Citat:
Ursprungligen postat av
swedishadmin
konstigt, den ena hade ett fungerande koncept inom näthandel (export) , den andre inom städ, en inom omsorg, och en inom handel och butik.
Konstigt att deras nej var inte grundade på några ordentliga anledningar, det var absolut inget fel om budget eller affärsplanen för det påpekade de ingenting om.
Almi, statligt? jaha då var det ju inte så konstigt att det inte går och få lån där... dessutom träffade en utav mina vänner på en person i väntrummet som hade försökt hos almi med sin ide i 2 år , han var injengör. pratade inte heller så gott om almi. De hade tydligen inte velat hjälpt han så bra heller.
Det är ingen rättighet att få stöd från Almi. Pengarna är begränsade och man kan inte satsa på allt.
Jag kollade även på din historik och ärligt är det inget som inger förtroende och definitivt inget som jag själv skulle ha satsat pengar på.
Du skrev att ni hade eget kapital. Era projekt låter inte särskilt kapitalkrävande så ni fyra borde kunna samarbeta och välja ut det bästa av era koncept och satsa på det och när ni får positivt kassaflöde kanske ni kan gå vidare med det nästbästa. När ni väl har bevisat er duglighet blir det lättare att få in riskkapital utifrån.