2015-10-07, 23:47
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Också nyfiken på om någon härinne ätit Flunitrazepam i medicinskt syfte för sömnproblem och gjort så under en längre tid och tycker att det funkar bra? Brukar man inte få tolerans ganska snabbt eller är det kanske individuellt eller om man överskrider dygnsdosen så att säga? Lider av nervsmärta bland annat och p g a det sömnproblem. Käkat Imovane förut och funkade ok ett tag innan dom tappade effekten. Funkade sen varken som en insomningstablett samt om jag ändå somnade så vaknade jag efter max 4 timmar. Så funderar på att fråga min läkare om en sömntablett som verkar lite längre så att man ibland kanske kan få över 6 timmars sömn iaf. Dom två medicinerna jag tänkte fråga min läkare om sen är Nitrazepam & Flunitrazepam.

"Generellt" så är det så att ju längre man använder det ju sämre funkar det. MEN det går ju att vara lite smart så att man inte tar varje natt utan kanske mer varannan eller gör några dagars uppehåll då och då. Hur som helst ska man aldrig öka dosen utan tycker man att det börjar fungera sämre så gör lite uppehåll, ökar du mängden så kan du hamna i ett jobbigt beroende och dit vill du inte.

Rådgör med din läkare och Flunitrazepam är bra om det används på rätt sätt dvs som läkemedel.
Citera
2015-10-08, 00:15
Bannlyst
Citat:
Också nyfiken på om någon härinne ätit Flunitrazepam i medicinskt syfte för sömnproblem och gjort så under en längre tid och tycker att det funkar bra? Brukar man inte få tolerans ganska snabbt eller är det kanske individuellt eller om man överskrider dygnsdosen så att säga? Lider av nervsmärta bland annat och p g a det sömnproblem. Käkat Imovane förut och funkade ok ett tag innan dom tappade effekten. Funkade sen varken som en insomningstablett samt om jag ändå somnade så vaknade jag efter max 4 timmar. Så funderar på att fråga min läkare om en sömntablett som verkar lite längre så att man ibland kanske kan få över 6 timmars sömn iaf. Dom två medicinerna jag tänkte fråga min läkare om sen är Nitrazepam & Flunitrazepam.
Tycker inte du ska nämna flunitrazepam då det kan ge bakslag. Läkare brukar kunna vara väldigt ovilliga att ens tala om den medicinen. Men har du en förstående läkare och ni pratat om det tidigare så kanske det går bättre. Är det i perioder du sover 4 timmar på Imovane eller alltid just nu? Vilken dos tar du, testat att ha ett uppehåll någon vecka?
Citera
2015-10-08, 00:32
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
"Generellt" så är det så att ju längre man använder det ju sämre funkar det. MEN det går ju att vara lite smart så att man inte tar varje natt utan kanske mer varannan eller gör några dagars uppehåll då och då. Hur som helst ska man aldrig öka dosen utan tycker man att det börjar fungera sämre så gör lite uppehåll, ökar du mängden så kan du hamna i ett jobbigt beroende och dit vill du inte.

Rådgör med din läkare och Flunitrazepam är bra om det används på rätt sätt dvs som läkemedel.

Tack för svar. Har tidigare ätit Iktorivil i medicinskt syfte och kunde då stå på samma dos under en längre tid utan att behöva känna att jag behövde höja dosen. Tänkte om det då kunde vara samma sak med Flunitrazepam? Men får se vad min läkare säger sen.
Citera
2015-10-08, 00:45
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tycker inte du ska nämna flunitrazepam då det kan ge bakslag. Läkare brukar kunna vara väldigt ovilliga att ens tala om den medicinen. Men har du en förstående läkare och ni pratat om det tidigare så kanske det går bättre. Är det i perioder du sover 4 timmar på Imovane eller alltid just nu? Vilken dos tar du, testat att ha ett uppehåll någon vecka?

Har rätt bra kontakt med min läkare och dom vet att jag inte har någon beroendehistorik bakom mig eller dylikt. Lider av nervsmärtor bland annat vilket påverkar sömnen rätt hårt. Just nu äter jag inte Imovane alls. Men när jag tog dom så började jag på 7,5 mg men oftast var jag tvungen att ta två st 7,5 mg för att få någon effekt alls. Skulle jag ta en Imovane nu så skulle jag nog somna MEN vakna efter max 4-5 timmar när Imovanens effekt har börjat dala under natten. Nervsmärtorna är för besvärliga helt enkelt och direkt när Imovanens effekt har dalat så vaknar jag. Nästan alltid exakt 4-5 timmar efter intag. En läkare föreslog Nitrazepam för länge sedan men då tackade jag nej. Men man kanske får tänka om. Ska diskutera både Nitrazepam & Flunitrazepam med min läkare nästa gång. Sömn behöver man verkligen... Innan nervsmärtorna så led jag av sömnproblem. Och inte fan har det bivit bättre sen man blev sjuk och fick nervsmärtor m.m. Ett helvete detta.
Citera
2015-10-08, 08:54
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Tack för svar. Har tidigare ätit Iktorivil i medicinskt syfte och kunde då stå på samma dos under en längre tid utan att behöva känna att jag behövde höja dosen. Tänkte om det då kunde vara samma sak med Flunitrazepam? Men får se vad min läkare säger sen.

Absolut inte fel tänkt av dig men Iktorivil är lite känd för att man kan stå på samma dos utan att behöva höja.
Citera
2015-10-08, 09:59
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Absolut inte fel tänkt av dig men Iktorivil är lite känd för att man kan stå på samma dos utan att behöva höja.

Jo har förstått det efter att ha läst lite härinne. Vissa brukar kunna stå på samma dos och få samma effekt under en lång tid medans andra måste höja. Som sagt, verkar rätt individuellt. Men sen beror det kanske på vad man är ute efter? Tar man den i medicinskt syfte och efter den dosering som man skall ta så kanske den gör sitt jobb riktigt bra men börjar man själv höja sin dos, självmedicinera, så är det nog lätt hänt att man med tiden får sämre och sämre effekt och kanske mår sämre och sämre också.
Citera
2015-10-12, 21:43
Medlem
Jag tog först 1 mg flunitrazepam igår och sen 1 mg till ca 20 minuter senare, precis när jag la mig i sängen. Tog inte evighetslång tid att somna men sen vaknade jag hela tiden fram till 3½ timme senare då jag gav upp och steg upp. Vad gjorde jag för fel? Brukar inte ta flunitrazepam.
Citera
2015-10-12, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Jag tog först 1 mg flunitrazepam igår och sen 1 mg till ca 20 minuter senare, precis när jag la mig i sängen. Tog inte evighetslång tid att somna men sen vaknade jag hela tiden fram till 3½ timme senare då jag gav upp och steg upp. Vad gjorde jag för fel? Brukar inte ta flunitrazepam.

Du gjorde nog inte nåt fel direkt. Men du kan ju testa att ta två på engång nästa gång precis innan du lägger dig och se om det funkar bättre.
Citera
2015-10-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyByMyself
Du gjorde nog inte nåt fel direkt. Men du kan ju testa att ta två på engång nästa gång precis innan du lägger dig och se om det funkar bättre.

Jag kunde inte bestämma mig för en eller två, därför blev det lite tidsskillnad. En har aldrig funkat tidigare men jag tänkte pröva men orkade inte och tog en till. Prövar ta båda samtidigt nästa gång. Stilnoct den här kvällen.
Citera
2015-10-14, 13:54
Medlem
Lenny Xs avatar
Kära flashare.
För er som uppfattar min fråga som något idiotiskt, hänvisar jag er en sida bakåt och låt mig få svar av dem som kan och vill svara innan den kontinuerliga spottlosktävlingen mot TS startar.

Nu till OT: Jag sitter på både flunitrazepam 2mg och Diclazepam 2mg.
Kan jag använda dessa tillsammans? Eller brinner det i skallen då?
Isåfall vid användning av dessa tillsammans, vad kan jag förvänta mig och vilken dosering för en mellanbrukare är att rekommendera?

Ha en fortsatt fin onsdag kamrater!!

// LennY
Citera
2015-10-24, 23:30
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny X
Kära flashare.
För er som uppfattar min fråga som något idiotiskt, hänvisar jag er en sida bakåt och låt mig få svar av dem som kan och vill svara innan den kontinuerliga spottlosktävlingen mot TS startar.

Nu till OT: Jag sitter på både flunitrazepam 2mg och Diclazepam 2mg.
Kan jag använda dessa tillsammans? Eller brinner det i skallen då?
Isåfall vid användning av dessa tillsammans, vad kan jag förvänta mig och vilken dosering för en mellanbrukare är att rekommendera?

Ha en fortsatt fin onsdag kamrater!!

// LennY

Du kommer antagligen somna gott. Det är ju inga större mängder så farligt är det ju inte. Sätt dig och titta på en bra film och somna in, blanda ej med Alkohol för det är bara dumt.
Citera
2015-11-02, 22:51
Medlem
Det är inte ofta jag är här inne längre men får ju ångest ner jag ser vad lite ni använder.
Givetvis har min tolerans gått upp men jag har även lyckats ta mej tebax med när det behövts
Beronde lite på hur mitt liv sett ut så äter jag 2-10st.
Har alltid själv doserat mej i över 20år.
Robbar, x lr Ikto har det väll blivit mest.
Men kom en gång över 700 Temesta...det va lycka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in