2015-11-03, 11:03
Medlem
Stämmer det?
- Kan du upprepa tiden?
I den här förhöret säger du att du vet inte om klockan var 17.30. Du säger att du satt vid datorn och lagade pannkakor.
Stämmer det?
- Möjligen, säger frun.

35-åringen sätter ansiktet i händerna nu.

(jag gifte mig med den enda kvinnan i världen som inte kommer ihåg saker i detalj när det verkligen betyder något) tänker gärningsmannen.
2015-11-03, 11:04
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Jo (med största sannolikhet). Har framgått i FUP att han brevväxlat med anhöriga. Helt klart har detta något med fruns vändning att göra.

MGM och anhöriga får ha kontakt via brev när denne sitter i häktet, vet ni om polis får läsa igenom vad som skrivs?
Martina Rask: Han har suttit där under restriktioner och brev måste därför läsas igenom.

Från nlt.se live chatten
Medlem
"John Granlund: Domaren säger att tolken blev nervös!"

Vilken fars detta har blivit...
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Semir Hasanbegovic:
Den andra tolken blev nervös och tingsrätten måste ringa upp en annan tolk.
11:04, 3 November 2015
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Hon är ryska och talar inte så bra litauiska. Och tolkarna avlöser varandra.
Ryska tolken hade annat uppdrag och var tvungen att gå kl 11. En ny rysk tolk är på plats. Den som dom har hittat backade precis då han blev för nervös. De letar vidare efter ny tolk.
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helgeknut
jag har bara tid till kl 11... haha skön tolk!
Och tolk nummer 2 blev nervös och ville inte vara med. Vilken fars.
2015-11-03, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helgeknut
jag har bara tid till kl 11... haha skön tolk!

Som jag förstod det var hon bokad för annat tolkningsuppdrag. Helt ok enligt mig. Allt i världen kretsar inte kring denna rättegång.
Medlem
Undrar vad hon skulle tänka om åklagaren helt plötsligt sade:

"Är du medveten om att du kan dömas för grovt skyddande av brottsling om det visar sig att du ljuger i detta förhör"

Hade varit priceless.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Med "skyddande av brottsling" avser jag med frågan om det kan komma att blir ett "nytt" ärende, efter det att morddom mot NB avkunnats.

Frågan kvarstår öppet.

Detta må vara juridiskt begreppsklyveri men är tämligen övertygad om att dom inte kommer avkunnas, en avkunnad dom sker i parternas närvaro och då ska domen avkunnas idag, däremot kommer tingsrätten meddela dom vid ett senare tillfälle
Medlem
softmoons avatar
Semir Hasanbegovic:
Ja, du har rätt i det. Det är otroligt rörigt. 35-åringens fru har dessutom en läkartid i eftermiddag som hon måste passa.

Måste hon verkligen det? För helvete...
2015-11-03, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Du glömde nog att nämna att DNA binder honom till brottsplats, brottsvapen och brottsoffer. Det är ingen idé att påstå att han " har jobbat där och hans DNA finns överallt". Det finns för mycket av det och på ställen som det svårligen kan hamna på bara för att han har jobbat där.

Det är nog lite både och. Självklart måste man kunna frågasätta även tolkningen av tekniska förundersökningen. De verkade inte vara så 100% säkra själva heller. Vissa frågor sa de igår att de har ingen teori om. De flesta svaren var tveksamma. Men man måste konstatera att det finns så pass mycket bevis att man kan fälla honom. Sen om han var ensam eller inte blir ju inte besvarad i den här rättegången. Synd.

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det finns en anledning till att alla tillfrågade " experter" som läst FUP förstår att han är skyldig.

Fuben är sammansatt i syfte för just den här rättegången. Man har med de uppgifter som gäller mgm och vittnesmålen och tekniska bevisen som gäller honom. När man läser fupen så får man självklart en bild som det är bara han och ingen annan. Man blir lite hjärntvättat och glömmer lätt att det finns även en värd utanför den mgm. Det är också väldigt lätt att projisera egna kännslor i det man läser och på så viset blanda det egna med det faktiska. Vi får hoppas att poliser, åklagare, domstolen och vittnen försöker hålla från sig de egna känslorna i sin bedöming.
2015-11-03, 11:07
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Jo absolut. Men de har nog inte skrivit om det "rakt av" utan mer i form av känslor. Svårt att förklara men han har "all rätt" att hävda sin oskuld och försöka påverka henne.
..åsså kan man undra om de kallat in tolk för att gå igenom posten varje gång?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in