2015-11-03, 15:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Blev riktigt berörd av den delen. Klockrent framfört av Brandtler.

Nu är det toktantens tur.

Oerhört rörande, och en mycket fin avrundning av Brandtler. Det finns hjärta i den där rättssalen..
2015-11-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
"Jeans måste knäppas upp. Knappar. Och vad är det då för spår som sitter där? Det är blod. Det är den tilltalades blod", säger målsägandebiträdet.
"Jag vill påstå att han har onanerat. Han har haft sin penis i handen och onanerat, samtidigt som han dragit ned Liss kläder. Jag vill också påstå att sperman hamnade i den här lampkupan", säger målsägandebiträdet.
"Antaganden räcker inte för att fria Nerijus här. Han är skyldig. Man kan inte tala om otur eller slump när det gäller honom. Vad gäller Lisa är det helt annorlunda. Hon är slumpvis utvalt. Det kunde ha varit joggerskan som skulle bli offer för hans sexuella lustar, det kunde ha blivit någon av de andra flickorna på kaféet", säger målsägandebiträdet och påpekar den spermaträffarna från Nerijus i rummet som med ett fönster vetter mot kaféet.

Riktigt bra sagt!

Men han glömmer det icke redovisade SKÄRPET. Varför tror du inte det redovisas?
2015-11-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Tycker du det? Jag tycker han håller på med story-telling.
Det stör dig inte att han ljugit i en TV-intervju tidigare? Är det ok man är åklagare?

Jag undrar hur du själv känt om det varit åklagaren som framförde detta (fantastiska framförandet) gällande din mördade dotter. Måste säga att jag vore väldigt förvånad om du ifrågasatte honom då.
2015-11-03, 15:16
Medlem
Vad tusan pladdrar IR om? Tror hon att detta ska få honom frikänd?

"John Granlund: - Sanningen, är ju svår i ett sådant här fall. Det är en ung flicka vars liv har släckts alldeles fel. Hon är en normal flicka innan detta. Hon har använt dator och instagram, kanske inte lika mycket som andr ungdomar, hon har inte fått använda Facebook men hon har använt Instagram på ett liknande sätt."

" John Granlund: - Vi kan inte kontrollera hur ungdomarna använder sociala medier och det kanske finns skäl att göra det för det finns risker. Hur hon har gjort det vet vi inte för vi har inte tagit del av hennes datatrafik. Det kan vara någon som fått reda på att hon var själv den här dagen som inte var så pålitlig. Det kan vara en förklaring till det här svenska samtalet."
2015-11-03, 15:18
Medlem
Colossos avatar
Alltså vad snackar kärringen om? Hon kan väl börja med att förklara om hur hans DNA kom dit istället för att påstå att hon betedde sig på ett visst sätt på Instagram.
2015-11-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Alltså vad snackar kärringen om? Hon kan väl börja med att förklara om hur hans DNA kom dit istället för att påstå att hon betedde sig på ett visst sätt på Instagram.

eller vad Leffe GW har sagt =D
Medlem
Varför raljerar och ironiserar Brandtler om en dräpt 17-årig flicka? Där märkts att han är i det närmaste psykopat. Han har försvarat sexualbrottslingar. Tänkt det våldtäktsoffer som blir ironiserat över på det här sättet.
Han vänder sig till pappan. Förstår helt klart varför SH ville han denna advokat.

Och där var de där "fingrarna" igen som SH nämnde första dagen. Cirkeln sluter sig.
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Rönnbäck snackar alltså om sociala medier och Leif GW Persson.
Medlem
Synd att Brandtler och åklagaren missade att trycka på att det måsre vara någon med god lokalkännedom om platsen, Martorp m.m. som gjort det. Eller sa de nåt om det?
2015-11-03, 15:20
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ta fram var i FUP AJs fru på något sätt nämner något som pekar på att Gustav Jönsson var på godset den 7 Juni ?
Tack på förhand

Men fattar du inte? Uppgiften har ingen betydelse. Det är en liten perifer detalj i en stor och väl genomförd förundersökning där i stort sett all information som kommit fram antingen visat sig betydelselös eller också peka mot den åtalade. Nämn en enda omständighet som pekar mot en annan gärningsman och kom ihåg att det faktum att en person inte har ett "alibi" inte är en sådan omständighet. Jag har varken alibi för Palmemordet eller något av alla ouppklarade gangstermord de senaste åren i Sverige. Men jag kan lova dig att jag inte varit misstänkt i något av dem och att det inte finns anledning att misstänka mig heller.

Varför hänger du upp dig på de här sakerna? De ändrar ju inte på minsta sätt alla DNA-fynd (merparten i blod) som hittats? De ändrar inte stödbevisningen i målet heller. Allting bildar en meningsfull helhet med start i händelsen den 6 juni och slut den 12 juni då Nerijus försöker lura i Missing people att "militär" redan sökt runt rishögen med hjälmen och jackan och boden där han har lagt den döda kroppen. Det finns ingen avvikande observation som går emot mönstret. Den enda luckan är frånvaro av fynd i bilen, men som flera andra försökt förklara för dig m.fl: Frånvaro av bevis är inte ett bevis i sig. Det finns inget som talar MOT att kroppen har transporterats i bilen.

Jag har frågat förut och frågat igen: Vad exakt är det som gör att du fått för dig att den här mannen är oskyldig trots alla bevis? Sakargument alltså, inte dina eventuella känslor.
Medlem
SMD FBs avatar
Vad ska till för att hustrun skall dömas till mened?
Medlem
RobertoSavianos avatar
Jävlar vilken svag slutplädering av IR.

90% av foliehattarna här hade ju typ kunnat göra en bättre slutplädering

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här