2015-11-02, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag känner som du. Jag förstår inte att hon inte kunnat göra mer av det som finns i FUPn. Men till hovrätten får väl försvararen mer tid. Han borde byta advokat, men vem skall hjälpa honom med det???

Han kan byta till vilken advokat han vill. Det enda som möjligtvis kan komma att ändras är straffet i Hovrätten. Livstid eller inte är den enda fråga som finns kvar i detta mål för överbevisad och skyldig är han bortom rimligt tvivel och jag förstår inte varför du och dina stollkompanjoner håller det här kräket om ryggen.

Ett solklart mordfall där skuldfrågan överhuvudtaget inte kan ifrågasättas. Pajas!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det kommer du få, domen kommer vara väldigt tydlig.

Ursäkta? Nej du har verkligen inte smulat sönder åtalet.

Och advokaten kan inget göra så längre NB envist förnekar inblandning eller ens att han träffat Lisa. Om NB ändrar sin historia och t.ex erkänner medhjälp/griftefrid så kanske han har en chans i hovrätten.
Är man oskyldig så är det svårt att börja dikta upp något eller hur. Ska han hitta på en historia om sin bror, fru, Arne eller hans söner? Tydligen så kan han inte det, kanske pga av viss moral och lojalitet?

Men visst, han kan vara en iskall psykopat som spelar väl och jag ser gärna en stor sinnesundersökning. Är han då psykopat så ska jag ändra åsikt omedelbart.

Jo, i stort sett har jag gett förklaringar till allt och sått rimligt tvivel om du nu läst vad jag skrivit. Är det helt fel någonstans så spotta ut det så ändrar jag.
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK. Jag har brottats med silvertejp hela sommaren ... Silvertejpen har ÄGT mig.

Jag inser att GM var skickligare.

Tror inte det var vad vi hantverkare kallar silvertejp du använde i somras. För det vi använder är busenkelt att riva av. Ett barn klarar av att riva av en remsa från rullen
2015-11-02, 23:03
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Läs om gärningsmannaprofiler.

The disorganized asocial lust murderer exhibits primary characteristics of societal aversion. He lacks the cunning of the nonsocial type and commits the crime in a more frenzied and less methodical manner. The crime is like!y to be committed in close proximity to his residence or place of employment, where he feels secure and more at ease.

Jaså ja och på impuls utan tanke på konsekvenserna
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag känner som du. Jag förstår inte att hon inte kunnat göra mer av det som finns i FUPn. Men till hovrätten får väl försvararen mer tid. Han borde byta advokat, men vem skall hjälpa honom med det???

Inga problem.. Den biten har GW lovat att ombesörja.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikku
Jag frågade på expressen, de svarade att det va militärer där, men i det privata, antagligen med Missing People. Dock pratade ju en av missing people om några Mercedes Gelandewagen som militären kom med dagen innan Missing People började sitt sök.

Minns att detta klassades som polisiär särskild händelse snabbt.

Därtill är det inte ovanligt att militär medverkar i eftersök av försvunna personer - tvärtom.
Om sedan militär personal svidar om från tjänst på Torsdag till Missing People på sin lediga Fredag, är väl högst individuellt, och dom ev färdigheter och kunskaper som finns, tas såklart med samt fångas upp av hur polisen fördelar sökinsatsen.
Det kan rent av vara så att personal som är ur tjänst ändå kan disponera visst militärt material, tex fordon, vid en händelse av detta slag.
2015-11-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Du behöver inte gissa för du har träffat tämligen rätt. En dominant person som utåt är en gullegris men inom gruppen är det han som använder piskan.

När de väl hamnat hos länsman (IB/AN) så efter ett tag faller rädslan och man börjar tala sanning.
Man gör det inte för att rädda eget skinn för man fattar att hövdingen (NB) sitter jävligt pyrt till och han kan inte styra dem. Det kan man skönja tydligt efterhand i förhören fast IB advokaten yrade när de släpptes att de i princip ljugit sig fri.

Jag tror dom känner sig lättade.
2015-11-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieCheron
Läs FUP ni icke troende. Bevisen finns där. Avgör själva efter 2000 sidor.
Här läst dem mer än tio gånger nu och det ska verkligen bli skönt att snart lämna tråden ett tag fram till hovrätt. Du och andra lär ligga kvar och gny eller hurra antar jag.
Medlem
Från http://www.aftonbladet.se/nyheter/live/1/

"
Målsägarbiträdet undrar om Jan Olsson har någon teori om hur 35-åringens dna hamnat innanför Lisa Holms byxor.
- Ja, nej jag har ingen direkt teori om det. Det är väl vad det är."

Minst sagt dräpande svar på sista frågan till försvarets vittne Jan Olsson.
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det kommer du få, domen kommer vara väldigt tydlig.

Ursäkta? Nej du har verkligen inte smulat sönder åtalet.

Och advokaten kan inget göra så längre NB envist förnekar inblandning eller ens att han träffat Lisa. Om NB ändrar sin historia och t.ex erkänner medhjälp/griftefrid så kanske han har en chans i hovrätten.
Det är för sent för NB att ändra sin historia, han har satsat allt på ett kort: Neka! Om han mycket tidigare hade erkänt någon inblandning hade åklagaren haft ett svårare läge. Men NB ger ingen förklaring till hur hans DNA hamnat på Lisa och hennes kläder - då finns det bara ett sätt att tolka det: Han ljuger!
2015-11-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det enda som är märkligt är din hybris.
Förklara? Jag skriver texter med innehåll, du chattar?

Har du ett svar på vad jag efterfrågade i förra inlägget?
Vem är vittnet som ser NB komma från Martorp vid tiden kring halv åtta?
2015-11-02, 23:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Så är det. Jag tror att han ser sig själv lite som ett offer och jag tror till och med att han i sin förnekelse i princip övertygat sig själv om att han är oskyldig och att det är en av orsakerna till sitt ständiga nekande trots att han är uppenbart överbevisad.

Det är förlösande att rätt gärningsman kommer ställas ansvarig för detta vidriga dåd. Synd att det är vi svenskar som får betala notan men så funkar det. En livstidsdom avtjänad i Litauen skulle smaka ännu bättre men det viktiga är såklart att rätt person sitter på rätt plats.

Välkommen till Kumlas riksmottagning till att börja med Nerijus. Hoppas utredningen finner att du är lämpad att avtjäna ditt liv bakom dom gula murarna, du kommer säkerligen bli varmt omhändertagen.

I ett så här pass uppmärksammat fall, ja det blir säkert ett mycket hjärtligt välkomnande...
Han lär nog känna sig säkrast på isoleringen ;-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in