Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-03, 00:11
  #25
Medlem
Oriamendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Vi kan nog vänta oss en "storm" i den svenska twitterankdammen. De svenska "världskändisarna" går ut i en gemensam kampanj mot Woods samtidigt som Virtanen skriver om den "rasistiska" Woods på Aftonhoran.

Tror nog snarare att det här kommer nonchaleras totalt. När någon utländsk kändis säger något som går emot svensk konsensus passar det bäst att lägga locket på. Detsamma gällde väl John Cleeses "London is no longer an English city"-kommentar?
Citera
2015-11-03, 00:13
  #26
Medlem
tronpretendents avatar
Woods har ju varit uttalad Obama-hatare, republikan och libertarian länge nu, så jag tror inte att han stod särskilt högt i kurs hos svenska kulturetablissemanget innan heller. Dock roligt (i brist på bättre ord) att han bekymrar sig för Sverige. Någon som vet om han är svenskättling eller har någon annan koppling till oss?
Citera
2015-11-03, 00:40
  #27
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tronpretendent
Dock roligt (i brist på bättre ord) att han bekymrar sig för Sverige. Någon som vet om han är svenskättling eller har någon annan koppling till oss?

Varför kan det inte vara så att han helt enkelt oroar sig över sina gelikar, aka vita människor?

Känns nog troligast att det är så
Citera
2015-11-03, 00:41
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
James Woods är en skärpt kille, men varför intresserar han sig specifikt för ett litet land som Sverige? Det är ju långt ifrån det enda landet, som riskerar att gå åt pipan p.g.a. massinvandring, även om vi har den högsta per capita-invandringen.

Kanske han är svensk-ättling. Många från Rhode Island har skandinaviskt påbrå. Och förr i tiden var dom stolta över det men i dag skäms dom.
(Har släkt där.)
Citera
2015-11-03, 00:43
  #29
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Kjell Bergqvist har engagerat sig starkt i flyktingfrågan, till exempel.

Samma Kjell som var "Rasist" på 90-talet? Kjell är ju en enda i oceanen av dem. Så pluralis verkar inte vara optimalt i din tes.
Citera
2015-11-03, 00:47
  #30
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Kjell Bergqvist har engagerat sig starkt i flyktingfrågan, till exempel.

Ja, Kjell är stabil, här t.ex.

http://youtu.be/UX5_rWe94Gg
Citera
2015-11-03, 00:48
  #31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Kanske han är svensk-ättling. Många från Rhode Island har skandinaviskt påbrå. Och förr i tiden var dom stolta över det men i dag skäms dom.
(Har släkt där.)

Han kanske har tagit bort detta själv då. Irländskt, engelskt och tyskt ursprung har han enligt IMDB. Men det såklart innebär ju inte att han då kommit i kontakt med många svenskättlingar om det nu är vanligt i det området. Född 1947 också så när han växte upp då kanske det var något som folk var stolta över.
Citera
2015-11-03, 01:02
  #32
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darthvader
But on the other hand, it's not like after thousands of incidents of terrorism in the past 20 or 30 years, that you know, we have to worry a lot about like Swedish terrorists, OK?
Ok

Mycket märkligt det här, för att bilda sig en rättvis uppfattning om hur sinnessjukt tillståndet är i Sverige måste man söka sig utomlands.

Som påpekats många gånger tidigare, vi är lika slutna som Nordkorea och alldeles för indoktrinerade för att se det.

Är faktiskt jävligt orolig över sakernas ting, reder vi ut det här?
Citera
2015-11-03, 01:03
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Varför kan det inte vara så att han helt enkelt oroar sig över sina gelikar, aka vita människor?

Känns nog troligast att det är så

Ja, dels det, men också för att han har ett stort politiskt intresse. Han studerade statsvetenskap(political science) tidigare i sitt liv, vilket gör att hans ord väger ännu tyngre. Detta till skillnad från våra svenska PK-kändisar som har noll koll på läget.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/James_Woods
__________________
Senast redigerad av Pazzamo 2015-11-03 kl. 01:19.
Citera
2015-11-03, 01:19
  #34
Avstängd
bird-is-the-words avatar
Han är rösten åt Mike Toreno i GTA San Andreas. Lirade det tidigare idag.
Citera
2015-11-03, 01:21
  #35
Medlem
Med tanke på vad du skriver i TS vill jag nämna en ganska oroväckande grej.

Så fort jag får kontakt med folk from omvärlden, speciellt från USA och jag säger att jag är ifrån Sverige, så börjas sympatierna om hur synd det är om mig och att jag måste flytta så snabbt jag kan, skämt om hur öppen den svenska röven är för islamistisk kuk osv.

Vad jag försöker säga är att Sverige är just nu en världskänd superkomedi, ett enda stort internationellt jätteskämt.

Att omvärlden kände till vår situation visste jag, men inte att precis varenda utländsk nisse man pratar med snackar om Sverige som om det vore Netflix största komediserie.
Citera
2015-11-03, 01:53
  #36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NudityMiles
Med tanke på vad du skriver i TS vill jag nämna en ganska oroväckande grej.

Så fort jag får kontakt med folk from omvärlden, speciellt från USA och jag säger att jag är ifrån Sverige, så börjas sympatierna om hur synd det är om mig och att jag måste flytta så snabbt jag kan, skämt om hur öppen den svenska röven är för islamistisk kuk osv.

Vad jag försöker säga är att Sverige är just nu en världskänd superkomedi, ett enda stort internationellt jätteskämt.

Att omvärlden kände till vår situation visste jag, men inte att precis varenda utländsk nisse man pratar med snackar om Sverige som om det vore Netflix största komediserie.

Ja det kan liksom inte gå någon obemärkt just detta. Det tog snurr ordentligt efter att någon undersökning kom ut som visade att Sverige har flest våldtäkter per capita i hela världen mer än tex då Indien. Något som också sammankopplades med att flest dömda då ska vara invandrare. Den undersökningen verkar gått en hel del varv och bortsett nu från det givna att om siffrorna ens stämmer så kan man ju tex se ganska gigantiska skillnader från hur många som anmäler till vad rent klassas som en våldtäkt sett att i många av världens länder så är det inte ens våldtäkt om den sker mellan två gifta.

Men just denna undersökning är ju vad då nu tex Woods refererar till. Samtidigt som nu alltså det blir internationella nyheter om tältläger, våldsbrott, bränder osv. Sverige börjar bli en följetong om hur illa det kan gå med invandring och ingen kontroll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback