2015-11-03, 14:53
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Tror faktiskt inte att en jurist vågar hitta på

Jag tror inte hon avsiktligt selektivt konstruerat historien utan att det skett omedvetet.

Det finns en term för det som man ofta använder i sådana här vittneskonfrontationer, som jag av någon anledning inte kan hitta ordet för, men kan vara confirmation bias eller nåt sådant.
2015-11-03, 14:53
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Tore "otur" Brandtler. Riktigt bra redovisning av åklagarsidan för övrigt.
2015-11-03, 14:54
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Tror hon uttryckligen sa 110 procent då hon förhördes i rätten.

Förvisso. Svårt att förhålla sig till ett velande i FUP och 110 procent i rätten. Känns som att minnesbilden från tillfälle som ligger närmare i tiden är bättre att gå på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Störda psykopat apan ska få utvisning efter livstid fängelse.
Fan att Sverige inte har dödsstraff!!!!!!
Jag blir så förbannad att Sverige ska alltid vara dum snälla och så jädra fega inom invandrarpolitiken.
Så mkt snack om mänskliga rättigheter , VAD HÄNDE MED LH RÄTTIGHETER ????

Dödsstraff är ett väldigt milt straff, jag kallar det något i stil med självmord genom staten.
Bra att Sverige inte har dödsstraff, men sen fattar jag inte att livstid kan tidsbestämmas, det borde inte funka. Livstid ska vara livstid. De ska dö ensamma i en cell efter 60+ år, men tyvärr ser det inte ut så. De lever gott innanför väggarna, med bättre mat än våra äldre och dementa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det jag menar med falsk är att det inte är troligt att det är NB som stoppat henne. Antagligen en efterkonstruktion av henne där hon selektivt försökt få ihop det till att bli nb

Att se någon på bild, som hon fick göra vid fotokonfrontationen, och att sedan få göra det fysiskt är något helt annat. Det var NB hon fastnade för redan då, men det blir mycket tydligare om man får se personen framför sig. Hade hon fått gör en "fysisk fotokonfrontation" redan då hade hon troligtvis varit lika säker som hon var i rättssalen.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sariputta
Jag har haft stor respekt för Brandtner fram tills nu, men varför ägnar han sin framställan åt raljerande och ironiserande? Känns väldigt respektslöst mot alla inblandade, även om han får fram sin poäng.

Han gör det otroligt snyggt och får mer än väl fram poängen.
2015-11-03, 14:55
Medlem
Tingsnotariens avatar
Vilken plädering av målsägandebiträdet. Magnifik.
2015-11-03, 14:55
Medlem
En fråga:Finns det en chans att han är så störd så att han har förträngt att han mördat Lisa så han tror på det själv?
Om ja, vad heter den diagnosen?
2015-11-03, 14:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Mycket bra slutplädering samt att han lämnade öppning, gjorde en justering så att det inte blir diskussioner - med betoning på att rättsläkaren är oerhört erfaren, att han utfört obduktionen och ihop med kollegan dragit slutsatserna om hängning.
Ja, den var bra!
Påståendet att han ska ha onanerat kändes lite sådär, men man kanske inte ska uttrycka sig i termer som "kan inte utesluta" som åklagare i en slutplädering?
2015-11-03, 14:56
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllersW
En fråga:Finns det en chans att han är så störd så att han har förträngt att han mördat Lisa så han tror på det själv?
Om ja, vad heter den diagnosen?
Förnekelsesjukan.
2015-11-03, 14:57
Medlem
Parkours avatar
Har dom meddelat varför förhöret med frun avbryts?
2015-11-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Störda psykopat apan ska få utvisning efter livstid fängelse.
Fan att Sverige inte har dödsstraff!!!!!!
Jag blir så förbannad att Sverige ska alltid vara dum snälla och så jädra fega inom invandrarpolitiken.
Så mkt snack om mänskliga rättigheter , VAD HÄNDE MED LH RÄTTIGHETER ????

Han har uttryckt att han inte vill leva om han ska dömas till fängelse, i alla fall något i den stilen. Du tycker att han ska få sin vilja igenom menar du? Det är ju ändå så mycket värre att sitta inspärrad och få leva med sina tankar år efter år. Dödsstraff är ett milt straff, enligt mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in