2015-11-03, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
En observation: Alternativteoretikerna försöker få Jönssonligan som skyldiga men inte IR. Hon antyder istället att det är brodern som ligger bakom det hela. Dags för alternativteoretikerna att ta kontakt med IR och få henne att ändra sig.

IR har med sin profession och erfarenhet lite mer vett än att börja med konspirationsteorier. Och givetvis har hon utrett allt, hon försvarar trots allt NB. Vilket säger mycket om foliehattarnas teorier.
2015-11-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Just i den här fallet framkommer en kontrollerande pappa (som bl a har sexuella motiv; klädsel, bilder) och de som misstror litauerna verkar hålla med om att det är ok att kontrollera döttrar. Svenskt hederstänk.

Men det var ju inte oskulden han ville kontrollera, hon hade ju haft en pojkvän i ett år och det förhållandet tog slut för att hon inte var kär längre.
Att begränsa vågade bilder på internet har inget med hederstänk att göra, det gör både mammor och pappor av rädsla för att bilderna ska dra till sig obehagliga personer som kan trakassera ens barn. Oskulden har inget med det att göra alls. Man vill inte att de ska umgås med sluskiga typer och råka illa ut.
Våldtäkt är nog alla föräldrar rädda för att deras barn ska utsättas för. Vanligt sex vet jag ingen svensk förälder som är rädd för.
2015-11-03, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Är inte förvånad. Åklagaren är nöjd med vad han fick. Måste erkänna att det var jobbigt att höra någon så uppenbart ljuga för att skydda sin make. Hon gjorde det inte lättare för sig själv precis.

... och inte för sin make för den delen heller
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MelTorment
"Men när ett vittne nämner att den kattunge han tagit hand om kan ha sparkats till av en polis började han att gråta", noterar Expressens nyhetskrönikör Britta Svensson:

Det kom inga tårar från den åtalade när rättsläkaren beskrev hur Lisa Holm, 17, hade blivit hängd. Eller när en kvinnlig polis på ett skakande sätt berättade hur hon hittat den döda flickan i ett klädskåp”, skriver hon.

Nerijus Bilevicius har också gråtit när hans dotter kommit på tal."

Vilket enbart stärker hans påstående om att han aldrig har träffat Lisa Holm. Den enda slutsats man kan dra, är att hans känslor står i relation till de människor/varelser han bevisligen har träffat.

Du skulle haft med resten av vad Britta Svensson skrev för du missade verkligen poängen med hennes artikel.
Intressant och informativ beskrivning av henne på hur NB uppträder i rättssalen - det säger en hel del,
trots att han inte säger så mycket...

Citat:
Tårarna började rinna på Nerijus Bilevicius när ett kvinnligt vittne berättade om hur han tagit hand om en kattunge. Hans gråt tog fart när vittnet påstod att polisen som grep Bilevicius hade sparkat till kattungen. Det kom inga tårar från den åtalade när rättsläkaren beskrev hur Lisa Holm, 17, hade blivit hängd. Eller när en kvinnlig polis på ett skakande sätt berättade hur hon hittat den döda flickan i ett klädskåp. Tidigare har Nerijus Bilevicius gråtit när hans dotter, som han enligt egen utsago inte träffat på väldigt länge, kommit på tal.
Om han skulle vara skyldig så är en mördares kalla tårar i rättssalen inget ovanligt. De brukar komma när den som kan vara omåttligt brutal mot andra tycker synd om sig själv.
Medlem
Rätten borde ju märka att hustrun ändrat sin historia i olika förhör och därmed inte är trovärdig.
2015-11-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
En observation: Alternativteoretikerna försöker få Jönssonligan som skyldiga men inte IR. Hon antyder istället att det är brodern som ligger bakom det hela. Dags för alternativteoretikerna att ta kontakt med IR och få henne att ändra sig.

Med tanke på hur skogstokiga personer blir här om icke-litauer problematiseras som misstänkta gm, tror du någon offentligt vågar anklaga någon infödd svensk?
2015-11-03, 12:23
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Detta handlar inte om det. Du kan inte undgå att se hur vissa smutskastar rättsprocessen. Du borde reagera. Att du "inte står bakom" hämndaktioner betyder inget om du inte visar det.

Vet inte hur jag ska visa det, jag antar att jag försöker visa det endast genom att vara saklig i mina inlägg och försöka belysa det juridiskt intressanta. Att du anser att jag är "färgad" åt det ena eller andra hållet beror på att vi inte delar uppfattningar kring den bevisning åberopats i målet. Om jag skulle anse att bevisningen inte höll skulle jag givetvis hoppas på en friande dom. Hade t.ex. åklagaren inte haft den tilltalades DNA på de aktuella områdena och endast grundat åtalet på "rena indicier" samt att han agerade misstänksamt inför missing people eller att han ska ha frågat en annan kvinna om vägen en dag innan Lisa försvann hade jag pläderat för en frikännande dom.
2015-11-03, 12:24
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vi har två saker i Sverige det är yttrandefrihet och offentlighets principen.
FUP är redan en offentlig handling och press och media har som jag själv alla ggr tagit del av dessa handlingar som omfattar brottets förfarande i bevismateriel mm

När det kommer till vad pressen går ut med ska man inte alla gånger tro att det är den ända sanningen.

Det intressanta i detta är hur framställan görs i förhållande till de bevis eller motbevis som ansvariga har
Inte vad folket via media tror.

Det blir lätt flummigt när en advokat pratar om allt och inget när familjers liv slagits i spillror pga en man

Givetvis men då det inte är alltför sällan som personer ger en annan version i rätten som de gett i förhör, dvs. det som är med i FUP, vill man inte låta vittnen höra andra vittnen innan de ska höras.
2015-11-03, 12:24
Medlem
Frun klagar på ledande frågor, löjligt.
2015-11-03, 12:25
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Är inte förvånad. Åklagaren är nöjd med vad han fick. Måste erkänna att det var jobbigt att höra någon så uppenbart ljuga för att skydda sin make. Hon gjorde det inte lättare för sig själv precis.

Extremt dåligt agerat av alla i försvaret.
Flummig hustru, flummigt försvar
Nu får de ge sig
Medlem
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4433782-just-nu-inga-fler-forhor-med-frun
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag talar inte bara om nationalitet utan också om klass och kontakter.
Nej, jag tror ingen hade försökt sätta dit någon som har inflytelserik familj, pengar till stjärnadvokater, god utbildning och god förmåga att formulera sig på svenska.

Det är mycket lättare att sätta dit någon som inte har pengar, inte kan svenska, inte har utbildning och inte kan försvara sig.

Det är det jag säger.
Detta är kvalificerat bullshit från din sida. Fattar du inte att det är de faktiska omständigheterna som ligger till grund för åtal? Ditt resonemang är på så låg nivå så att jag börjar undra om du är en rättshaverist av någon anledning.
Du för inte en nyanserad diskussion här och då kommer osökt tanken på vad det beror på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in