2015-11-03, 10:15
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Blir så jävla glad om Petter kommer hem igen. Det är faktiskt den bästa spelaren jag har sett i Bajen någonsin. Kennedy den mest betydelsefulla, men Petter bäst. Hans förmåga att driva upp bollen i tempo och gå på distansskott är precis vad vi behöver. Där har vi en spelare av hög kvalitet.

Minnen som kommer fram när man tänker på Petter är ju bland annat comebacken mot BP och

SC Braga i UEFA-Cupen:
https://www.youtube.com/watch?v=t4Xb72lJNQg

Det går ju för övrigt rykten om att han redan köpt hus i Söderort jävligt nära där jag bor

Jag är tämligen övertygad om att Petter kommer tillbaka. Om inte nu så senare. Själv är jag inte bekant med honom som fotbollsspelare eftersom jag egentligen bara följt Hammarby nära sedan 2009 eller så (även om jag alltid kallat mig Hammarbyare sedan barnsben).

Men jag är orolig över hans skadehistorik. Hur bra är han nu? Och om han kommer upp i kvalitet, hur ofta? Hur många matchen kommer han kunna spela?

Han är säkert för bra för att säga nej till men jag avskyr när man chansar. Lite som när vi presenterade Haglund inför säsongen 2015. Värva någon på rehab känns sådär.
2015-11-03, 10:48
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Håller Kennedy som snäppet bättre då han är en bättre lagspelare än Petter.
Sedan vill jag säga att Dede Andersson är med i den diskussionen också, fast han hade ju issues och dom måste väl vägas in också... Men ändå...

Hur som helst så är Petter ett riktigt bra förvärv men bara om man har bra täckning i de matcher han kommer vara skadad, för det kommer han garanterat vara.

Menar du verkligen det? Glömde skriva i mitt inlägg att jag vill ha honom just för att han har rätt skalle och är en bra lagspelare som tar skitjobbet. Petter är ju en ganska blyg kille, men har ändå varit lagkapten i både Groningen och Midtjylland, vilket jag tycker säger en del om vilken slags spelare det är. Dock är ju Kennedy också en lagspelare, så jag vette fan. Hur som helst är det ju såna man behöver om man ska bygga ett vinnande lag.

Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag är tämligen övertygad om att Petter kommer tillbaka. Om inte nu så senare. Själv är jag inte bekant med honom som fotbollsspelare eftersom jag egentligen bara följt Hammarby nära sedan 2009 eller så (även om jag alltid kallat mig Hammarbyare sedan barnsben).

Men jag är orolig över hans skadehistorik. Hur bra är han nu? Och om han kommer upp i kvalitet, hur ofta? Hur många matchen kommer han kunna spela?

Han är säkert för bra för att säga nej till men jag avskyr när man chansar. Lite som när vi presenterade Haglund inför säsongen 2015. Värva någon på rehab känns sådär.

Petter håller riktigt riktigt bra kvalité. Vi snackar om en kille som vi inte kan säga nej till trots skadehistoriken. Utan hans hjärta för Bajen hade vi aldrig fått en spelare av den kalibern. I våras var han med och vann danska ligan med Midtjylland och för typ 2 månader sen var han med och slog ut Southampton i Europa League. Kommentar om Petters insats mot Southampton:

Citat:
Petter Andersson i särklass bäst på plan när Midtjylland slog ut Southampton i Europa League.
2015-11-03, 10:50
Avslutad
Rasmus Lindgren kontrakt går ut i sommar och han har väl varit sugen på att återvända hem. Om någon nu vill ha honom. Han är väl mittback nu för tiden, men kan spela defensiv mittfältare.
2015-11-03, 10:56
Avslutad
Citat:
Menar du verkligen det? Glömde skriva i mitt inlägg att jag vill ha honom just för att han har rätt skalle och är en bra lagspelare som tar skitjobbet. Petter är ju en ganska blyg kille, men har ändå varit lagkapten i både Groningen och Midtjylland, vilket jag tycker säger en del om vilken slags spelare det är. Dock är ju Kennedy också en lagspelare, så jag vette fan. Hur som helst är det ju såna man behöver om man ska bygga ett vinnande lag.
Med lagspelare så menar jag att Kennedy och Petter har liknande egenskaper, men att Kennedy är en bättre speluppläggare (lagspelare). Petter är spetsigare och Kennedy är bredare, men Kennedy har en rätt bra målskörd ändå.
Aja, det är marginellt hit eller dit och jag köper dit resonemang också. Sedan har Petter ett antal år kvar medans jag är rädd för att Kennedys karriär tog slut vid sommarens skada. Och isf är det ju ingen diskussion om vi kollar just nu,

Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
J

Skadehistoriken skall man vara orolig för, men hans kvalitet skall vi inte oroa oss för. Tidigare i höstas vart han utsedd till bästa spelare när Midtjylland spöade Southhampton i Europa Leauge.
2015-11-03, 13:09
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Fantastisk nyhet för alla vi som är gröna

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-poangkung-i-superettan-nara-flytt-till-allsvenskan/

Kommer Kozica till oss kommer jag jubla. Drömvärvning jag velat ha hela säsongen.
2015-11-03, 14:23
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Fantastisk nyhet för alla vi som är gröna

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-poangkung-i-superettan-nara-flytt-till-allsvenskan/

Kommer Kozica till oss kommer jag jubla. Drömvärvning jag velat ha hela säsongen.
Låter som en bra värvning, nog ett bra steg för honom också istället för att gå till ett AIK, Malmö osv och riskera att sitta på bänken.

Giffarna behåller nog bara sitt lag och gör inge större värvningar utöver att ge någon talang A-lagskontrakt, gif har förlängt med nästan alla i laget som satt på utfående kontrakt.
2015-11-03, 14:27
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Giffarna behåller nog bara sitt lag och gör inge större värvningar utöver att ge någon talang A-lagskontrakt, gif har förlängt med nästan alla i laget som satt på utfående kontrakt.
Gäller väl att hålla hårt i era spelare så de inte försvinner? Tänker främst på Pa Dibba, Joakim Nilsson, Fjóluson och Sigurjónsson. Kanske Gerson också?

Man såg ju på Robert Lundström som blev för bra och försvann till Norge.
Senast redigerad av gato12 2015-11-03 kl. 14:31.
2015-11-03, 14:50
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Låter som en bra värvning, nog ett bra steg för honom också istället för att gå till ett AIK, Malmö osv och riskera att sitta på bänken.

Perfekt fit för både lag och spelare.

Mullras lite nere i Jönnet att han är så gott som klar dessutom

Om du skulle värva någon till Giffarna - vilken typ hade ni velat ha? Ser ert lag ungefär likadant ut som när vi möttes förra året?
Senast redigerad av Arctic Monkey 2015-11-03 kl. 14:52.
2015-11-03, 15:14
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Gäller väl att hålla hårt i era spelare så de inte försvinner? Tänker främst på Pa Dibba, Joakim Nilsson, Fjóluson och Sigurjónsson. Kanske Gerson också?

Man såg ju på Robert Lundström som blev för bra och försvann till Norge.
Precis, det är som är vårt problem...
Lämnar någon så får vi betalt och kan då värva en ersättare men målsättningen är ju att behålla alla. Vår ekonomi är ju ganska dålig men tror inte vi behöver sälja.

Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Perfekt fit för både lag och spelare.

Mullras lite nere i Jönnet att han är så gott som klar dessutom

Om du skulle värva någon till Giffarna - vilken typ hade ni velat ha? Ser ert lag ungefär likadant ut som när vi möttes förra året?
En cm in, Gerson från Norrköping och Hasani forward som tidigare spelar i Örebro annars är det väl samma lag.
Är ganska nöjd med laget, är väl vänsterbacken Dennis Olsson(94a) jag varit osäker på men han har spelat upp sig, lite feg i passningsspelet och inte så solid defensivt men han blir förhoppningsvis bättre. En målgörare skulle vi behöva då alla våra forwards är målsumpare och vi har tappat en hel del poäng på grund av det typ Elfsborg hemma förlust med 0-1 trots att vi skulle ha vunnit med 3-0. Skulle gärna testa Daniel Andersson från Selånger divison 2, 25 åring som gjorde 27 mål men ryktas till Åtvidaberg.
2015-11-03, 17:27
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Petter håller riktigt riktigt bra kvalité. Vi snackar om en kille som vi inte kan säga nej till trots skadehistoriken. Utan hans hjärta för Bajen hade vi aldrig fått en spelare av den kalibern. I våras var han med och vann danska ligan med Midtjylland och för typ 2 månader sen var han med och slog ut Southampton i Europa League. Kommentar om Petters insats mot Southampton:

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Skadehistoriken skall man vara orolig för, men hans kvalitet skall vi inte oroa oss för. Tidigare i höstas vart han utsedd till bästa spelare när Midtjylland spöade Southhampton i Europa Leauge.

Det låter lovande. Då vet man att han kan komma upp i riktigt hög nivå trots alla skador.
2015-11-03, 20:18
Medlem
Silly season är igång nu.

"Bajen förhandlar för att få loss Petter Andersson och aik förhandlar för att få loss Dickson Etuhu."
2015-11-04, 15:50
Medlem
Readyfreddies avatar
http://ghanasoccernet.com/exclusive-ghana-starlet-latif-anabila-lands-in-sweden-to-pen-aik-stockholm-deal/

Ta det för vad det är men alltid kul med lite rykten.

"Join" kan ju mycket väl vara träningsspela.

New Edubiase är förövrigt Oforis klubb i Ghana.
Senast redigerad av Readyfreddie 2015-11-04 kl. 15:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in