2015-11-03, 09:19
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Kan frun bli straffad för detta? Försöker vilseleda rätten, förstöra etc

Nej, som nära anhörig vittnar hon inte under ed.
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Jävla as, nu börjar han verkligen antyda om sin bror...
He he, det här är ju dynamite:
death match & Free For All i rättssalen!

Synd att inte lillebror är på plats så att han kunde skicka en Scud-missil tillbaka senare!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Hon har troligtvis valt att vänta in i det sista för att kunna ljuga ihop något när hon lyssnat på hela rättegången med vittnen osv. Inget smart drag men åklagaren är nog nöjd nu när han kan använda hennes första förhör

Undrar om brodern följer detta och ser hur hans bror nu sitter och insinuerar att HAN kanske är mördaren, önskar han hör av sig!!!!
2015-11-03, 09:21
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Vad som blir väldigt intressant är att hon givit brodern alibi, det åts bla pannkakor osv, och det alibit togs inte tillbaka när hon ändrade sig vid Litauen-förhöret.
Det innebär i sin tur att hon radikalt måste ändra sitt tidigare uttalande om brodern för att inte sänka försvarets pekfingerpekande mot brodern som möjlig gärningsman...

Bra spaning.

Jag kan delvis förstå att advokaten tar till detta, men ifrågasätter samtidigt om det är till fördel för klienten. Kvinnan vittnar inte under ed, men alla försök att komma med någon ny version av vad som hände den där söndagseftermiddagen och kvällen kommer obönhörligen att leda till att åklagaren påminner om vad hon sagt i förhören.

Tycker det finns en mänsklig aspekt här också som även advokaten borde väga in. Hustrun vill tro på sin man bortom allt förnuft - som många andra kvinnor före henne. Men hon är dessutom troligen utsatt för press från familjen i Litauen att ställa upp för sin make. En press som även den åtalades bror varit utsatt för och som säkert är en del av orsaken till hans dåliga mående.

Jag vill inte döma dessa människor som en del gör, även om jag tycker att gränsen går vid att vidhålla/återträda till ett falskt vittnesmål inför en domstol. Det dilemmat tycker jag att advokaten kunde ha besparat kvinnan, likaså den press åklagaren garanterat kommer att utöva. Hennes vittnesmål kommer ändå inte att ha någon betydelse för utgången.
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Vad som blir väldigt intressant är att hon givit brodern alibi, det åts bla pannkakor osv, och det alibit togs inte tillbaka när hon ändrade sig vid Litauen-förhöret.
Det innebär i sin tur att hon radikalt måste ändra sitt tidigare uttalande om brodern för att inte sänka försvarets pekfingerpekande mot brodern som möjlig gärningsman...
Nu tycks försvaret ha kommit på samma sak och planterar ett frö om att brodern och frun har förhållande, förmodligen för att kunna förklara fruns vittnesmål...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du menar att NB hade ett par handskar med färskt blod liggande på söndagkvällen i ladan eller slaktrummet som GM hittade och använde när han hängde LH?
Nej, den tanken slår mig aldrig.

Nej det menar jag inte!
Det var naturligtvis ett exempel, men det är du för dum för att förstå.
Så ett annat exempel LH blöder GM tar en tröja tillhörande NB och torkar bort, DNA smittas på torkstället och på GMs handskar varvid han smittar ner ett flertal ställe på BO.

Detta är givetvis bara en teori.
2015-11-03, 09:22
Medlem
Tingsnotariens avatar
Frun kommer få det svettigt nu när åklagaren kan åberopa de avvikande berättelserna i polisförhören som bevisning. Visst hon kan ljuga utan risk för mened men jag gissar att åklagaren kommer gå synnerligen hårt åt henne om hon lämnar avvikande uppgifter från förhöret.
2015-11-03, 09:22
Medlem
Citat:
Undrar om brodern följer detta och ser hur hans bror nu sitter och insinuerar att HAN kanske är mördaren, önskar han hör av sig!!!!

Ännu ett typiskt drag att skylla ifrån sig, jag är inte förvånad. Dock borde han nämnt det i tidigare förhör vad han tycker om brorsans delaktighet men icke. Väldigt märkligt och genomskinligt drag av NB att skylla på sin närmaste
2015-11-03, 09:23
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nu är jag ingen "alternativteoretiker" eftersom jag inte direkt misstror att man funnit rätt gm, men hur säker är du egentligen om du ser tejprullen som något avgörande? Den kan ha legat i en bil och i efterhand lagts in i ladan bredvid borrmaskinen.

Även om mycket arbete har lagts ned i förundersökningen så finns uppenbara brister i att redovisa sådant som talar till den åtalades fördel.
Mja, men lillebror (och/eller NB?) sade väl att han använt rullen till att laga ett verktyg. Rullen skall alltså ha legat precis där den hittades. Hade tejepn kommit från en helt annan plats (okänt fabrikat, etc.) så hade det talat i riktning för en okänd alternativ GM.

Me du har rätt, den är inte avgörande.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:

Jag hoppas verkligen det, föga troligt, men jag hoppas det.
Medlem
Theforeigners avatar
NB om Gustav Jönsson (läs nerifrån och upp)
angående NB alibi kl ca 19
ang att GJ bara stannade på godset ca 5 minuter (om sant så faller GJs alibi):

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4417394-liverapportering-fran-rattegangen

Semir Hasanbegovic: Varför gör han så här? Varför ljuger han?
09:13, 3 November 2015

Semir Hasanbegovic: – Det såg min hustru också, för vi var ute tillsammans.

Semir Hasanbegovic: – Hur kunde han inte se mig? Jag gick nästan fram till brevlådorna, jag hade max 20 meter in till bilen och han påstår att han inte har sett mig. Jag har velat stoppa honom och säga att jag är klar med fönsterblecket. Det enda jag såg var att en kvinna körde. Han lyfte handen till mig, stannade inte och åkte vidare.

Semir Hasanbegovic: – Han har inte preciserade när han kom. Jag och min hustru kom före klockan sju när han kom till gårdsägaren. Och sedan påstod han att han stod lång tid där inne, han var där max fem minuter och sedan åkte han iväg, säger 35-åringen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Eftersom jag anser mig ha fått svar på frågorna vem, varför, hur, när så är det bara
en fråga kvar som intresserar mig: Han han gjort det förut? Denna omänskliga, onda balt
vid namn Nerijus Bilevicius ? Snart livstidsdömd och som i somras
såg till så att en ung svensk flicka bragtes om livet på det mest fasansfulla och utstuderat
grymma sätt och samtidigt skickade in hennes familj i en mardröm, i en livslång sorg
och saknad.

Det är vad som är kvar att få reda på om han mördat nån annan flicka/kvinna under
liknande förfärliga omständigheter. Offer som kanske inte ens saknas nånstans.
Bara avskummet själv vet svaret på den frågan och han lär väl inte vara villig att
skapa någon klarhet på den punkten med tanke på hur han hittills valt att agera;
förnekelsens strategi.

Det är vidare sällan man sett någon GM vara så bunden vid sitt dåd som detta monster
till flickmördare. En teknisk bevisning i överflöd, en rad vittnesmål som än mer förstärker
skulden, försöket att skapa ett falskt alibi som brodern och frun inte ställde upp på när
allt kom omkring. Utgången är så given som den någonsin kan vara i det här fallet.
Inte minst efter somliga av dagens vittnesmål i rätten.

35-årige Nerijus Bilevicius från Litauen överföll Lisa Holm i avsikt
att utsätta henne för ett obeskrivligt lidande som skulle leda till hennes död och allt
detta iscensattes för att den avskyvärde, djupt ondskefulle balten skulle få utlopp för sina vidriga
sexualsadistiska fantasier. Han njuter av hennes skräck, dödsångest och
rent fysiska lidande och lampkupan bär sin vittnesbörd om vad det handlar om.
Det blev Lisa som blev hans offer. Det kunde ha blivit någon annan lika gärna. Lisa
råkade vara på fel plats vid fel tidpunkt. Som det brukar heta.
För balten hade hon inget värde som människa. Hon var bara ett objekt för hans lustar.
För balten med sin uppenbara djupgående psykopati, har inga andra människor något värde.
Bara han har ett värde. Andra finns till bara för att tillfredsställa
hans behov. Utnyttja efter behag.
Empatilös, manipulativ, primitiv, ond. Den mannen slog ner i idyllen och
satte sitt avtryck. Må han må dåligt framöver i alla sina återstående dagar.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/lisa-holm-bevisen-haller-for-livstids-fangelsestraff/

Här har vi en person som var kritisk först men väl ställd inför utredningsmaterialet insåg
att hans oro varit obefogad och nu berömmer hanteringen av ärendet och folket som
varit involverade i den.
Så förståndiga är inte alla av trådens alternativfigurer. De bryr sig inte om fakta och bevisning,
de fortsätter köra sitt meningslösa race ändå. Fortsätter smutskasta en mördad dotters
pappa som två riktigt illvilliga små kr*p tillåtit sig. Fortsätter svartmåla här och där.
Det är sån dynga som förstört den här tråden. Fylld med ren ärekränkning som den är.
Har närmast slutat läsa här och kommentera. Och det gäller forumet i stort.
Det stinker för mycket.

Ett monster i människoskepnad går i varje fall mot den oundvikliga livstidsdomen och
hans tappert kämpande advokat får drygt en mille för besväret och en familj är
sönderslagen.

Tack för att du utrycker det vi som tillhör mänskligheten känner. Det är så hemskt med denna ondska, och alla vidriga personer som vill förminska ondskan genom att framstå som "kritiska". Det dessa troll/monster framför i denna tråd visar hur lätt det var för mördarlitauern att smälta in bland folk!

Det vidrigaste är när folk sätter sina idiotier på pränt, och benämner dyngan i juridiska termer som tvivel, rimliga tvivel, rättssäkerhet etc. Det är så vidrigt att jag saknar ord. Att de inte skäms!

Jag undrar också vad denne mördare ställt till med tidigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in