Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Ta fram var i FUP AJs fru på något sätt nämner något som pekar på att Gustav Jönsson var på godset den 7 Juni ?
Tack på förhand
Men fattar du inte? Uppgiften har ingen betydelse. Det är en liten perifer detalj i en stor och väl genomförd förundersökning där i stort sett all information som kommit fram antingen visat sig betydelselös eller också peka mot den åtalade. Nämn en enda omständighet som pekar mot en annan gärningsman och kom ihåg att det faktum att en person inte har ett "alibi" inte är en sådan omständighet. Jag har varken alibi för Palmemordet eller något av alla ouppklarade gangstermord de senaste åren i Sverige. Men jag kan lova dig att jag inte varit misstänkt i något av dem och att det inte finns anledning att misstänka mig heller.
Varför hänger du upp dig på de här sakerna? De ändrar ju inte på minsta sätt alla DNA-fynd (merparten i blod) som hittats? De ändrar inte stödbevisningen i målet heller. Allting bildar en meningsfull helhet med start i händelsen den 6 juni och slut den 12 juni då Nerijus försöker lura i Missing people att "militär" redan sökt runt rishögen med hjälmen och jackan och boden där han har lagt den döda kroppen. Det finns ingen avvikande observation som går emot mönstret. Den enda luckan är frånvaro av fynd i bilen, men som flera andra försökt förklara för dig m.fl: Frånvaro av bevis är inte ett bevis i sig. Det finns inget som talar MOT att kroppen har transporterats i bilen.
Jag har frågat förut och frågat igen: Vad exakt är det som gör att du fått för dig att den här mannen är oskyldig trots alla bevis? Sakargument alltså, inte dina eventuella känslor.