK O LOV!!!
Jag tycker mig känna igen argumentationstekniken från postare som saknar argument.

Stängningsdags var kl 18. Sid 127:
Citat:
Lowa vill minnas att Julia gick därifrån ungefär samtidigt när Lisa
och Rebecka gick in i personalutrymmet för att hämta sina grejer. Betyder att de var tre tjejer
kvar för stängningen.
Sid 144:
Citat:
Julia ombeds att berätta hur det gick till vid stängning av cafét det aktuella datumet. Hon
svarar att hon åkte ca 5 minuter tidigare än de andra tjejerna, Rebeca, Lova och Lisa. Julia
förklarade att hon skulle åka moped hem och att hon hade den parkerad vid Lisa moped.
Det råder ingen tvekan om att Julia inte ingick i den trio som stängde, och inte heller anledning att tro att GM valde tjej efter hårfärg, utan valde den som ensam lämnade kaféet sist, om han inte av någon anledning hade siktat in sig på just Lisa.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-11-03 kl. 23:47.
2015-11-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
1235
OBS! Aivaras har förevisats en bild på en annan tejpbit. Se
tjänsteanteckning som bifogas detta förhöret.) På tejpen finns ditt DNA. Hur har ditt DNA
hamnat på den tejpbiten?
Aivaras kanske har använt tejpen någon gång. Aivaras minns inte från vilket tillfälle.

Frågan löd om tejpbiten räcker för åtal?
Först säger Aivaras att inte använt silvertejp på jobbet. När han inser att hans DNA finns på en tejpbit som hittats i ladan och som kan betydelse för fallet då ena ändan den matchar på tejpen på Lisa så säger han att kanske använt tejpen någon gång men minns inte när. Visst kan det vara så att det råkade vara Aivaras som använde tejpen för länge sedan och efter använde ingen person tejpen innan Nerijus använde i samband med mordet på Lisa.
2015-11-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Varför tycktes Lisa prata på svenska med MGM när hon råkade fickringa pappan? Kunde NB någon svenska överhuvudtaget?
Motstridiga uppgifter, men troligen har han vissa kunskaper:
FUP t ex sid 237, 1432: Ja; Sid 361: Nej; Sid 1279: sådär
2015-11-03, 23:47
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
1235
OBS! Aivaras har förevisats en bild på en annan tejpbit. Se
tjänsteanteckning som bifogas detta förhöret.) På tejpen finns ditt DNA. Hur har ditt DNA
hamnat på den tejpbiten?
Aivaras kanske har använt tejpen någon gång. Aivaras minns inte från vilket tillfälle.

Frågan löd om tejpbiten räcker för åtal?
Senare minns han att han hade tejpat någon maskin som var sönder.

Nej varför ska ett enda DNA fynd räcka till åtal när det finns över 10 DNA fynd på Lisa från en GM som är Nerijus?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in