Citat:
Ursprungligen postat av
Vastmanlanning
Man måste se till helheten och där ingår självklart teknisk bevisning.
Jag tycker dock att det är fel att den tekniska bevisningen skall ha alltför stor tyngd då den så lätt går att manipulera.
I Sverige så har vi inställningen att alla har 100 % integritet och att korruption inte existerar. Jag har jobbat mycket I Sydamerika och vet att inte människor är så perfekta, I sydamerika vet alla att det är så.
Vi är lite naiva tror jag I Sverige som inte tror att det existerar korruption.
Jag tror att det förekommer även i SVerige.
Korruption förekommer i alla länder, även i Sverige. I den svenska makteliten finns kopplingar överallt om en börjar att titta
hur makteliten ser ut. Sen lever dolda nätverk som frimurare m fl kvar. Män med samhällsposition har alltid skyddats av rättsväsendet. Det är inget nytt.
Håller med, i Sverige talas inte om korruptionen. Rättsväsendet är i stort ogranskat av media.I andra länder finns bättre granskning av korruption och maktmissbruk, där har svensk media mycket att lära.
Ja, den tekniska bevisningen är allt för lätt att manipulera. Eftersom polisförhören ser ut som dom gör, pappan inte är granskad, mopeden, skärpet, skorna, mobiltrafiken etc inte är undersökta/redovisade så talar det för större sannolikhet att den tekniska bevisningen är manipulerad än om utredningen hade sett ut/genomförts på ett annat sätt.
Lägg där till det osannolika/orimliga i den tekniska bevisningen och hela tillvägagångssättet med fynd, 300 meters sökområde i början, resultatlösa sökningar, misstänkliggörande av litauerna, militärernas agerande, det snabba skeendet på fredagen etc så går det inte att utesluta korruption och maktmissbruk i detta fall.