2015-11-03, 14:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdrage
Ni får inte glömma att IB sa under rättegången att hon lever på NBs pengar. Nu börjar pengarna ta slut och hon gör en helomvändning och vittnar för att rädda sin ekonomiska situation.

...och hon skulle inte ha kunnat räkna ut det tidigare, att pengarna skulle ta slut på mannens lönekonto om han inte fick någon lön?
2015-11-03, 14:48
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Falsk är den nog inte. Hon är ju relativt osäker om det är NB som stannar henne. Kan lika gärna vara någon annan. Men att hon blev stannad ser jag ingen anledning att tvivla på.

Det jag menar med falsk är att det inte är troligt att det är NB som stoppat henne. Antagligen en efterkonstruktion av henne där hon selektivt försökt få ihop det till att bli nb
2015-11-03, 14:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Haha men ursäkta, så alla inblandade poliser etc har rötter i Kinnekulle? Det tog ju ungefär en kvart innan de kallade in folk från övriga Sverige, poliser, NFC osv. Folk som inte bryr sig det minsta om någon gubbe från Kinnekulle som äger lite mark. Han har lika lite status för dem som jag själv eller vem som helst.

Självklart är det så, men det (feodaltänket) kan påverka lokala vittnen.
2015-11-03, 14:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inget medlidande här inte.

Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Tack för det!
Det jag håller dock inte alls med om det sista. Jag hoppas vi förstår varandra ändå, men ...

Dessa orden är inte tomma och saknar inte mening, han står upp och pissar på dem och alla drabbade. Bara för att han tror sig själv tjäna på det. Han misshandlar något vi alla delar - Språket. Dess ära, tillit, mening och betydelse. Någon den mest primitiva inföding vet att man inte gör oavsett språk ursprung eller annat som kan särskilja jorden runt. Något ett djur aldrig gör, ljuger : Rakt av och rätt ned klockrent kalejdoskopisk som bara en psykopat i spegellandskap. Han skjuter ispilar som sårar och söndrar.

Det är förvisso hans rättighet i denna kulturen men behöver inte komma naturligt för alla att ta till sig den rätten. För många skulle det nog kunna vara spiken i kistan att höra denna känslosamma utvikning och få gåsleverproletärens känsloregister tryckta i halsen.

Visst förstår vi varandra.

Vad jag menar med orden "tomma ord" är att Nerijus inte känner något som helst medlidande med BO och hennes familj.
2015-11-03, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det jag menar med falsk är att det inte är troligt att det är NB som stoppat henne. Antagligen en efterkonstruktion av henne där hon selektivt försökt få ihop det till att bli nb

Tror faktiskt inte att en jurist vågar hitta på
Medlem
Jag har haft stor respekt för Brandtner fram tills nu, men varför ägnar han sin framställan åt raljerande och ironiserande? Känns väldigt respektslöst mot alla inblandade, även om han får fram sin poäng.
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Hon pekade dock ut honom med 110 procent säkerhet så den biten skulle i så fall vara falsk.

Mjo. Men i FUPen fick jag känslan av att hon var rätt svävande i sitt utpekande. Knappast 110%.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Det är just detta som jag tidigare - med viss tvekan för alla vet hur dessa spörsmål bemöts och jag har fått på tafsen av någon moralisk högstående härinne - försökt säga. Det handlar inte om individuella skillnader alla gånger utan om allmännare skillnader i mycket med rötter i historia, utvecklingsnivåer och annat.
Därav detta hårdnackade nekande. Men framförallt nekandet och hållningen från mgm och hans anhöriga efter detta obeskrivliga dåd.

Visst, men nu snackar vi litauer. Inte somalier.
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men ingen, inte ens QonTopp el foreigner, har väl hävdat mot-satsen; att laddningen i lampan skulle vara planterad?

Jag har hävdat att det inte nödvändigtvis behöver ha skett en ejakulation vid tillfället.
Det är i det stora hela ganska irrelevant, enligt mig, med tanke på att ett mord ändå begåtts på ett brutalt sätt. Finns inga förmildrande omständigheter alls i hela händelseförloppet, så ejakulation eller inte, ändrar inte min uppfattning av att livstid är enda rimliga påföljden.
2015-11-03, 14:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Britta Svensson: Mycket stark insats av åklagaren Lars-Göran Wennerholm. Byggde upp en helhetsbild på ett bra och övertygande sätt, först utan att ens nämna DNA-spåren.
Instämmer i att Lars-Göran Wennerholm gjort en exemplarisk insatts i denna utredning och i denna rättegång. Hatten av.
Mycket bra slutplädering samt att han lämnade öppning, gjorde en justering så att det inte blir diskussioner - med betoning på att rättsläkaren är oerhört erfaren, att han utfört obduktionen och ihop med kollegan dragit slutsatserna om hängning.
2015-11-03, 14:51
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Mjo. Men i FUPen fick jag känslan av att hon var rätt svävande i sitt utpekande. Knappast 110%.

Tror hon uttryckligen sa 110 procent då hon förhördes i rätten.
2015-11-03, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sariputta
Jag har haft stor respekt för Brandtner fram tills nu, men varför ägnar han sin framställan åt raljerande och ironiserande? Känns väldigt respektslöst mot alla inblandade, även om han får fram sin poäng.

Han vill väl påstå att det inte går att säga "jag vet inte" när det uppenbarligen finns bevis och vittnen som motsäger det han själv påstått sig själva göra vid tidpunkterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in