2015-11-03, 22:15
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag tror att han haft planer på att flytta henne senare. Kanske att ta med hennes kropp på en fisketur och dumpa den i sjön. Han hann inte med mer denna kväll helt enkelt.
Att stoppa in henne i skåpet var nog det bästa alternativet där och då. I byssjan skulle hon inte hittas lika lätt som ute i terrängen. Sen kom pappa Holm och hela drösen med poliser i tät följd och planen gick inte att fullfölja. Kanske ville han ha iväg Missing People den där kvällen för att han själv hade tänkt ta med sig kroppen från byssjan och vidare ut på sjön. Han letade ju mask enligt egen utsago

Nej, jag tror istället att han hade tänkt sätta fyr på rishögen och byssjan, med bensindunkar strategiskt placerade så att byssjan brann ner explosionsartat. Skulle fått det att se ut som om elden spridit sig till byssjan av misstag, som om en gnista bara "råkat" antända den. (Det verkar ju ha varit lite olika meningar om huruvida det var normalt eller inte att bränna upp rishögen så det hade kanske inte väckt så mycket uppmärksamhet i bygden om nån såg på avstånd att det brann just där. Vore iallafall det säkraste sättet att totalt undanröja det mesta av bevisen mot honom... och bevisen för hur mordet gått till. Kroppar flyter ju ofta upp till ytan till slut.)

Han väntade väl otåligt på att sökandet skulle avslutas där men kanske hoppades han kunna vänta med själva bålet tills natten innan det var planerat att de skulle lämna landet så att de slapp bli intervjuade direkt om eventuell inblandning i det?
2015-11-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Samtidigt som NB är en hänsynslös mördare så är han även en fegis. Han skulle aldrig våga se någon i ögonen och gå till attack. Det här är en ytterst feg person som slår sina offer i huvudet när de minst anar det, en person som placerar en snara runt halsen på dem och tvingar dem till galgen. Det njuter han av. Konfrontation öga mot öga är inget han klarar särskilt bra, det vet vi.
Då förstår jag inte hur det kommer sig att han inte gick til attack när han mötte joggerskan. Det fanns inget som hindrade honom från att slå henne i huvudet och tvinga henne till galgen. NB blev väl inte hänsynslös över en natt. Joggerskans berättelse har fått alltfört stort utrymme och det finns inga vittnen till den.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Får inte ens försvaret dom handlingarna?
Parterna får se bilderna innanför stängda dörrar i rättssalen, och försvaret får handlingarna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Andra källor uppger att han har kaptens grad på mekanikerenheten på Skövde P 4. Alltså mekaniker. Eller vet du med säkerhet annat?

Han var med på Dakar-rallyt som mekaniker.

Att han på fritiden håller på med motorsport (enduro) har iofs inget med hans yrke att göra.
2015-11-03, 22:17
Medlem
Själv tror jag att det är 35-åringens bror som som har utfört dådet.
2015-11-03, 22:17
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Att han på fritiden håller på med motorsport (enduro) har iofs inget med hans yrke att göra.
åjo, han tävlade i alla fall för försvaret.
2015-11-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Vad är så hemskt med det? Hon var ju död. Hur jävla blödiga är en del människor?

Vad är det som är så hemskt med det???????

Jag antar att du slänger dina föräldrar/ barn/syskon på,påskbrasan om dom går bort, för vad spelar det för roll
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aukupunktur88

Jasså. Varför då?
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
En sista gång....
Bevismaterialet är bara testat mot NB,AB,IB och LH.
inga andra.
Läs fup.

Jag har läst hela FUP.

Enligt NFC fanns inget främmande DNA!!!

Du fattar inte helt enkelt. Jag ger upp!
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuphavsdjungeln
I slutpläderingen gav försvarsadvokaten media en känga och menade att vissa medier dömt misstänkte gärningsmannen på förhand. Jag kan förstå om landsförrädare kategori B som Expressens Britta Svensson skriver sina dömande artiklar om misstänkte gärningsmannen för att vinna klick åt nättidningen, men förfarandet är under all kritik. Men inte tror jag ordförande eller nämndemän påverkas av landsförrädare kategori B, högre kompetens än så borde rätten ha. Kängan riktades kanske till åhörare i första hand som sväljer det skräpmedia som expressen skriver. Ovanligt att slutpläderingar innehåller den typen av frågor kanske?
Varför skulle inte nämndemän och vittnen påverkas av media? De är vanliga svenssons, med den skillnaden att första kategorin tillhör politiska partier i större utsträckning än den andra.
Medlem
Citat:

Vad är det som får dig att tro det
2015-11-03, 22:19
Medlem
Citat:

Varför det?
Var för bevis grundar du det på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in