2015-11-03, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
En sladdertacka och lögnerska till mördarhustru ska nu per telefon ljuga och ta tillbaka vad hon sagt tidigare i förhör.
Hon ser till sin egen situation och sitt fortsatta liv i Litauen med släkt och vänner, här gäller det att ställa upp som en lojal hustru, en mördad svensk tonårsflicka och hennes anhöriga skiter hon i.
Den ljugande sladdertackan påstår att hon blivit sååå illa behandlad i Sverige, av svensk polis och litar inte på svenskt rättsväsende.
Som att det skulle vara bättre i korrupta länder som Litauen eller i Ryssland .
Hennes ord är inte värda pappret hon torkar sitt feta arsle med. En fars!
Gräva mask.

Desperation från advokaten som övertalat henne att vittna i sista stund, riktigt obehagligt.
Kommer en detaljerad beskrivning av hur "illa behandlad o pressad" hon blev vid förhöret där hon berättade sanningen, att hon inte vågade säga annat. Lär också komma en detaljerad berättelse om söndagskvällen, när NB "var hemma". Tillrättalagd beskrivning. Sen kommer hon att låta sjuk, utbränd o trött...trött av "drevet", av att alla vet vilka de är, att hon känner sig hotad osv. Förmodligen är hon också instruerad att rikta misstankar mot yngre brodern - så det överensstämmer med advokatens olika utspel.
Tror att hennes berättelse kommer att bli till försvarets nackdel - åklagaren o målsägarbiträdet drar bara nytta av hennes försök att ändra sin story och de återupptar de gamla förhören - där hon inte gav NB alibi. Undrar hur hon kommer att kunna leva med lögnen? Helt obegripligt!
Senast redigerad av blackmolly123 2015-11-03 kl. 10:53.
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Enligt NFC finns INGET annat DNA än 35-åringens. Svårt att matcha mot någon, när det inte finns något spår/DNA att matcha mot
Tekniskt klarläggande:
Om man hittar DNA-molekyler så kommer en massa av detta att matcha alla här inne på forumet, givet att vi alla är homo sapiens sapiens! Mängder av gener är självfallet lika för alla människor (liksom mellan människa och närliggande arter).

Vad som är mer eller mindre unikt är längden på de DNA-sekvenser som man letar specifikt efter vid DNA-profilering (https://en.wikipedia.org/wiki/Variable_number_tandem_repeat ), man gör alltså inte en fullständig bestämning av det så kallade genomet för vare sig en individ eller i spåret. Då kan längden på några av sekvenserna matcha dig eller mig, men inte längden på alla sekvenser! Jag är osäker om man letar efter längden på 13 eller 11 s.k. loci (https://en.wikipedia.org/wiki/DNA_profiling) men principen är den samma: om längden på alla sekvenser i spåret matchar MGM så kan man utesluta att någon annan lämnat DNA i sagda spår.

Hamilkar kan reda ut detta betydligt bättre än undertecknad!
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Så var det förr nu har metoderna att hitta DNA förfinats. Länkade tidigare till ett experiment där man lät ett antal personer skaka hand med en annan person i två minuter och sen hantera en kniv. I 80% av fallen fanns bägges DNA på knivskaftet, i 20 % av fallen fanns bara den andre personens DNA, den som överhuvudtaget inte rört kniven.

Pågår massa sådana experiment. Men de är just EXPERIMENT.
Man testar och forskar även på att kunna åldersbstämma DNA och blod.

Inget av detta är dock tillräckligt tillförlitligt. Rätten underkänner det.

Men inom några år kanske =)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Skönt att höra att fler känner som jag
En parodi i rättssak
Jag är chockad att det får gå till så här

Det spelar inte så stor roll vad hon säger.
Åklagaren har redan fastställt att hon lever på besparingar och har ett enormt intresse av att den åtalade frikänns.

Det är väntat att hon ger honom alibi. Hon skulle kunna erkänna mordet utan att någon skulle tro på det.
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Bra att IB uppger olika tider då NB kom hem den 7 juni .... HELA tiden. Trovärdigt
Bannlyst
Han kommer att frias, antingen i TR eller annars i HR.
2015-11-03, 10:47
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Betänk då
•om kroppen vänds först sedan mer än ca 12 h förflutit efter döden, kvarstår de ursprungliga likfläckarna (fixerade likfläckar) och inga nya bildas

Nu så skall man nog inte ta tidsangivelserna som exakta värden....

Om flickans kropp legat gömd och senare flyttats till byssjan så hade man snabbt insett detta.

Men, det handlar inte enbart om "likfläckarna" utan vi snackar om erfarna experter inom rättsmedicin som ser till många faktorer som vägs samman.

Dom verkar vara säkra på att flickan flyttades till byssjan omedelbart efter mordet och jag tror inte att det på något sätt går att ifrågasätta.
Medlem
Förbannade hederslösa pack som sitter och ljuger. Jag hoppas innerligt att de båda får ett livslångt helvete.
Medlem
Antitrinitarians avatar
Blandar hon ihop klockan sju och 17 eller vad är det frågan om :/
Medlem
Var han hemma sen hela tiden tills ni åkte till Handlaren klockan åtta eller?

35-åringen nickar nu intensivt.
Medlem
Sgt.Blands avatar
Så om jag har förstått det hela rätt så hävdar MGM att han har varit hemma hela tiden och frugan hävdar nu att han kom hem vid 1845? Vilka jävla idioter alltså.
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Är du säker på detta?
Vad vet du om sånt som inte har fått några träffar mot de som testats.
Bara för att man topsat x antal personer betyder det inte att man testar mot alla dessa.
Man testar bara mot det som beställaren anger.
Läs mitt svar ovan.
Om en DNA-profil i ett spår matchar MGM med avseende på alla undersökta sekvensers längd så är det klart. Då finns det inte spår från någon annan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in