2015-11-03, 15:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Det var också något jag ville framhäva, väldigt viktigt påpekande. Nu har vi dock ingen jury utan en domstol.

Hur som helst, en briljant plädering i alla avseenden.

IR är nog dåsig i skallen nu.
2015-11-03, 15:08
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du är helt otrolig. Nej, Gustav J har inget "alibi problem". Han är inte misstänkt i utredningen och har aldrig varit misstänkt. Det finns ingenting utom i din fantasi som talar för att han skulle vara medbrottsling till Nerijus och det finns ingenting som talar för att Nerijus inte skulle kunna vara inblandad i brottet. Vad jag vet så kände de knappt varandra heller.

Ett tag efter att FUP kom verkade det som du ev. skulle kunna ta ditt förnuft till fånga. Du "erkände" att utredningen var mycket bättre gjord än du trodde och att det fanns besvärande bevisning mot Nerijus. Men efter några dagar hade du repat mod och återvänt till din gamla teori (som du byggde på i stort sett noll kunskap om bevisen och om den misstänkte). Och nu sitter du här och söker i perifera fakta efter patetiska bortförklaringar.

Hur kan du inte fatta att det är mördaren som sitter i rättssalen och kommer att bli dömd?

Ta fram var i FUP AJs fru på något sätt nämner något som pekar på att Gustav Jönsson var på godset den 7 Juni ?
Tack på förhand
2015-11-03, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Det är värsta sortens östeuropeisk white trash vi talar om här. Dom tänker inte så långt framåt. Nu börjar pengarna sina och hon vill ha tillbaka sin man trots att han på det mest bestialiska vis mördat en oskyldig ung flicka.

Finns det inte någon sån där hederskultur i Ryssland/Baltikum att man inte lämnar sin man oavsett vad som händer? En gift fru är en rik fru och ska göra allt för mannen?
Kanske inte så mycket idag när länderna moderniseras, men kanske har frugans mor övertalat henne att vittna för sin man och alltid ställa upp?
Bara en tanke av det jag upplevt. (Ett ex farbror är gift med en Ryska/Golddigger).
2015-11-03, 15:09
Medlem
Tingsnotariens avatar
Semir Hasanbegovic: Men slumpvis var hon utvald. Men visst hade Lisa otur? Hon hade en dödlig otur. Som råkade ut för den här mannen som sitter mitt emot mig, säger Brandtler.

Så kopplar han allt samman, dvs. med "oturen" som han inledde med.
2015-11-03, 15:10
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Det var också något jag ville framhäva, väldigt viktigt påpekande. Nu har vi dock ingen jury utan en domstol.

Hur som helst, en briljant plädering i alla avseenden.
Ja, den pläderingen skrev han inte på en servett under lunchen precis!
Vad i hela friden skall IR hitta på nu? Att målet är kört måste hon ha förstått åtminstone när det inte kom ett alibi från frun, men det här liknar ju en total överkörning.
2015-11-03, 15:10
Medlem
Citat:
Britta Svensson: Mycket stark insats av åklagaren Lars-Göran Wennerholm. Byggde upp en helhetsbild på ett bra och övertygande sätt, först utan att ens nämna DNA-spåren.

Instämmer i att Lars-Göran Wennerholm gjort en exemplarisk insatts i denna utredning och i denna rättegång. Hatten av.

Tycker du det? Jag tycker han håller på med story-telling.
Det stör dig inte att han ljugit i en TV-intervju tidigare? Är det ok om man är åklagare?
Senast redigerad av nopomil 2015-11-03 kl. 15:15.
2015-11-03, 15:11
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Semir Hasanbegovic: Men slumpvis var hon utvald. Men visst hade Lisa otur? Hon hade en dödlig otur. Som råkade ut för den här mannen som sitter mitt emot mig, säger Brandtler.

Så kopplar han allt samman, dvs. med "oturen" som han inledde med.

Semir Hasanbegovic: Brandtler vänder sig till pappan. Han ska inte behöva i sin sorg känna ansvar att han lät dottern, 17 år gammal, mitt i sommaren köra moped hem, han ska inte känna det. Nog ska en flicka i Sverige på 18-tiden kunna köra moped utan att drabbas av detta.
2015-11-03, 15:11
Medlem
Colossos avatar
"Jeans måste knäppas upp. Knappar. Och vad är det då för spår som sitter där? Det är blod. Det är den tilltalades blod", säger målsägandebiträdet.
"Jag vill påstå att han har onanerat. Han har haft sin penis i handen och onanerat, samtidigt som han dragit ned Liss kläder. Jag vill också påstå att sperman hamnade i den här lampkupan", säger målsägandebiträdet.
"Antaganden räcker inte för att fria Nerijus här. Han är skyldig. Man kan inte tala om otur eller slump när det gäller honom. Vad gäller Lisa är det helt annorlunda. Hon är slumpvis utvalt. Det kunde ha varit joggerskan som skulle bli offer för hans sexuella lustar, det kunde ha blivit någon av de andra flickorna på kaféet", säger målsägandebiträdet och påpekar den spermaträffarna från Nerijus i rummet som med ett fönster vetter mot kaféet.

Riktigt bra sagt!
2015-11-03, 15:12
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Semir Hasanbegovic: Brandtler vänder sig till pappan. Han ska inte behöva i sin sorg känna ansvar att han lät dottern, 17 år gammal, mitt i sommaren köra moped hem, han ska inte känna det. Nog ska en flicka i Sverige på 18-tiden kunna köra moped utan att drabbas av detta.

Blev riktigt berörd av den delen. Klockrent framfört av Brandtler.

Nu är det toktantens tur.
2015-11-03, 15:12
Medlem
Brantdler kändes väldigt amerikansk men grymt bra var han.
2015-11-03, 15:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Här är jag helt ense med Brandtler:
Citat:
Semir Hasanbegovic:
Brandtler vänder sig till pappan. Han ska inte behöva i sin sorg känna ansvar att han lät dottern, 17 år gammal, mitt i sommaren köra moped hem, han ska inte känna det. Nog ska en flicka i Sverige på 18-tiden kunna köra moped utan att drabbas av detta.
15:10, 3 November 2015
Pappan, eller mamman, har ingen skuld i det inträffade.
2015-11-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Tycker du det? Jag tycker han håller på med story-telling.
Det stör dig inte att han ljugit i en TV-intervju tidigare? Är det ok man är åklagare?

De ska ju förmedla en historia av vad som hänt, oftast gör dom det väldigt skickligt och talande.
Så att du skriver "story-telling" som om det vore negativt, ja, det får stå för dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in