2015-11-03, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridayfreedom
Det var väl till och med så att den polis som letade efter henne där knappt hittade henne. Hon låg ju under kläder.

Precis, detta förklarade poliskvinnan som hittade LH väldigt noga igår. Hon kände igen lukten av död människa, sedan tidigare erfarenhet. Hon tittade i skåpet, såg en hög med kläder. Tittade vidare i rummet. Tyckte det var märkligt att hon inte fanns någonstans. Tittade under klädhögen och fann LH.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Man skulle kunna säga att hon gör vad hon kan med det material som finns. Det material som är.

Det hade dock varit intressant att se vad en Johan Eriksson eller Max Ahlgren hade gjort i samma situation.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jo det är skandalöst tycker jag, 4 veckor hade varit mera passande, men man ville väl inte gärna att det skulle grävas för mycket i detta mordfall, för då kunde annan bevis och annan gärningsman/gärningsmän kanske hittas!
Du måste skilja på kvantitet och kvalitet. Läser man Fup så konstaterar man precis som diverse sakkunniga att utredningen är både gedigen och omfattande. Dock så hittar konspirationsteoretiker och foliehattar alltid några fallgropar som bara de ser.
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är märkligt att en arbetare på gården inte sett Lisa i skåpet i arbetsboden på tisdagen när han gick in där. Jo, för hon var inte där då, säger Rönnbäck.
idag 16.31

Japp igen.
Du har tjatat om skärp. Hitta ett eget och gör en Robin Williams!

Nu övergår du till att en arbetare inte har sett Lisa i skåpet, men du missar att påpeka att han aldrig gick in i boden!
Har du totalt missat att det gjorde inte kriminalteknikern SOM GICK IN I BODEN heller innan hon lyfte på kläderna?
http://postimg.org/image/704v5uf0t/
2015-11-03, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det naturliga hade varit att lämna plasten på Martorp, helst kvar på kroppen. Varför lämna hjälm och jacka, och ta med plasten? Helt ologiskt.

Eller helt logiskt med tanke på att det blir svårt att förklara hur kroppen fraktats.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Det naturliga hade varit att lämna plasten på Martorp, helst kvar på kroppen. Varför lämna hjälm och jacka, och ta med plasten? Helt ologiskt.

För att det är en av hans tillhörigheter, inte Lisas.
Medlem
Citat:

Lika ologiskt som att sprida hennes tillhörigheter längs vägen.
Lika ologiskt som att mörda en oskyldig flicka.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Inger Rönnbäck är bra faktiskt
Hon har gjort ett bra jobb utifrån de givna förutsättningarna. Att det sedan inte räcker till är ju inte hennes fel.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Tror inte pappan eller någon annan i familjen har sett hennes kropp efter att de hittat henne.
Identifiering skedde sannolikt genom klädesplagg eller smycke om hon hade något sådant på sig.

Var han ens på Martorp?

Enligt FUP identifikation via tandkort
2015-11-03, 16:41
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Precis jag hittar inte det någonstans!
Läs gärna vad jag skrev en gång till.
Fundera på vad jag menar. Läs gärna igenom inlägget jag svarade på oxå.

"""Ursprungligen postat av fridayfreedom
Du tror seriöst att godsägarens son INTE hade åtalats om hans DNA hittats på de ställen där den åtalades DNA har hittats?"""

Om man hade funnit främmande DNA +4 på Lisas kläder, rep mm så hade man ju topsat fler människor tills man hade en matchning alt hade mordet förblivit olöst.

NB hade inte varit misstänkt i den situationen. NFC-teknikern sa igår under rättegången att man inte har funnit okänt DNA.
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diponible
Jag tycker nästan lite synd Inger, då hennes försvar är otroligt svagt. Väldigt dåliga saker hon påpekar. Vagt framförande, fallande argument och ingenting jämfört med åklagarsidan.
Är det synd om advokaten för att hon gör ett dåligt jobb? Det är de åtalade som blir lidande när advokaterna gör ett dåligt jobb. Advokaterna får betalt vare sig de gör ett bra eller ett dåligt jobb.

Och hon skulle bli Sveriges mest hatade kvinna om hon vinner målet.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Är du på rättegången och hör IB tala eller läser du live rapport?

För nlt's rapportering är absolut inte bra i dag, jag läser även på andra live rapporteringar och det blir väldigt olika formulleringar, sammandrag etc, så jag är säker på att om man hör ljudupptagningar så framstår IB mycket skarpare än i live rapporteringarna då är det ju är journalisterna som försöker att hinna med att rapportera vad som sägs.

Här kan ni läsa hur olika exakt samma sak som IR talar om låter i 2 olika live rapporter

nlt.se är ju ren volapyk

expressen förstår man ju 100%

http://rout.netdialoglive.com/ChatNode/MobileChat.aspx?Chatroom=chat-cDT1XTf3&style=NvNaFaQG
Semir Hasanbegovic:
Slutligen, säger Rönnbäck om vittnena, om professor at här är extremt ovanligt. Redogör bra, får svar på frågorna, men inte heller det säger något i detta fallet. Absolut ingenting. Han har bara träffat på det här i literaturen, det här skulle i så fall bli hans första fall. Jag menar att det inte är något att fästa sig vid över huvudtaget, säger Rönnbäck
16:35, 3 November 2015

http://www.expressen.se/gt/rattegangen-om-mordet-pa-lisa-holm/
Johan Ronge:
Om professor Niklas Långström som vittnade om sexualsadistiska gärningsmän.
"Han är intresserad av grova sexualbrott. Det är hans område. En auktoritet på det. Han beskriver att det är extremt ovanligt och redogör bra på frågorna. Men det säger inget om det här fallet. Han har bara träffat på det här i litteraturen", säger Inger Rönnbäck.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in