2015-11-03, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Nej, som nära anhörig vittnar hon inte under ed.

Tingsnotarien, det här senaste nu om att hustrun kommer att vittna, det kan väl varken göra mer eller mindre?
2015-11-03, 09:27
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Vad som blir väldigt intressant är att hon givit brodern alibi, det åts bla pannkakor osv, och det alibit togs inte tillbaka när hon ändrade sig vid Litauen-förhöret.
Det innebär i sin tur att hon radikalt måste ändra sitt tidigare uttalande om brodern för att inte sänka försvarets pekfingerpekande mot brodern som möjlig gärningsman...
Men pannkakorna är också en del av hennes eget alibi. Hon säger att hon gick fram och tillbaka mellan köket och datorn vid den aktuella tiden. Men på datorn finns inga bevis för aktiviteter enligt forensikern.

Dessutom har hon redan svajat fram och tillbaka i förhören för att till sist bli frisläppt.
2015-11-03, 09:27
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Nej det menar jag inte!
Det var naturligtvis ett exempel, men det är du för dum för att förstå.
Så ett annat exempel LH blöder GM tar en tröja tillhörande NB och torkar bort, DNA smittas på torkstället och på GMs handskar varvid han smittar ner ett flertal ställe på BO.

Detta är givetvis bara en teori.
Eh, du skrev:
Slår aldrig tanken dig att ev annan GM har fått tag i NB.s "runkvantar" som e.x.
Vad exakt skulle jag tolka det som?

Sedan kan du ju använda din ansenliga begåvning till att förklara hur blodfläckar med endast NBs DNA droppar från NBs tröja som legat i ett dygn eller mer i ladan.
2015-11-03, 09:28
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Tingsnotarien, det här senaste nu om att hustrun kommer att vittna, det kan väl varken göra mer eller mindre?

Till sist nej, ger hon honom alibi nu är det inte värt särskilt mycket, dels p.g.a. vad hon sagt tidigare, dels då hon inte vittnar under ed. Däremot kan ju åklagaren såklart pressa henne ang. vad hon sagt i förhör och vem vet hur det påverkar domstolen.
2015-11-03, 09:29
Medlem
Semir Hasanbegovic:
Att du skulle ha hälsat på vittnet eller han på dig. Det nämnde du inte tidigare förhör för någon dag sedan.

Semir Hasanbegovic:
– Jag har nämnt det under polisförhören, ett antal gånger men ingen ville lyssna på mig

Haha ALLT skrivs ner! Herregud
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Ännu ett typiskt drag att skylla ifrån sig, jag är inte förvånad. Dock borde han nämnt det i tidigare förhör vad han tycker om brorsans delaktighet men icke. Väldigt märkligt och genomskinligt drag av NB att skylla på sin närmaste

Det tycker jag tyder på en person som inte har speciellt djupa, genuina känslor till sin närmaste familj faktiskt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jo, sidan 15 i FUP, sidnumret på sidan inte i readers räkneverk om du använder reader. Bilarna åker ju på vägen och kroppen lär tagits ut på baksidan. Det är inte omöjligt att de hunnit åka ut mellan två passerande bilar, eller så är det någon bilist som inte har sett något som det tycker är värt att rapportera... om han ens kommer ihåg eller lade märke till någon bil när han passerade. Det är inte någon superteori jag pratar om, utan jag undrar bara om det kan vara någon som har funderat i dessa banor.

Då missuppfattade jag dig. Det finns ingen tidsuppgift när den första polispatrullen kom till platsen den 7.e (förutom hundföraren).
2015-11-03, 09:30
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Mja, men lillebror (och/eller NB?) sade väl att han använt rullen till att laga ett verktyg. Rullen skall alltså ha legat precis där den hittades. Hade tejepn kommit från en helt annan plats (okänt fabrikat, etc.) så hade det talat i riktning för en okänd alternativ GM.

Me du har rätt, den är inte avgörande.
Mördaren kan ha använt samma typ av tejp och efteråt bytt ut egna tejprullen med den mördades DNA mot rullen i ladan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Till sist nej, ger hon honom alibi nu är det inte värt särskilt mycket, dels p.g.a. vad hon sagt tidigare, dels då hon inte vittnar under ed. Däremot kan ju åklagaren såklart pressa henne ang. vad hon sagt i förhör och vem vet hur det påverkar domstolen.

På vilket vis då menar du?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Det tycker jag tyder på en person som inte har speciellt djupa, genuina känslor till sin närmaste familj faktiskt.

Han har väl fått idén när ett vittne sa att bröderna är ganska lika fast ändå inte.
Medlem
Willow1s avatar
Vilken fars!
Nu ska IB vittna och hur trovärdigt är det. Herre gud vilken variant får vi idag.

Lider med föräldrarna
Medlem
Om GJ "Vi satt utanför dörren till vår lägenhet och jag såg när han kom körandes på allén. Vid det här stora huvudhuset, till gårdsägaren. Han stannade till vid huvudtrappan. Han klev ut ur bilen från passagerarsidan, gick in huset, stannade där i högst fem minuter och gick sedan tillbaka till bilen. Han körde ut genom den lilla grinden där vårt hus finns och när han höll på att sätta sig i bilen gick jag emot honom, tänkte jag stanna honom och berätta att jag gjort i ordning fönsterblecket."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in