2015-11-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Stackars, stackars..det gör ont att ljuga

Haha precis.
"Hjärtproblem" = djup ångest som påverkar henne fysiskt i form av ett stort tryck mot bröstkorgen som gör att man upplever smärta.
2015-11-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det finns i förhören. Svart på vitt. Återstår för en människorättsorganisation att granska.

Det var även ett HELT oberoende vittne , svenskt om det hör till saken, som i rätten igår under ed vittnade om att polisen uppträtt brutalt mot Irina. Han var själv tvungen att saga till polisen sa han igår till rätten.
2015-11-03, 11:29
Medlem
Bara jag som tänker att frun nu har kunnat följa rättegången och ändrat sin historia så att den passar in i det 35-åringen har sagt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Om bevisen pekat mot t ex AJ lika tydligt som de gör mot NB, absolut.
Skippa rasistanklagelserna din jävla tomte.

Det är bara att följa den här tråden för att se att rasism har bäring i misstankarna mot mgm och i åtalet. Polisen har inte försökt att överbrygga sociala o kulturella barriärer. Tvärtom - de har gjort allt för att de misstänkta ska må dåligt.
Det är inte ens utrett om pappa Holm skakade på huvudet, som han gjorde i rätten, i häktet mot den tilltalade.
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Likstelheten upphör. Berkowitz avsade sig tyvärr sin professionalitet i gårdagens förhör.

Efter 2-3 dagar.

Givetvis kan han ha flyttat på kroppen någon gång mellan måndag till fredag, men det är nog ganska osannolikt.
Medlem
Colossos avatar
Min teori:

Nerijus mördade flickan (han tänkte säkert inte göra det men blev lite fel). Åkte hem och insåg vad han hade gjort så han berättade för frun och sin bror.

Anledningen att bror och fru inte ville vittna i första läget var att dom inte ville blanda sig i detta och bli åtalade för att dom skyddade brottsling. Men nu har frun ångrat sig lite och känner att hon ska försöka en sista gång att hjälpa sin man.
2015-11-03, 11:30
Medlem
Citat:
Ska vi strunta i rättssäkerheten tycker du? Beror det på att det är en främling som är tilltalad?
För svenskar ska väl alltid ha rättssäkerhet?

DNA är rättssäkert. Så länge han inte förklarar hur han har sölat ner lisas kläder och speciellt det som är innanför hennes byxor så kan vi väl i alla fall anta att han har varit i närheten av henne. Men du går igång på motsättningar trots att de simpla förklaringarna oftast är det som är sanningen.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Innan FUP kom ut, för att visa att personutredning, snäll, gift, jobbar mkt inte säger ett skit skrev jag om mördare som levt dubbelliv, de sju faserna, organiserade seriemördare.
La även bilder på hur de ser ut - lägger in det igen som ett komplement till det du skriver.

Han passar in sjukt väl
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Bara jag som tänker att frun nu har kunnat följa rättegången och ändrat sin historia så att den passar in i det 35-åringen har sagt?

Absolut, detta påverkar helt klart.
2015-11-03, 11:31
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills

Det är just detta jag försöker spåna i. Hon begår potentiellt just nu brott av grov art, för vilket 4 år i fängelse kan föreligga.
Medlem
Merwinnas avatar
Förresten kan nog detta med klass/nationalitet slå åt båda hållen. Antingen att man (i detta fallet rätten) vill skydda en godsägarfamilj - av rädsla för repressalier, eller för att man på något sätt ser denna klass som samhällets stöttepelare oavsett allt annat. ELLER att man vill frikänna en utländsk gästarbetare just för att visa att man är fina och goda och politiskt korrekta personer, som inte låter sig påverkas av nationalitet eller samhällsklass.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Min teori:

Nerijus mördade flickan (han tänkte säkert inte göra det men blev lite fel). Åkte hem och insåg vad han hade gjort så han berättade för frun och sin bror.

Anledningen att bror och fru inte ville vittna i första läget var att dom inte ville blanda sig i detta och bli åtalade för att dom skyddade brottsling. Men nu har frun ångrat sig lite och känner att hon ska försöka en sista gång att hjälpa sin man.

Ja nu när pengarna börjar ta slut är det dags. Tycker Rönnbäck gjort ett storslaget jobb för att få alla dömda i allmänhetens ögon!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in