2015-11-03, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Svara på om det är respekt för LISA HOLM att det används ironi och sarkasm på rättegången?
Tycker mamma Holm om detta tror du?

Om du anser att han varit ironisk spelar ingen roll. Han får fram sina poänger på ett förträffligt sätt.

Det märks att du knappt själv tror på dina teorier då du hakar upp dig på såna här saker. Tack för det för övrigt
2015-11-03, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Sedär. Efter att massmedia och icke-rättegångsinvolverade personer som Silbersky och Leif GW Persson "förklarat" att hustruns vägran att vittna är en viktig del i att slutsatsen blir att han är skyldig, så ändrar sig hustrun och vittnar till hans fördel.

Eländiga gamla gaggubbar

Tillförde inget ändå, men nu kan nämndemän och domare ta del av hennes vittnesmål för att ge domen. Negativt för NB.
2015-11-03, 15:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag har en till fråga. I tråden har vi diskuterat vad som eventuellt hade hänt med kroppen om det inte varit för det stora pådraget. Nu fick ju inte Nerijus tid att göra sig av med kroppen helt och hållet. Det har spekulerats kring allt från ifall han skulle bränna upp eller gräva ner den i närområdet, till att ge sig ut på Vänern och dumpa kroppen i sjön.

MEN, varför tryckte han då in kroppen i det trånga klädskåpet? Makes no sense ifall han tänkte få ut den igen och göra sig av med den för gott. Han kan ju inte direkt elda upp hela byggnaden heller med tanke på vilken uppmärksamhet det skulle ge och annars hade väl kroppen hittats förr eller senare? Vet inte hur han tänkte kring detta med att göra av med liket.

Jag tror att han haft planer på att flytta henne senare. Kanske att ta med hennes kropp på en fisketur och dumpa den i sjön. Han hann inte med mer denna kväll helt enkelt.
Att stoppa in henne i skåpet var nog det bästa alternativet där och då. I byssjan skulle hon inte hittas lika lätt som ute i terrängen. Sen kom pappa Holm och hela drösen med poliser i tät följd och planen gick inte att fullfölja. Kanske ville han ha iväg Missing People den där kvällen för att han själv hade tänkt ta med sig kroppen från byssjan och vidare ut på sjön. Han letade ju mask enligt egen utsago
2015-11-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Sedär. Efter att massmedia och icke-rättegångsinvolverade personer som Silbersky och Leif GW Persson "förklarat" att hustruns vägran att vittna är en viktig del i att slutsatsen blir att han är skyldig, så ändrar sig hustrun och vittnar till hans fördel.

Eländiga gamla gaggubbar

Men IB:s "svar på tal" blev allt annat än till hans fördel
2015-11-03, 15:35
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hon fattar inte hur något i den digitala världen fungerar..
Innan FUP kom ut (yppandeförbudet bröts) fanns det endast spekulationer här inne, från vad vi kunde läsa i tidningarna - saker som åklagarsidan släppte etc.

Hon är riktigt pinsam nu! *skämskudde*
Ja med snart hundratusen inlägg och nästan lika många gissningar och hypoteser, så vore det ju jäkligt konstigt om vi inte har fått någon siffra rätt.
2015-11-03, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diponible
Jag tycker det känns som om att Inger har varit inne på Flashback. Jag fick nyss antagandet bekräftat.

Om du tror att hon är ensam i sitt försvarsarbete är du dum.
2015-11-03, 15:36
Medlem
Semir Hasanbegovic:
Ibland i det här ärendet blir det väldigt mycket av väldigt lite. Det beror på att det är så ojämt i bevisningen, säger Rönnbäck.

Är man noga och slarvig så blir det ojämt med DNA. Lite DNA där å inget där osv. Det kallas SLARV och brådska!
2015-11-03, 15:37
Medlem
Det här fallet är ju väldigt stort och har väckt oerhört stor uppmärksamhet. Det är en självklarhet - för mig - att det kommer att spekuleras väldigt noga härinne på Flashback. Ställer mig oförstående till hennes uttalande om att man har gjort ett brott mot yppandet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Svara på om det är respekt för LISA HOLM att det används ironi och sarkasm på rättegången?
Tycker mamma Holm om detta tror du?

Har du någonsin suttit i en rättegång? Som målsägande eller anklagad?
Det är så duktiga jurister gör i sina pläderingar. De säger saker om BO/GM (ironiska eller sarkastiska) för att sedan dra ner allt i en slutsats.
Mamma Holm tyckte nog som merparten här inne, att det var briljant!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Folket i trakten tror inte att han gjort det. Tror hon detta ska få honom fri eller? Hon kommer inte med något konkret. Sämsta försvaret någonsin.

Jag tror ju att han är skyldig till 100% och ändå måste jag säga att jag tycker att hans advokat borde göra mer för att åtminstone så några tvivel om att han inte var ensam..?
Medlem
Det är väl ingen tvekan vilka som har skvallrat här.
"Jag har en vän som är kusin till en polis...bla bla" Jovars.
2015-11-03, 15:38
Medlem
Theforeigners avatar
IR
http://rout.netdialoglive.com/ChatNode/MobileChat.aspx?Chatroom=chat-cDT1XTf3&style=NvNaFaQG
Man kan undra varför han har topsats så många gånger? Varför har man hämtmat blod på hans hand? Har det varit skakigt och rörigt. Har man av misstag blandat ihop något här?, undrar Rönnbäck.
15:35, 3 November 2015

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in